Het piramidespel van Flexkom?

Update: Flexkom is daadwerkelijk een piramidespel gebleken. Beloftes maakt Flexkom steeds niet waar en ze zijn een beetje door alle smoesjes heen. Honderden mensen die geld betaald hebben aan Flexkom zijn boos opgestapt en velen van hen hebben hun excuses aan mij aangeboden omdat ze niet allemaal even netjes gereageerd hadden op mijn blog. Lees onderaan deze blog meer updates.

Misschien heb je er al wat van voorbij zien komen. De afgelopen maand zijn er nogal wat mensen die je proberen lid te maken van het Flexkom ‘spelletje’, bijvoorbeeld via Linkedin groepen. Deze discussies verdwijnen echter als het woord piramidespel gevallen is. Zelf spreken de Flexkom agenten over een bedrijf, maar dat is het mijns inziens niet. In deze blog zal ik dat proberen uit te leggen.

Ik werd dit weekend voor het eerst met Flexkom geconfronteerd door iemand die in een Facebook groep voor ondernemers uit mijn regio begon over dit spel. In heel wollige taal vertelde hij dat Flexkom de wereld gaat veranderen en ongeëvenaard bezig is of zal gaan zijn. Wat Flexkom nou concreet deed dat vertelde hij niet. Dus ik voerde Flexkom in in Google en kreeg als eerste resultaat een topic op Tros Radar. Daar valt te lezen dat het een piramidespel betreft met alle gebruikelijke symptomen; Je moet geld betalen om mee te doen, vervolgens moet jij andere leden werven voor het spelletje en je zou er wel ontzettend rijk van worden.

Dus ik in dat facebook topic reageren. De reacties van de agent van Flexkom waren op zijn zachtst gezegd hilarisch. Mocht je die lange post niet helemaal willen lezen; In het kort kwam het er op neer dat ik een beperkt denkraam heb en geen ondernemer ben. Er werd niet ingegaan op de vraag wat Flexkom nou precies is.

In dat topic haal ik deze presentatie van Flexkom aan. (mirror is beschikbaar mocht de presentatie opeens om onduidelijke redenen ook offline gehaald worden). Laten we deze presentatie even ontleden.

Slide 1
Daar wordt al gesproken over “network marketing branche”, oftewel MLM. Daar is je piramide al.
Slide 3
Hier wordt gesproken over “Flexkom International NV”. Eerlijkheidshalve; ik weet niet wat hierover gezegd is in de zaal bij deze presentatie, maar tot op heden -de presentatie is een jaar oud- is er geen Naamloze Vennootschap onder de naam Flexkom of Flexkom International ingeschreven bij de KVK. Er is op dit moment überhaupt geen bedrijf met de naam Flexkom ingeschreven. Dat is best vreemd voor een bedrijf dat “ongeëvenaard” bezig zal gaan zijn. Het is bovendien strafbaar om je voor te doen als een rechtspersoon als je dat niet daadwerkelijk bent. Maar goed..
Slide 16 en 18
Tada, hier zien we de piramide uitgetekend. Het is de bedoeling dat jij mensen gaat werven (Flexkom noemt dit “een team bouwen”) die ook mee doen aan Flexkom.
Slide 20
Het kost veel geld om je plekje in de piramide te kopen
Slide 21
Gelukkig verdien je enorm veel geld en krijg je telkens een grotere Mercedes als je dat gedaan hebt.

Goed, lijkt me al voldoende om gillend weg te rennen. Niet voor iedereen helaas gezien het groeiende aantal mensen dat gewillig geld neer legt om mee te doen met dit spelletje. Laten we nog even wat verder gaan kijken dan.

In Duitsland, waar dit spelletje begonnen is, zijn ze wél ingeschreven, als FlexKom Europe GmbH. Ze zijn gevestigd in een kantoorverzamelpandje in Munchen. Voor de leuk heeft Flexkom daar haar logo op gefotoshopt. Op zich prima, waarom zou je dat niet doen. (Update 8-11: Dit kantoor staat gewoon helemaal leeg als je er spontaan, dus zonder afspraak, langs komt) Leuker wordt het als er gesproken wordt over hun hoofdkantoor, een imposant slot in Kreulingen, Zwitserland. Toevallig hetzelfde pand als het Zwitserse vermogensbeheerder Starcapital Swiss AG. Als dat al geen vraagtekens oproept..

Nog wat dingen om over na te denken;
– Flexkom propageert openlijk dat je er rijk van wordt. (met natuurlijk de stereotype Mercedessen er bij).
– Bekijk deze cijfers van een ander MLM bedrijf eens. Mocht je nog geen argwaan ten opzichte van MLM hebben, dan zou je dat nu wel moeten hebben.
– Piramides waarbij niet de verkoop van een product centraal staat, maar het werven van leden, zijn illegaal. Aldus de Hoge Raad.
– de royalties (de verdiensten van de lagen onder je) vallen onder Box 3 omdat dit als puur speculatief (kansspel) wordt beschouwd. Daarmee vallen ook de verliezen onder Box 3. Oftewel, ze zijn niet te verrekenen met winsten van eventuele andere activiteiten die je onderneemt.

Wat doet Flexkom nou daadwerkelijk?
Graag nodig ik agenten van Flexkom uit om hieronder in de reacties uit te leggen wat Flexkom nou precies doet. De agent uit mijn regio kon dat helaas niet doen, zoals je gelezen hebt in het Facebook topic. Zelf ben ik ook op onderzoek uit gegaan. Sites van mensen die betaald hebben aan Flexkom spreken elkaar tegen als het om de feiten gaat. Instapbedragen varieren van 399 euro tot 1490 + 149 euro jaarlijks. Sommigen volstaan met een enkele webpagina met daarin alleen een soort referral link naar de moedermaatschappij.
Hier is geprobeerd om een en ander uit te leggen. Er wordt begonnen door te suggeren dat je geld verdient door mensen aan te brengen in het netwerk. Zie hier weer het verboden piramidemodel. Verder op de pagina wordt begonnen met rekenmodellen. En hoe. Sommetjes die ik in de kleuterklas deed; “Als een winkel per maand 4000 euro opbrengt, dan verdien je met 10 aangesloten winkels 40.000 euro per maand”. Aha, dus zo zit dat. Het rekenvoorbeeld gaat verder, lees de site als je daar zin in heb. Samenvatting: Jij als “agent” moet eerst voor 1490 euro (+149 euro per jaar) het “recht” kopen om winkels aan te sluiten. Zo’n winkel moet dan vervolgens voor 390 euro een apparaat kopen om de Flexkom kaarten te kunnen accepteren. Vervolgens kan de winkelier voor 1 euro per stuk de kaarten van Flexkom kopen en uitdelen aan haar klanten. Het is dan de bedoeling dat deze winkel klanten met een Flexkom kaart korting geeft. Als de korting 5% van de aankoop is, dan moet de winkel ook 5% betalen aan de Flexkom. Kortom, de winkel is dan 10% van haar omzet alvast kwijt.

De korting die de klant krijgt wordt “gestort op de Flexkom kaart”. Er word, voor zo ver ik heb kunnen vinden, nergens ingegaan over hoe de klant dit kan verzilveren. Maar dat is voor het aanbrengen van nieuwe lagen in het piramidespel natuurlijk niet belangrijk. Daar gaat het om het verdienmodel. En die is als volgt:

Flexkom verdienmodel
Flexkom krijgt 40% en koopt daar auto’s van (wtf?) en de overige 60% wordt vaag verdeelt over bovenliggende piramidelagen. En onthoud dat de winkel eenzelfde bedrag moet uitkeren aan zijn eigen klant!

Ik hoef hier niet bij uit te leggen dat dit model volledig gefinancierd wordt door de aangesloten winkels. Die zijn dus continue sigaren uit eigen doos aan het uitdelen en de bovenliggende lagen aan het spekken. Hoewel de eigenaren van Flexkom waarschijnlijk al blij genoeg zijn met jouw anderhalf duizend euro die je ze gretig betaald hebt.

Ga hier zelf eens mee rekenen. Hoeveel klanten moet je aanbrengen en hoeveel moeten zij uitgeven voordat jij break-even gespeeld hebt? En nog leuker om te berekenen, hoeveel geld heeft het huis, in dit geval Flexkom, daarbij al binnen geharkt?

UPDATE 2-7

Hoeveel levert dit de retailers op die zo’n “POS” apparaat van Flexkom hebben gekocht?
Mensen die je flexkom aan proberen te verkopen -hier ben je je eerste 350 euro alvast kwijt-, vertellen telkens dat je als winkel veel verdient aan het systeem. Want, zo zeggen ze, klanten die jij een kaart gegeven hebt die kopen ook ergens anders en dan krijg jij daar ook weer royalties over! Dat klinkt goed, toch? Eens zien wie die royalties ook alweer betaalt.

In het schema hierboven zie je hoe de commissie voor flexkom verdeelt wordt. Laten we de percentage’s vervangen door eurocenten. Er gaat 40 cent naar flexkom, 60 cent wordt verdeelt over de piramide. De retailer ontvangt (60/0.20=) 12 cent voor elke euro die een collega retailer korting geeft aan de klant, en dus ook moet betalen aan Flexkom.  Dat betekent, dat er van elke euro die er naar Flexkom gaat, 12 cent naar het MKB gaat. Oftewel (1/0.12=8.33) om 1 euro terug te krijgen, moet de retail gezamenlijk 8,33 euro betalen aan Flexkom.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de korting voor de consument, die je als retailer moet storten op de kaart van je klant. Laten we er voor het gemak van uit gaan dat elke klant altijd al zijn tegoed uitgeeft, evenredig verdeelt over alle retailers. Effectief kost het je dan 0. Maar uiteraard zal niet iedereen haar tegoed altijd uitgeven, wordt het nooit helemaal evenredig verdeelt en verlies je bovendien rente aan het geld dat je parkeert op kaarten van de consument! Die berekening acht ik te moeilijk voor nu, maar ik daag jullie graag uit om dat uit te rekenen in de comments hieronder.

Flexkom licentie houders durven te zeggen dat dit de oplossing voor het MKB is. Nou, niet voor de retail, zoals je net met mij uitgerekend hebt. (Update 17-7: “Econometrist” geeft nog een goed argument waarom Flexkom niet kan werken.)

Mag dat allemaal zomaar?
In Nederland is deze piramide nog vrij nieuw. Er zijn nog weinig tot geen retailers die mee doen. In Turkije zijn ze al wat langer bezig. Naar zeggen van Flexkom zelf gaat dat enorm goed. Turkse media melden echter dat Flexkom licentiehouders en retailers zich massaal gedupeerd voelen. Het Turske OM heeft zelfs onderzoek(en) lopen naar Flexkom omdat ze verdacht worden van misleiding.

UPDATE 10-7

Inmiddels zijn er meer dan 100 reacties geplaatst. Sommige mensen die Flexkom spelen die deden hun best om netjes uit te leggen wat Flexkom nou precies is. Wat opvalt is dat deze mensen elkaar op de meeste punten volledig tegen spreken. De een vind het uitdrukkelijk geen MLM, de ander zegt dat er bewust voor MLM gekozen is. Zelfs over het product waar het bij Flexkom om zou draaien is grote verwarring. De een meent dat het klantenkaarten zijn, de ander heeft het over een marketing tool, weer een ander beweert zelfs dat er helemaal geen product is. Kortom, er is grote staat van verwarring onder Flexkom licentiehouders.

In geen van de reacties waarin men vind dat ik het niet bij het juiste eind heb dat Flexkom een piramidespel is, kon ook onderbouwd worden waarom dat niet zo is.

Ook kan ik vandaag melden dat de mensen achter Flexkom dezelfde mensen zijn als achter de Lyoness piramide.

UPDATE 15-7

Afgelopen weekend was de lancering van de Flexkom App, oftewel de FlexApp. Als die app gelanceerd zou zijn dan zouden wij wel zien hoe goed Flexkom zou zijn, werd meermaals medegedeeld in de reacties.

De lancering van de app ging, hoewel naar verluid bezocht door maar liefst 1400 man, zwijgzaam op twitter voorbij. Het is uniek te noemen anno 2013 om met een hele zaal à 1400 man gezamenlijk exact 1 hele tweet de lucht in te krijgen. Vooral als je bedenkt dat die zaal vol had moeten zitten met pioniers die nota bene de lancering van een nieuwe app gingen vieren. Daar hadden echt wel een paar honderd twitteraars tussen moeten zitten die live alle quotes vanaf het podium het internet op gooiden. We kunnen slechts gissen waarom het niet lukte (of niet mocht??) om te twitteren. De dag later, vandaag, verschenen wel op diverse Facebook pagina’s foto’s van het evenement. Het evenement heeft dus wel daadwerkelijk plaatsgevonden. Helaas is er op dit moment bizar weinig concrete info over de app te vinden op internet. Volgens enkele bronnen moet je inbellen op een Duits nummer om de app te kunnen gebruiken. Of dat klopt weet ik op dit moment nog niet zeker. Het lijkt mij namelijk erg sterk dat er voor zo’n ..onhandige.. optie gekozen is. De app is wel te downloaden in Google Play. Helaas moet je een speler zijn van Flexkom om hem te gebruiken, zo vertelt anvo ons. Dat maakt het een vrij dure app.

Ik had eerlijk gezegd tegen dit tijdstip, het is nu bijna dinsdag 16 juli, verwacht dat er minstens enkele Flexkom licentiehouders hier kwamen om mij te vertellen hoe ongelijk ik had nu de app te downloaden is op Google Play. Helaas is het oorverdovend stil aan het Flexkom front op dit moment.

Flexkom heeft vandaag ook haar eigen site geupdate. Ze hebben met twee sites, namelijk specials.de en tonytravel.de, affiliate overeenkomsten gesloten zodat er wat hotels en vakanties op de site staan. Boeken is op dit moment nog niet mogelijk. Op de pagina over FlexCall (waarmee je gratis zou kunnen bellen) staat een mooie disclaimer onderaan: Für den Verbindungsaufbau zu den FlexCall Servern können providerabhängige Kosten auftreten. Oftewel voor de verbinding naar de FlexCall server kan je provider kosten in rekening brengen. Maar verder bel je gratis.. (?)

Verder is de Flexkom site nog net zo duidelijk als de licentiehouder die mij in eerste instantie benaderde via Facebook. Het is allemaal geweldig en iedereen wordt er rijk van. Maar hoe dat allemaal werkt? Dat vertellen ze liever niet.

Ook na de ruim 200 reacties is er nog niemand (0) die kon onderbouwen dat ik het niet bij het juiste eind heb in deze blog. Ben benieuwd of daar nog verandering in komt.

UPDATE 25-7

Er is afgelopen week weer veel gebeurd. Wat hoogte- en dieptepunten:
Vrijdag 19 juli heb ik een webinar (live online presentatie) van Flexkom gevolgd. Verslag hier.
Jérôme de R. uit R. (RIP 2019) trok het nu al niet meer en wenste mij kanker toe, omdat hij binnenkort met Flexkom gaat beginnen.
Inmiddels staan er meer dan 500 reacties. Maar je raadt het al; geen van de Flexkom licentiehouders kon onderbouwen waarom Flexkom een goed bedrijf zou zijn..
Omdat de site wat traag en vooral erg langwerpig werd na zo veel reacties, zijn de reacties nu verspreid over meerdere pagina’s. De permalinks naar reacties die gemaakt zijn voordat deze update doorgevoerd werd, werken niet meer. Dus even de reacties doorzoeken als je zo’n dode link tegen komt.

Tot slot.

Ik vind dat een ieder zelf mag beslissen wat hij of zij met haar eigen geld doet. Wel vind ik het schrijnend dat veel mensen blind geloven op dat wat een bedrijf, waar deze mensen nota bene zelf veel geld aan betalen, tegen hen zegt. Ik hoop met deze blog de ogen van mensen wat te openen en ik hoop dat, mocht je overwegen om geld te betalen aan Flexkom, dat je dat ook goed overlegt met onafhankelijke mensen. Baseer je mening niet alleen op wat Flexkom je voorspiegelt. Zij verdienen aan jou en niet andersom, zorg dat je dat snapt. Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

UPDATE 9-10
Inmiddels zijn er al meer dan 1200 reacties op de blog, waaronder geen een onderbouwde reactie dat Flexkom géén piramidespel is. Wel zijn er wat leuke documenten (document 1, document 2) naar boven gekomen waaruit blijkt dat een piramidespeler van Flexkom honderden tot duizenden euro’s krijgt als hij een nieuw leden aanbrengt. Flexkom noemt dit “Incentives”. Dat verklaart waarom velen zo heftig reageren; het is leuk geld binnen harken als je nieuwe slachtoffers lid maakt van het spelletje.

UPDATE 19-12
Eind oktober zou Flexkom live gaan. De langverwachte en immer uitgestelde Fase 3 zou dan beginnen. Verrassing!! Fase 3 is wederom uitgesteld en zal nu pas ergens in 2014 beginnen. Flexkom blijft ons verbazen. Of ook niet.

Ondertussen zijn de meeste Flexkommers er achter gekomen dat Flexkom inderdaad de boel aan het flessen is. Diverse ex-licentiehouders zijn acties gestart, onder andere de volgende:
AskerRenzeFredGerda (ook per mail)
Kees Holleman

Ondertussen raken de weinig overgebleven gelovigen in paniek. Alleen al een foto van alweer een nieuwe versie van een POS zorgt er voor dat de trieste gevallen spontaan denken dat er alsnog geleverd is door Flexkom.

Inmiddels lijkt het mij zo klaar als een klontje dat Flexkom over en uit is en dat alle licentiehouders hun geld kwijt zijn. Geloof je er nog steeds in? Niemand is perfect. Voor sommigen is het moeilijk te bevatten dat datgene waar ze maanden in geloofden en waarvan ze hoopten dat het hun rijk ging maken, niet blijkt te bestaan. Weet wel dat veel mensen het je kwalijk zullen gaan nemen dat je nog steeds door gaat met het werven van nieuwe slachtoffers, nu het overduidelijk is dat Flexkom gelijk staat aan oplichting.

Update 12-6 ’14;
Er wordt gestart met een Class Action Lawsuit. Als je je geld van Flexkom terug wilt kan je je hier inschrijven:
Rechtsraad.nl

Lees ook de drie vervolgblogs die ik geschreven heb;
Flexkom zo lek als een mandje. Alle persoonsgegevens van deelnemers lagen op straat.
Reactie van Flexkom. De reactie die er uiteindelijk nooit is gekomen. Loze beloftes alom.
Flexkom faalt in Turkije. Ik heb eens gekeken hoe het in Turkije vergaat met Flexkom.

3.240 gedachten over “Het piramidespel van Flexkom?”

  1. Weten jullie dat er een kantoor is in Capelle aan den IJssel? Lylantse Plein 1 is het adres. Ze willen daar aardig wat gaan opzetten lijkt het.. Ze nemen namelijk aardig wat ruimte af… Ben benieuwd hoeveel mensen er bij hun weer gaan intrappen. Ik heb zelfs bordjes gezien met Callcenter erop?! Dus grootse praatjes en plannen blijkbaar!

    1. Ook dat is weer een flexwerkplek:
      http://www.flexlounge.nl/

      Ze kunnen de ruimte gewoon voor vandaag huren om interessant te doen en dan morgen weer vertrokken zijn. Daar gaan zitten met een laptop om een dag te werken werken is, in de meest eenvoudige uitvoering, zelfs gratis. Ben benieuwd of Flexkommers elkaar prijzen aanrekenen om te mogen werken in zo’n “Flexkom kantoor”.

      En nogmaals, om verwarring te voorkomen, dat zoiets een flexwerkplek heet, heeft niets te maken met de naam Flexkom waar toevallig ook het stukje “flex” in zit.

      1. Klopt. Maar Flexlounge staat hier helemaal los van. Hun huren een aantal kantoorruimtes in het pand zelf. Flexlounge is een horeca bedrijf wat totaal niks te maken heeft met Flexkom. Flexlounge heeft daar een restaurant en een aantal ruimtes waar mensen in kunnen werken. Flexkom zelf heeft zoals gezegt een aantal ruimtes in het pand zelf gehuurd.

        Hier de link naar de Facebook.

        https://nl-nl.facebook.com/pages/FlexKom-Europe-GmbH-Capelle-aan-den-IJssel/530033410389970

        Het wordt er allemaal niet overzichtelijker op zo 😉

        1. Het wordt er inderdaad niet overzichtelijker op 😉

          Toevallig heeft die meneer, die met zijn foto op die facebook pagina staat, mij wel eens gemaild. Hij verzocht mij om mijn gedachten over Flexkom van het internet te halen. Helaas zei hij niet op welke grond dat zou moeten gebeuren en hij ging niet in op inhoudelijke vragen van mij. Ook op twitter dacht hij een uitstekend betoog te voeren tegen mij. Dat is de meneer die ik eerder verwarde met een andere Flexkom website.

          1. Is vast onderdeel van zijn coaching plan. Betaal zo min mogelijk huur zodat je van dat geld dat je bespaart een dure Porsche kan kopen.

            Maar we dwalen wat af. Mijn schuld, ik had ook niet over die meneer moeten beginnen. Laten we het nu weer over Flexkom gaan hebben en niet over individuele licentiehouders.

          2. Het zijn wel de individuele licentiehouders die Flexkom in stand houden.

            Het feit dat er nog steeds niet inhoudelijk is gereageerd door zowel flexkom als haar licentiehouders hangt volgensmij samen met het feit dat de verantwoordelijkheid voor het systeem afgeschoven wordt. Flexkom schuift het naar licentiehouders en de licentiehouders schuiven het af naar Flexkom.

            Door licentiehouders bij naam en toenaam te noemen worden ze wel verantwoordelijk gehouden voor hun daden. En de licentiehouders die voorbij komen zijn wel diegene die de meeste schade berokkend hebben, als het hele systeem een fabeltje blijkt te zijn.

            Ik hoop dat zij hierdoor inzien, dat ook zij verantwoordelijk zijn voor enig inhoudelijk commentaar.

          3. Hoewel je wel degelijk een punt hebt voor wat betreft de verantwoordelijkheid van de licentiehouders, zou het aan de schandpaal nagelen van personen de discussie erg vertroebelen. Daar komt bij dat als ik zulke discussies toe zou staan, dat de boel snel zou kunnen escaleren. Grietje wordt dan neergezet als een domme gans, Hans heeft een raar bedrijf, enzovoorts. Dat zou Flexkom en haar licentiehouders handgrepen kunnen geven om deze blog offline te laten halen door een rechter, of Flexkom en consorten in elk geval het idee kunnen geven dat ze daar mogelijkheden hebben. Waar ik dan wel gelijk aan toe wil voegen dat het voeren van een discussie over een persoon of bedrijf op zich niet onrechtmatig is.

            Op dit moment ontbreken alle aangrijpingspunten om dit blog gerechtelijk aan te laten pakken, graag wil ik dat ook zo houden.

          4. Wouter, je hebt helemaal gelijk en het is immers ook jouw blog.

            De scheidslijn tussen smaad/laster en feitelijkheden is zeer dun, zeker in dit geval, dus ik zal me aan jouw regels houden.

          5. De scheidslijn is op zich juist helder, breed en duidelijk, maar in de beleving van veel mensen is dat niet zo. Ze menen mij dan tevergeefs een brief van hun advocaat te moeten sturen als ik kritiek uit op hun bedrijf, bijvoorbeeld.

            Anyway, terug naar Flexkom zelf 🙂

      2. Even voor alle duidelijkheid. Flexlounge is een bedrijf dat vergaderzalen en flexplekken aanbiedt. Daarnaast verzorgen wij een stukje horeca. Wij zijn gevestigd in een kantoorgebouw waar 150 kantoorunits zijn. In dit gebouw heeft Flexcom een aantal units gehuurd. Daarnaast zitten er momenteel nog 50 andere bedrijven gevestigd in dit pand . Wij hebben NIETS met Flexcom te maken. Onze enige relatie met hen is dat ze af en toe een kopje koffie bij ons komen drinken.

  2. Goedemiddag allen,

    Vandaag staat dan eindelijk het gesprek op de rol dat ik gisteren gehad zou hebben. Inmiddels heb ik een aantal vragen meer, mede doordat ook mijn oudere broer aan het spitten is gegaan:-) Ik wil jullie hier sowieso bedanken voor het feit dat je gewoon kritisch bent. Even een persoonlijk bedankje voor Wouter, want het is immers zijn blog. Hopelijk gaat het dadelijk een constructief gesprek worden en worden alle op feiten gebaseerde bedenkingen van de tafel geveegd met nieuwe FEITEN. Met minder neem ik geen genoegen. Feit is in ieder geval dat ik een persoonlijke band heb met degene waar ik dadelijk mee aan tafel ga zitten. Dat maakt het tevens extra pijnlijk indien het allemaal inderdaad gebakken lucht is. Ik hoop enkel daarom zo dat ik dadelijk enorm verrast wordt en dat de FlexKom wereld er inderdaad één is waar alles helemaal in orde is…, waar voor iedereen een mooie toekomst is weggelegd… Feit is dat op dit moment de vlag er geheel anders bijhangt; er is immers geen enkel signaal dat het we het verkeerd zien… Mocht het niet in orde zijn, dan kan ik het niet toestaan dat anderen meegetrokken worden de afgrond in. Ik zal dan alles wat binnen mijn vermogen ligt in het werk stellen om ervoor te zorgen dat de FlexKom-ballon zo snel mogelijk uit elkaar spat, zodat er niet nog meer mensen op de slachtbank terecht komen…

    Wordt dus vervolgd..

    Fijne dag allemaal!:-) The sun is shinin’.. the weather is sweet.., dus dat zou moeten lukken:-)

    Harald

      1. Nu zeg je me wat Jan, doorvragen, daar zijn ze bij flexkom allergisch voor.
        Te veel vragen, nou dan zoeken we toch een anders slachtoffer zonder al die vragen?!
        Je kan mee doen, of niet. Aan jou de keuze, nog zoveel wachtende ( helaas ik ben er zelf ingestonken ) voor u.

    1. Ah, goed te horen dat ze hier nog meelezen en leuk dat hij even een filmpje gemaakt heeft om te reageren op onder andere mijn blog. Feit is dat alle locaties die tot nu toe aangemerkt worden als kantoor van Flexkom, (ook) dienst doen als flexwerkplek of zaalverhuur voor vergaderingen, presentaties enz. Mijn gedachte dat het een tijdelijk kantoor betreft is dus niet zo vreemd. Overigens kan hij makkelijk zeggen dat het kantoor permanent is. Ben benieuwd of ze er ook Flexkom NV statutair gaan vestigen om hun bewering te onderbouwen.

      Als ze nu de andere dingen die hier staan en die zij onwaar achten ook even ontkrachten, maar dan wel onderbouwd, dan zou dat fijn zijn. Of was dat het enige dat niet klopte?

      1. Het zou natuurlijk best kunnen zijn dat er een hokkie of zaaltje leeg staat en dat ze die huren. Maar goed, dat blijft gissen. Flexkom doet niet zo graag aan transparantie en goede informatievoorziening dus het zal nog wel even duren voordat er bijvoorbeeld een duidelijke NL website is met adressen en registraties. Voor nu zullen we het moeten doen met de talloze rare en vaak anonieme facebook pagina’s waar alleen maar zo veel mogelijk interessant gedaan wordt.

          1. Hmm.. Maar hoe dan ook, zoals ik al eens eerder zei, Flexkantoor of niet, dat doet er niet toe. Flexkom heeft alleen op de NL licentiehouders al zo’n 3 miljoen euro netto winst gemaakt (2000 licentiehouders a 1500 euro, is mijn wilde gok) dus uiteindelijk zal er vast ergens een luxe pand in het Gooi of op de Zuidas komen. Maar dat zegt nog helemaal niets over alle vragen die open staan over Flexkom, hun piramidespel, de feiten die niet kloppen, het rekensommetje voor de retailer dat niet klopt, het lekken van alle privegegevens van de licentiehouders, enzovoorts. Kortom, het geneuzel over hun kantoren is rommelen in de marge.

            Ik ben benieuwd hoe het Harald vergaan is, wat hij allemaal gevraagd heeft en als antwoord gekregen heeft!

  3. In België zijn de licentiehouders al bezig om de retailers over te halen om deel te nemen aan Flexkom: Zonnestudie Megabruin, gevestigd Mechelbaan 652 in Putte is de allereerste aangesloten winkel in België.

  4. Goedemorgen allemaal,

    Ik heb gisteren eindelijk antwoorden gekregen op alle vragen. Ik was inmiddels zover dat er rook uit mijn oren kwam, daar ik maar niet tot de kern doordrong en het leek alsof er steeds om de hete brij werd heen gedraaid. Het komt erop neer dat ik een van een puzzel van acht stukken de eerste drie vrij snel gekregen had. Ik moest en zou de andere stukken ook krijgen. Gisteren is de puzzel, door de gesprekken, in combinatie met gepresenteerde feiten, compleet geworden. Let wel, ik ben zeer kritisch en kan ook echt een pain in the ass zijn als ik niet de antwoorden en feiten gepresenteerd krijg die voor mij een verhaal compleet maken. Dat wordt vaak als vervelend ervaren. Aard van het beestje. De onderste steen moet boven. Sta daarnaast open en eerlijk in het leven. Die combi heeft vaak voor de nodige botsingen gezorgd, ook met mezelf hahahaha. Ik ga hier overigens verder niet uitweiden over de details, omdat ik dan waarschijnlijk in een discussie beland die waar ik simpelweg niet in wil belanden. De discussies op de verschillende fora gaan vaak een nogal ongenuanceerde kant op, kosten veel tijd en, heel belangrijk, kennen geen einde. Ik wilde gewoon even melden dat ik worstelde met het concept, zoals ook anderen hier. Door gesprekken aan te gaan, face to face, is de worsteling achter de rug:-) Mocht er interesse zijn om meer te weten van het hele verhaal, ga dan op zoek naar een goede vertegenwoordiger van het concept op en ga gewoon het gesprek aan. Het enige dat ik verder wil melden is dat mij is aangetoond dat het concept klopt en dat er serieus gewerkt wordt aan de zaken die nu nog niet in orde zijn. Alles gestaafd met feitelijke informatie. Iedereen moet in het leven zijn eigen keuzes maken. Daar is iedereen vervolgens ook zelf verantwoordelijk voor. Mij gaat het er altijd om dat ik mensen recht in de ogen kan blijven kijken. Dat vraag ik ook van mijn naasten.

    Ik wens iedereen een fijne dag toe:-)

    Warme groet,

    Harald

    1. Harald, je bent ingedaald tot het niveau van een Flexkommer.

      Je geeft geen enkel antwoord op vragen, gaat niet inhoudelijk in op de feiten die in dit blog en in de disucssie aangetoond worden en je stelt dat je niet in een discussie wilt belanden. Wat doe je hier dan? En dan nog.. Je kan hier gewoon de feiten neerleggen en dan vertrekken, als je geen zin hebt in een discussie. De discussie gaat toch wel door, met of zonder jou.

      Je sluit zelfs af door te zeggen dat alles helemaal in orde is met Flexkom en dat men maar contact moet opnemen met Flexkom. Alle andere Flexkommers-met-oogkleppen die hier kwamen gingen je al voor met precies dezelfde mededeling. Ik ben zwaar teleurgesteld.

      Ik stel voor dat je ons precies gaat vertellen wat je gevraagd hebt en wat je daar als antwoord op gekregen hebt. Zo kunnen wij allemaal zien dat Flexkom goede business is. Doe je dat niet, dan nemen we aan dat er nogmaals aangetoond is dat Flexkom absoluut troep is. Er is immers geen reden om ons niet gewoon te vertellen wat je precies besproken hebt. Zou daar wel een reden voor zijn dan klopt er iets niet aan jouw verhaal of aan jouw gesprek van gisteren.

      1. Zo lang je het concept niet verder omschrijft als “een app voor het MKB” dan gaat het goed. Wijd je verder uit over de details en je stuit op fouten, tegenstrijdigheden en onjuistheden bij Flexkom.

    2. Brainwashed?!?

      Harold lees dit blog eens volledig en kijk eens goed naar de eerdere reacties van Flexkom licentiehouders. Wil je echt met dat soort mensen samen gaan werken? It’s not a one man’s game.

      1. Harald, het valt wel op dat je in je verhaaltje,waar wij dus niet wijzer van zijn geworden,je 4 regels nodig hebt om te vertellen hoe kritisch je bent en dat de onderste steen boven moet komen

    3. Harald, jij schrijft “daar ik maar niet tot de kern doordrong en het leek alsof er steeds om de hete brij werd heen gedraaid.”

      Weet je, dat gevoel heb ik nu bij jouw posts. Keer op keer op keer wordt er gevraagd welke vragen jij nu gesteld hebt en nog nooit heb je daarop geantwoord.
      En feitelijk heb je helemaal niets gezegd, in al jouw posts niet. Zelfs mijn katten zeggen nog meer als ze zich alleen maar zouden beperken tot miauw.

  5. Hey Wouter,

    Een allerlaatste reactie dan toch maar. Ik word niet persoonlijk en laat iedereen graag in zijn waarde. Wat heb ik je misdaan dat je me meteen zo neerzet? Allemaal toch niet nodig? Verder stel je geen eisen aan hetgeen hier op je blog geplaatst wordt, toch? Mijn eigen vragen zijn beantwoord en ik hoef hier voor zover ik weet geen verantwoording af te leggen.
    Het siert je verder niet dat je mij woorden in de mond legt(de een-na-laatste zin in je reactie) die ik niet gebruikt heb.

    Wouter, ik wens je het allerbeste toe in het leven. No hard feelings, daar heb ik sowieso niet zo snel last van:-) Je hebt een mooi bedrijf opgezet en ik hoop dat het succes je blijft toelachen.

    Hier wil ik het echt bij laten.

    Nogmaals, fijne dag iedereen. The sun is shinin’.., the weather is sweet..:-)

    Harald

    1. Harold, even serieus, ben je licentiehouder geworden?

      Hoe wil je straks langs een winkel gaan als je hier al geen inhoudelijke uitleg kan geven over het concept?

    2. Ik neem aan dat je deze zin bedoelt “Je sluit zelfs af door te zeggen dat alles helemaal in orde is met Flexkom en dat men maar contact moet opnemen met Flexkom.”, welke mij niet zou sieren. Ik citeer jou even:
      “Ik wilde gewoon even melden dat ik worstelde met het concept, zoals ook anderen hier. Door gesprekken aan te gaan, face to face, is de worsteling achter de rug:-) Mocht er interesse zijn om meer te weten van het hele verhaal, ga dan op zoek naar een goede vertegenwoordiger van het concept op en ga gewoon het gesprek aan.”
      In mijn beleving komt dat op precies hetzelfde neer.

      Verder vind jij dat de onderste steen boven moet. Met jouw reactie van vanmorgen heb je niet eens stenen aangeraakt.

      Je hoeft inderdaad geen verantwoording af te leggen en het staat je inderdaad vrij om te plaatsen wat je wilt op mijn blog. Daar stel ik geen harde eisen aan. Dat geldt ook voor mijn reacties en mijn conclusies die ik trek uit reacties van anderen. Dus, als er hier iemand komt die roept dat hij zeer kritisch is, dat de onderste steen boven moet en dat hij flink gaat praten met iemand om vervolgens terug te komen met een uiterst slap verhaaltje dat “de worsteling achter de rug is” en dat we als we vragen hebben maar zelf naar Flexkom toe moeten gaan, dan mag ik daar uit concluderen dat Flexkom troep is en dat diegene absoluut niet zijn best gedaan heeft. Anders had diegene immers hier helder en duidelijk uit kunnen leggen hoe de vork in de steel zit.

    3. Dag Harald,

      In één van jou vorige berichten kan iedereen lezen:

      “Wordt dus vervolgd..”

      Zoals Wouter het omschrijft ben je idd gezakt tot het Flexkom niveau.

        1. Hijzelf als persoon zal wel meevallen. Flexkom daarentegen, wordt op dit moment in Turkije al vervolgd door de overheid. Kwestie van tijd voordat dat in NL ook gaat gebeuren, als je het mij vraagt.

  6. Dennis heeft in elk geval de boel weer wakker geschud.
    O.a. met zijn commentaar “alles gestaafd met feitelijke informatie”, die hij klaarblijkelijk met niemand wil delen, en “mocht er interesse zijn om meer te weten van het hele verhaal, ga dan op zoek naar een goede vertegenwoordiger van het concept op en ga gewoon het gesprek aan.”

    Ehhhm wanneer je dit vertaald naar de ‘grote mensen wereld’ komt het ongeveer op volgende neer. Een klant neemt contact op met een bedrijf om zich te laten inlichten over de unieke eigenschappen van een bepaald product. Als antwoord krijgt hij te horen “gaat u eerst maar op zoek naar een goede vertegenwoordiger.”

    Gezien de reputatie van Flexkom twijfel ik of de berichten van Dennis niet gewoon scam zijn.

    Zo niet, veel succes Dennis en dat je veel FlexMoney mag verdienen, en…niet de App met deze verwarren
    http://www.deflexapp.nl

  7. Ondertussen passeerden we de 1000 reacties op deze blog. Nog steeds geen inhoudelijk en onderbouwde reactie van Flexkom of haar licentiehouders. Zou er al gesteld kunnen worden dat dat geen kwestie van onkunde is aan de kant van Flexkom, maar van opzet? Er valt zeer waarschijnlijk helemaal niets te verklaren of toe te lichten door Flexkom, want het klopt allemaal simpelweg niet. Iets wat krom is dat is immers niet recht te praten. Klopte Flexkom wel, dan hadden ze dat ons inmiddels al lang en breed uit kunnen leggen..

  8. Gemiste kans Harald, dat je geen enkele conclusie of berekening van Wouter hebt kunnen weerleggen. Je zegt dat je elke steen boven wilt hebben, maar met een betoog waarin je met veel omhaal werkelijk helemaal niets zegt gooi je er voor de buitenwereld (en dus ook je toekomstige klanten!) nog eens 5 meter beton bovenop.

    Jouw inbreng is helaas net zo’n doorgestoken kaart gebleken als al die quasi-onafhankelijke websites (hoera, nu ook in het nederlands!) die kennelijk nodig zijn om mensen ervan te overtuigen dat Flexkom géén oplichting is:

    http://www.empowernetwork.com/msnetwork/blog/flexkom-oplichting/

    1. Akismet (anti-spam programma van WordPress, wat er voor zorgt dat hier geen spam komt) beschouwde jouw link als spam. Zodoende stond je reactie in het mapje tussen de andere spam. Ik heb hem zichtbaar gezet, met als resultaat dat je twee gelijkende reacties hier hebt staan. 🙂

  9. Gemiste kans Harald, dat je geen enkele conclusie of berekening van Wouter hebt kunnen weerleggen. Je zegt dat je elke steen boven wilt hebben, maar met een betoog waarin je met veel omhaal werkelijk helemaal niets zegt gooi je er voor de buitenwereld (en dus ook je toekomstige klanten!) nog eens 5 meter beton bovenop.

    Bovendien is jouw inbreng zeer teleurstellend voor je collega-licentiehouders die met dezelfde vragen zitten. Zij moeten nu met zichzelf bellen begrijp ik? Of zijn kritische licentiehouders geen goede vertegenwoordigers van het Flexkom-concept?

  10. In alle promotie verhaaltjes van FK komt steeds weer naar voren dat het FK-concept het concept is om het MKB weer uit het dal te halen , de consument zou weer naar de kleine winkelier komen ipv. naar het grootwinkelbedrijf te stappen voor hun dagelijkse boodschappen het vreemde is dat de winkeliers die ik spreek,en geloof me ik spreek er veel,het hele FK-concept niet zien zitten.
    Er wordt ook steeds het voorbeeld aangehaald,stel een winkelier geeft 10% korting nu zijn wij het er al over eens dat het bij 10% korting de winkelier al extra geld kost via het FK-concept.
    Maar wie ziet er bij de bakker of slager een korting van 10% voor een aanbieding dit is geen aanbieding waar de klanten voor warm lopen meestal zijn het aanbiedingen van 40-50% korting of twee voor de prijs van één, uitgaande van deze kortingen en dan met FK werken dan kan de winkelier gelijk zijn faillissement aanvragen,gek dat ze FK niet zien zitten ?
    Is er iemand van jullie die al een enthousiaste winkelier is tegengekomen over dit concept ?

  11. Geachte wouter
    ik denk dat jij je jouw gezeik over piramide spelen eens moet gaan kijken bij bedrijven zoals de prachtige overheid en multinationals daar wordt gewerkt volgens een pyramide systeem want daar boven in verdienen de tyop mensen die geen ruk uitvioren pas het meest
    en wat flexxkom doet is mensen helpen en het product is het meest geavenceerde product voor de toekomst maar dat zal jij met je kortzichtigheid wel niet begrijpen
    want als jij het hele mensen leven gaat bekijken, is het mensen leven een en al een pyramide spelletje

    1. Jammer ook dat Flexcom licentiehouders Wouter aanvallen, deze heeft geen enkele cent gestolen van jullie, maar probeert eerder een duidelijk beeld te geven van wat voor bedrijf F…com is, beter is om direct contact op te nemen met Asker@…

      1. Het wordt wel moeilijker voor de licentiehouders om andere mensen te strikken die betalen aan Flexkom om ook licentiehouder te worden; dat is het enige verdienmodel binnen de piramide. Dus op zich niet zo heel vreemd dat sommige mensen gefrustreerd zijn. Maar ze zouden beter moeten weten, inderdaad.

    2. Je bent een van de velen die hier kwam vertellen dat alles een piramidespel is. Sommigen doen dat zelfs met een kinderachtig filmpje. Helaas snap je dan niet waar het om gaat bij een piramidespel. Ik leg het nog 1x uit, ik hoop dat jij het dan intern bij Flexkom aan de rest wilt vertellen zodat ik het niet meer uit hoef te leggen. Zullen we dat afspreken?

      Bij een piramidespel draait het er niet om dat de structuur lijkt op een piramide of dat de persoon “boven je” meer verdient dan jij. Het draait er om dat jij moet betalen om mee te doen en dat je daarbij geen direct voordeel verwerft. Jij moet andere mensen zoeken die zich ook inschrijven en daar krijg je zelfs direct voor betaald. Je kan in een piramidespel niet meer geld verdienen door meer producten te verkopen. Je bent volledig afhankelijk van iedereen die jij lid maakt van het spelletje en hun prestaties. Die prestaties bestaan in de regel ook alleen maar uit het werven van nog meer mensen.

      Bij Flexkom wordt geen product verkocht. Je voorgangers opperden oa. de app/kaarten die verkocht zouden worden (nee, worden niet verkocht) of de kastjes die de retailers zouden krijgen (nee, worden niet verkocht, de retailer wordt ook lid, net als jij) of een marketingsysteem (nee, wordt niet verkocht, zou slechts hulpmiddel zijn om meer commissie bij de retailers af te romen).

  12. Top blog Wouter, goed onderbouwd en zeer helder.
    Vorige week benaderd om de video op de Flexkom site te bekijken.
    Direct gingen de haren al overeind met het zien van deze video. Daarna meteen even Googlen op “Flexkom oplichting” en intussen ruim 1000 reacties gelezen op je blog en dan de andere 3 blogs nog. Superrrr. Ik heb soms echt gelachen om de zeer “simpele” reacties van bepaalde Flexkommers en me serieus afgevraagd of sommigen niet goed bij hun hoofd zijn om zo te reageren. Deze vertegenwoordigen het bedrijf en moeten straks bij de ondernemers langs. Zie je het al gebeuren.
    FlexKom versmelt online & offline zeggen ze zelf, alhoewel ze online flink wat te kort komen (communicatie) en geen openheid van zaken willen of kunnen geven zie ik het versmelten nog niet op korte termijn gebeuren.

    Zijn er hier eigenlijk meelezende zelfstandige ondernemers (geen webwinkeliers) die eraan denken om de kaart in hun winkel(s) te introduceren? Dit is namelijk essentieel voor het succes van Flexkom, die misschien al benaderd zijn, of gebeurt dit echt pas vanaf oktober?
    De marketing strategie momenteel is nu zoveel mogelijk licentiehouders strikken, maar waar straks de inkomsten van moeten komen weten nog van niets, vreemd. Dat is volgens mij een langdurig en het meest belangrijke proces.

    En dan Harald nog, iedereen hier denkt dat het nu eens gaat gebeuren, nu komt de info waar we op zitten te wachten en na herhaaldelijke verzoeken om de vragen toch eens te openbaren heeft hij de climax wel bereikt, een soort Tita flextovenaar. Wat een flutkom verhaal, dit is een volgens mij een al bestaande licentiehouder die de boel nog probeert recht te praten, hij verteld dus nada, precies de lijn die flexkom volgt. Probeer zo wazig mogelijk te zijn en aan vragers hebben we niets, het is zo simpel toch.

    Beste Harald, ik heb inmiddels een goede en geloofwaardige vertegenwoordiger gevonden, genaamd Wouter, duidelijk en openheid van zaken met bron, iets wat jij niet kan of durft omdat je hier flink onderuit gehaald zal worden, vandaar jouw reacties denk ik dan maar. Maar goed, ik ben misschien te simpel dus je mag het me ook mailen en kan ik er rustig over nadenken.

    Ik blijf het blog komente tijd zeker volgen want ik verwacht nog wel wat komische taferelen van onze wel gerespecteerde Fkommers en heb ook nog een sprankeltje hoop dat het meest innovatieve bedrijf van deze jaren binnenkort in de top 3 staat. Welke top 3? Dat wachten we nog wel even af.

    1. Er zijn al een handjevol retailers aangesloten. Je moet eens de facebookpagina’s bekijken van de verschillende Flexkom-clubjes. Zij zullen vanaf 26 oktober (of toch november) de kaart in hun winkels introduceren.

      De voorzitter van de ondernemersvereniging uit de plaats waar ik werk is ook benaderd door een Flexkommer. Ze klonk enthousiast, maar ze wilde nog wel het een en ander van het verdienmodel weten. Ik ben bang dat ze gaat afhaken.

  13. Zegt de naam Peter Grünewald jullie iets?
    Via de Flexapp kun je zien dat er in het plaatsje Graz, Oostenrijk een stuk of 4/5 winkels aangesloten zijn. Wat schetse mijn verbazing, toen ik op details klikte kwam ik erachter dat deze allemaal dezelfde eigenaar hebben?? Of zou die Peter een Flexkommer zijn? Ik ben benieuwd hoe dat bij andere winkels in andere plaatsen is.

        1. Het artikel zelf lijkt mij niet echt gesponsord. Zelfs door de Duitse taal heen druipt het cynisme en ze hebben die kerel met een zwarte balk voor zijn ogen afgebeeld, alsof hij een crimineel is.

          Als je die eigenaar van die winkel even opzoek in Google wordt opeens duidelijk waarom dat het eerste punt van acceptatie zou zijn geweest. Een half jaar voordat dat uberhaupt mogelijk zou kunnen zijn volgens andere bronnen binnen Flexkom..

      1. Hierbij de adressen uit de Flexkom Devious:

        Haarstudio
        Kärtnerstrasse 540

        Flowershop
        Kärtnerstrasse 520

        Begleidungahaus
        Kärtnerstrasse 510

        Bäckerei
        Kärtnerstrasse 500

        Flexkom Austria Headquarters
        Kärtnerstrasse 525

        Ben benieuwd!

  14. Hierbij de adressen uit de Flexkom Devious:

    Haarstudio
    Kärtnerstrasse 540

    Flowershop
    Kärtnerstrasse 520

    Begleidungahaus
    Kärtnerstrasse 510

    Bäckerei
    Kärtnerstrasse 500

    Flexkom Austria Headquarters
    Kärtnerstrasse 525

    1. Ik geloof er nu al niks van. Die straat is een lange weg door Graz met weer van die typische bedrijfspanden die FlexKomkommers altijd gebruiken. Een soort flat, maar dan met “bedrijfjes” .. nou ja, verder dan een brievenbus gaat het niet. In het najaar ga ik met de hele familie weer naar de Seychellen, daar ga ik ook al kijken naar een brievenbus firma.. Wat een gedoe zeg, dat hele FlexKom. Waarom steken wij er zoveel energie om anderen ervan te overtuigen dat het bagger is terwijl ze er gewoon zelf in willen trappen?

      1. Inderdaad klopt weer niets van. Zoals we inmiddels van Flutkom gewend zijn: niets is wat het lijkt te zijn. En wat dat laatste betreft; dat vraag ik mezelf ook af. Maar, dan zie je weer een afbeelding van dat geteisem in pak, stropdas en pochet met de duim omhoog voor een Amerikaanse limo staan ….

  15. Das vreemd. Heb mezelf een tijdje geleden via een QR code van Twitter als Flexkom klant geregistreerd zodat ik de FlexApp kan ‘testen’. Krijg ik vandaag ineens een nieuwsbrief die duidelijk bedoeld is voor de licentiehouders. Dit staat er in.

    Dear FlexKom-Partners ,
     
    despite holiday season and the summer months, FlexKom continued its growth in the month of August, which proves that FlexKom is true to the title of being First Mover in M-Commerce and will be unstoppable expanding its advanced position world wide.
     
    3rd  Country Manager Meeting
    On the 2nd and 3rd of September 2013 almost 30 Country Managers and the entire Board of Directors of FlexKom International Holding AG met in Munich. These two days will immensely contribute to the optimization and strategic decision making processes to generate  growth in the coming months .
     
    Company Structure and Operational Processes
    To meet the needs of the growth, strategic decisions were made in the recent months in the company’s internal processes. High-profile managers and reputable external Senior Consultants were integrated into the processes of the company, in order to be prepared for the global growth . The newly acquired management team analyzed the processes in the recent weeks. Now we are working with high dedication on implementing worldwide unified company structures and processes.
     
    Optimization areas
    Unified Communication-Policy
    Worldwide Support
    International accounting system
    Globally constant PR
    Uniform expansion based on the company’s requirements
    New corporate culture and business ethics
     
    Therefore, we are implementing the latest technologies such as FlexCloud, in order to adapt and control the tremendous growth in the future.
    In the coming weeks you will feel positively these areas of optimization that will bring more success and stability for your FlexKom business.
     
    Our Motto:
    Your success is our success
     
    International Expansion and Law
    FlexKom International Holding is pleased to have won our new, reputable law firm, Baker & McKienze, for world wide International Legal Affairs.
     
    Moving the European Marketing Division
     
    As already mentioned previously, for a stable expansion policy of all European countries, the FlexKom marketing division is now been moved to Switzerland. With immediate effect, FlexKom International Holding AG , based in Kreuzlingen / Switzerland, Burgstrasse 8, will oversee the entire marketing in Europe.
     
    This crucial step is an extremely important process for a stable expansion policy which in turn provides even more security and performance for each partner. Due to this, the professional management team has been relocated and already been integrated in the recent weeks .
     
    We ask you to log into your Backoffice to complete your relocation process in order to use your new backoffice in its fullest!
     
    Relocation Date:  Monday, 09/09/2013 at 00:00 MET
     
    Optimized Start-Licenses
     
    The experiences in the last 3 years have shown that a new partner needs important tools when he/she starts the FlexKom business in order to have rapid success.
     
    Now that the complete M-Commerce foundation is laid and our M-Commerce module is 100% functional in combination with the FlexApp, optimizations within the licenses are started.
    Junior Team Members ( JTM ) license for all new starters is no longer available,
    The fee for the Global Team Member (GTM ) license will be adapted to the market price
    GTM VIP license will be introduced with additionally integrated TOP highlights
    Highlights of the GTM VIP license
    1 FlexKobi POS 3 S (Special Edition), shipment will be fulfilled after participation of the technical training from Phase 3 on. Information will be mailed
    POS 3 Online Simulation System
    Customer Bonus up to 500 € extra. You will earn from your direct GTM VIP
        50 € for each acquired FlexApp customer
    Lifetime FlexKom Academy Training, including your Partner
    2000 FlexApp – QR codes with 2 FlexMoneys each
    20 % + 10 % : You earn 20 % of your FlexKobi´s customers ( from the allocation key of revenue shares ) plus 10 % of all FlexKom customers that collect FlexMoneys worldwide through your FlexKobis ( from the allocation key of the FlexKom share ).
     
    Start of GTM VIP License:  Monday, 09/09/2013 at 00:00 MET.
     
    Upgrade
    Upgrading from JTM to GTM ( current price ) till Sunday, 08.09.2013 at 23:59 MET .
    All TM partners can upgrade to GTM VIP with all the advantages as of:
     
    Monday, 09/09/2013 at 00:00 MET

    Attention Pioneer Action !!!
    All existing Team Members who make a quick upgrade will obtain a price advantage of 100 €.
    To do this, go into your Back Office to the upgrade section. Before you upgrade, please do read the description of the GTM VIP license.
    All upgrades to the GTM VIP will receive the entire contents of the license and the customer bonus for new customers and upgrades of the FlexApp customers !
     
    For all the details, please log into your back office and go to the download section . There you can view all necessary details such as prices and PDF contents.
     
    Team Performance Bonus
     
    Because of the international expansion, the Team Builder Bonus has been changed to Team Performance Bonus. The qualification commissions remain the same.
    This can be viewed in your back office under download as flyer in PDF format.
     
    Customer and Team Performance Bonus
     
    This optimization process  creates a huge advantage and  much greater benefit on the commissions for the developing the marketing teams and customers..
    Customer Bonus + Commissions =  565 €  to  890 € + Team Performance Bonus  +  all commissions and bonuses , with 5 direct GTM VIP =  4154 € to 4950 € in the first 30 days.
     
    These payments , which are unique in the global marketing industry, will tremendously support the developing of new partners and customers.
     
    Info Video
    You can review the entire information and additions of this option and license in your back office per video.
     
    Social Media
     
    We encourage you to utilize our official sites as information sources:
     
    Facebook:  https://www.facebook.com/Flexkom.global?ref=ts&fref=ts
     
    New Languages
     
    In the coming week, new languages will be integrated on the home page. With this feature, your prospects and visitors will be able to read all information about FlexKom in their languages.
    German, English, Flemish, Italian & Spanish, more languages will follow in the course of the month.
    The back office will be completely available in these languages by end of September.
     
    New Countries in Phase 1
     
    We have the pleasure to welcome Kenya as the first country in Africa.
    Also the first country in the Caribbean Islands, Trinidad & Tobago, could qualify through performance in the last few weeks as for Phase 1.
    We wish both countries much success on their way to Phase 3.
     
    Letter Of Legal Opinion on the FlexKom System
     
    One of the most prestigious law firms in Europe and most experienced in the area of sales and marketing has issued  in our behalf a Letter of Legal Opinion about the legality and legal security regarding the FlexKom system.
     
    The result as well as the contents of the analysis can be viewed in your back office under the download section as well.
     
    New PowerPoint
    We urge you to only use the current PowerPoint available in your back office (download section) . All other PowerPoints  MUST  not be used during business presentation anymore.
     
    As you can read, there are a lot of news. Be sure to check your back office asap and get all the information .
     
    We look forward to an even better and more successful cooperation .
    We wish you successful sales in the month of September.
     
    Your FlexKom Team,
     
    FlexKom International Holding AG
    FlexKom Europe GmbH
    Walter-Gropius-Str. 15
    D-80807 München

    1. Mij valt vooral op hoe op het laatste moment er nog even geprobeerd wordt om extra geld los te kloppen uit de licentiehouders. Ze hadden tot gisteren de tijd om te upgraden naar het duurste pakket.

      Ook ben ik erg benieuwd naar de “Unified Communication-Policy”. Dat belooft wat. Of zou het eigenlijk Unified Non-communication Policy blijken te worden?

      En leuk dat er nog even extra benadrukt wordt hoeveel extra geld je kan verdienen (“Customer and Team Performance Bonus”) als je nog even extra mensen aanbrengt. En 50 euro voor een FlexApp customer? Voor zo ver ik weet is de FlexApp de app voor op de smartphone? En je krijgt 5 tientjes als je die app deelt? Aha.

      Echt, hoe het komt dat er mensen zijn die oprecht geloven dat dit geen piramidespel zou zijn is mij een raadsel.

    2. Deze info lijkt mij inderdaad uitsluitend bestemd voor licentiehouders. Maar ja, we weten intussen dat bij Flexkom alles mogelijk is.

      Knap hoor dat ze nu al een gerenommeerd international advocatenbureau in de hand hebben genomen (http://www.bakermckenzie.com/nl/Netherlands). Die zullen het ongetwijfeld razend druk gaan krijgen. Ik neem aan dat ze eerst instructies in x-aantal talen gaan schrijven zijn hoe überhaupt om te gaan met vragen en kritiek (zie eerdere reacties van licentiehouders).

      En als dan ook nog ene heer Ian Driscoll, countrymanager Flexkom UK o.i.d., schrijft dat de er vanuit de Flexkom directie geen negatieve online berichtgeving wordt getolereerd….

      “6. Negative Online postings will not be tolerated by Flexkom and the good news is that they have an international Lawyer that has and will do the utmost to track down perpetrators and sue them. It will always be an issue though. So some people had now better watch out. !!!!!!!”
      http://directbusinessopportunity.com/flexkom-latest/

      Vooral die laatste regel met 7 uitroeptekens is weer eens hilarisch: “So some people had now better watch out.”

      1. In de UK publiceren alle Flexkom websites die nieuwsbrieven gewoon: http://thefutureofbusinessintheuk.com/flexkom-updates/
        Daar staat zowel de nieuwsbrief die Jan ontving, als hetzelfde bericht die jij zojuist linkte.

        Kennelijk vinden ze het daar geen probleem om de wereld te laten zien dat ze paniekvoetbal aan het spelen zijn.

        Ook op die website: extrahandige tip om die onhandige Duitse Flexkom site te vertalen; de ingebouwde translate plugin van Chrome. Waarom zou je je International Website nog in het Engels schrijven? Ben benieuwd of de winkeliers ook in het Duits tegen hun klanten moeten praten als ze Flexmoneys willen sparen.

        1. FlexMoneten Sparen, JAH! Supertoll Willy! Jetzt Geht’s loß und d’ran! Kostet aber 350 euri, bitte jetzt in meine portemonnaie verdwainen lassen, Sonst krieg Ich er nichts vor zuruck

        2. Was me nog niet eens opgevallen…. lijkt toch echt interne info voor de licentiehouders. Ik ga ervan uit dat een groot aantal FK-ers dit blog meelezen en de tekst binnenkort wordt verwijderd. Maar, wel een gele kaart voor de UK!

  16. Tja, maar.. nee.. Ik begrijp die mensen gewoon niet die er echt in zijn getrapt. En helemaal onbegrijpelijk vind ik die lieden die er in blijven geloven en menen in Wouter een soort AntiFlexKomDuivel te zien…
    Vreemd. Echt heel vreemd en ik blijf me verbazen.

    1. Dat mensen er in trappen dat snap ik wel. Je zit in een zaaltje vol met enthousiaste mensen en iedereen is blij en oh wat gaan we een hoop geld verdienen en oh wat is het revolutionair en oh je moet wel nu instappen anders ben je te laat!!

      Die druk kan er best voor zorgen dat er gekke dingen gebeuren. Heb het al eens eerder genoemd, dat verschijnsel heet Asch Conformity.

      Wel onbegrijpelijk vind ik inderdaad ook dat er mensen zijn die maar aan Flexkom vast blijven houden, terwijl de feiten zo ontzettend duidelijk en controleerbaar zijn. Maar goed, dat is hun goed recht.

      1. Ik merk aan de drie FK-volgelingen die ik ken dat ze steeds enthousiaster worden over FK zelfs overdreven enthousiast naar mij toe maar tegelijkertijd ook steeds feller worden als ik een kritische vraag stel,waar ze uiteraard geen antwoord op weten,dit maakt het voor mij duidelijk dat ook zij nattigheid voelen maar dit natuurlijk nooit zullen toegeven

        1. Flexkom zelf lijkt eenzelfde symptomen te tonen, zie ook de reactie van No Prophet van vanmorgen. Kritiek wordt absoluut niet getolereerd en ze zijn inmiddels aan hun derde advocatenkantoor toe. En dat terwijl het businessplan dat Flexkom zelf verkondigd -niet te verwarren met het naar mijn idee werkelijke businessmodel oftewel piramidespel- nog uitgerold moet worden.

  17. easy.. dat zijn Licentiehouders van het WorldLaw&Justice Team. Mogen gratis voor Asker en co werken… totdat ze een standje krijgen van de Orde. Dan mag de volgende…

    1. Een gerenommeerd kantoor zal minstens een goed vooronderzoek moeten doen, wat inhoud dat ze jouw blog moeten lezen.

      Zoals een flexkom licentiehouder mij ooit vertelde ‘een goede advocaat onderscheid zich door alleen die zaken aan te nemen welke hij met zekerheid kan winnen’.

      Ik geloof niet dat zij enige kans van slagen zullen zien in de verdediging van Flexkom.

      1. Ik vermoed dat het doel van dit advocatenkantoor niet het verwijderen van kritiek op internet is. Daar is immers geen grond voor en ik denk ook niet dat een groot kantoor zich voor zulke klusjes laat misbruiken. Als twee kantoren al falen, dan is een derde kantoor waarschijnlijk ook geen oplossing. Dan hadden ze het uiterlijk bij nummer 2 wel voor de rechter uitgevochten, maar dat deden ze toch liever niet. Althans, tot op heden nog niet.

        Feit is dat er op dit moment door vele duizenden mensen in totaal voor vele tientallen, misschien zelfs honderden miljoenen, aan licentiekosten betaald is. Stel nou dat Flexkom, heel gek, niet blijkt te werken en het zaakje instort als een kaartenhuis. Dan moet er toch op een of andere manier gezorgd worden dat de hoge heren van Flexkom er zonder kleerscheuren uit komen en liefst zo veel mogelijk van de nieuw verworven rijkdom behouden. Ik vermoed dat het kantoor daar voor ingezet gaat worden. Ter preventie van enige aansprakelijkheid van Flexkom zelf, mocht de boel falen.

    2. Idd weer een nieuw advocatenkantoor. Het vorige kantoor zal niet geslaagd zijn in wat Flexkom uiteindelijk zal willen. Ik heb zo een vermoeden dat ze overal tegen de lamp beginnen lopen.

  18. BREAKING NEWS / BREAKING NEWS

    Het kan niet op. Na grandioze onderscheidingen als ‘meest innovatieve etc…’ en postzegels van Ebcon en BDS is het Flexkom wederom gelukt om een prestigieuze onderscheiding in de wacht te slepen: de zgn. ‘Award of Excellency’ uit Trinidad & Tobago. Het kan niet op, de prijzen zijn straks niet meer aan te slepen!

    “FlexKom International Holding was been inaugurated an Award of Excellency by the Republic of Trinidad & Tobago live during the FlexKom Country Manager Meeting in Munich Germany. Mr Anderson Goddard, National Security Officer of the Republic of Trinidad & Tobago expresses his gratitude and presented the President & Founder of FlexKom International Holding, Mr Cengiz Ehliz this award on the 3rd of September 2013.”

    https://www.facebook.com/Flexkom.global?ref=ts&fref=ts

    Waar blijft die Award uit Nederland?

    1. Ze zullen toch niet deze bedoelen: http://www.iie.org/What-We-Do/Global-Leadership-Development/JB-Fernandes-Award???

      NGO staat voor Niet-gouvernementele organisatie.

      Ook wel bijzonder dat deze award in Duitsland uitgereikt wordt, door iemand van de veiligheidsdienst van het land, i.p.v. een minister of ander hooggeplaatst persoon. http://www.linkedin.com/pub/anderson-goddard/3b/268/b81.

      Maar wat vooral bijzonder is is dat deze man niet geheel onafhankelijk is: https://www.facebook.com/anderson.goddard.1

      Oftewijl, zelf iets in elkaar geknutseld om aanzien te kweken. Wat is het internet toch ook een mooi medium.

      1. Volgens mij heeft die Anderson de “prijs” namens Flexkom in ontvangst genomen in Trinidad & Tobago en kwam hij hem even showen in Duitsland. Het is niet zo dat Anderson de prijs kwam uitdelen aan Flexkom.

        1. Wat dan opmerkelijk is, is dat de directie van Flexkom zelf die prijs niet direct in ontvangst neemt, aangezien Flexkom Internationaal wint. Ook niet netjes om voor z’n hoge onderscheiding niet direct naar het land toe te vliegen.

          Maargoed even op de inhoud van dat ding, een toekenning van excellentie is nou niet echt heel erg betekenisvol, en zeker niet als je nog niets hebt gedaan in het betreffende land. Wat zou er dan zo excellent zijn?

        2. Wat ook opvalt is dat als je de afbeelding vergroot, dat er op die award niet aangegeven staat waar die betreffende award voor staat. Het kan dus overal voor zijn. Die onderste zin is niet erg goed leesbaar, maar daar staat absoluut niet waar die award voor is.

        3. Toch staat er dit>
          “Mr Anderson Goddard, National Security Officer of the Republic of Trinidad & Tobago expresses his gratitude and presented the President & Founder of FlexKom International Holding, Mr Cengiz Ehliz this award on the 3rd of September 2013.”

          Even alle overbodige blabla weggelaten:
          Mr A. Goddard..presented … Mr Cengiz Ehliz this award on the 3rd of September 2013.”

          Jawel, Goddard geeft em aan Ehliz, het staat er echt.

  19. Nog twee toch wel opvallende berichten van dezelfde FB International pagina, nu we toch bezig zijn.

    https://www.facebook.com/Flexkom.global?ref=ts&fref=ts

    “FlexKom International officially launched the Phase 3 Retailer Building Concept in Austria and East-Germany on the 27th & 28th of July 2013. This is the start of Phase 3 in Europe. We are proud to make this a reality as we proceed to aim at the 500 Million Customers till 2016”

    “FlexKom International Holding AG is truly benefiting people all across the world. Last Month, there was a sudden Flooding issue in Eastern part of Germany. Many Families lost their homes and everything to flood. In reaction to this, FlexKom made a donation of 10.000 Euros to the small City called Grimma, Eastern Germany. This Donation was approved by the residing Local Council Chairman of Grimma. What a true rewarding Company…..”

    1. Dus de Europese FASE 3 is op 27 en 28 juli jl. officieel (echt waar?) van start gegaan in Oostenrijk en Oost-Duitsland. Dan horen er na zo’n 6/7 weken toch significante resultaten zichtbaar te zijn?

    2. He, ineens wordt er weer over 500 miljoen klanten in 2016 gesproken terwijl sio Ehliz het op 28 juli jl. nog heeft over 200 miljoen klanten in 2018 (www.saguntum.de/cengiz-ehliz-startet-mit-flexkom-in-osterreich-durch-die-vision-ist-seit-kurzer-zeit-realitat). Een opmerkelijk verschil (understatement) zullen we maar zeggen.

    3.“FlexKom International Holding AG is truly benefiting people all across the World… ” Maar nu eerst even in Oost-Duitsland, waar toevallig net fase 3 is ingegaan, een cheque uitdelen. Om nog maar eens te citeren ‘What a true rewarding Company….’ 😉

    1. En dan te bedenken dat het pas fase 3 is, ze schijnen door te gaan tot fase 10,ik zie ineens weer toekomst perspectieven voor het MKB,begin een winkeltje in awards,wel nepperts natuurlijk anders valt er niets aan te verdienen met die FK korting

    2. “Junges Unternehmen hilft

      Das junge Direktvertriebsunternehmen Flexkom startete 2010 erfolgreich in Deutschland. Hauptanliegen des Geschäftsmodels: den lokalen Einzelhandel mit dem Onlinehandel zu verknüpfen. Der Geschäftsleitung war es ein großes Anliegen nach dem Hochwasser zu helfen. Anfang August übergab Firmengründer Cengiz Ehliz (r.) einen Scheck über 10.000 Euro an Bastian Gerth, Finanzgruppenleiter in der Stadtverwaltung Grimma (m.). ”

      http://www.grimma.de/spendenblog/?SHC=1#lightbox600/10/

      Geweldig leesvoer.

  20. Zoals de licentiehouders al langer wisten wordt de Flexkom vestiging in München opgeheven en wordt alles verhuisd naar Zwitserland. Dat betekent dat elke licentiehouder ook akkoord moet gaan met de nieuwe voorwaarden van Flexkom International Holding AG. Dat is wederom een hilarisch document. Het staat vol rare passages en tegenstrijdigheden. Bovendien is zo’n beetje elke licentiehouder op dit moment in overtreding van bepaalde clausules in het contract.

    Eigenlijk voldoende stof voor een nieuwe blog. Toch wat leuke dingen er uitgelicht.

    Namens Flexkom treedt Guido Gmür op als vertegenwoordiger. Hij is inderdaad 1 van de 2 tekenbevoegde mensen van Flexkom International AG. Raar: Hij ontbreekt op de Flexkom.com website tussen alle “directieleden” van dit bedrijf. Hij is tevens vriendjes met de oprichters van Lyoness. Geheel toevallig, natuurlijk.

    Paragraaf 2, punt 2.
    De 2 flexmoneys die je zou “krijgen” als je de FlexApp installeert, blijken volgens het contract pas gecrediteerd te worden als diegene 200 flexmoneys gespaard heeft. Niet echt “ter waarde van 2 euro” dus. Pas als een consument voor 200 euro korting gekregen heeft bij winkels krijgt hij die 2 flexmoney tegoed. Bij een forse gemiddelde korting van 5% betekent dat dat zo iemand voor 4000 euro moet shoppen bij Flexkom winkels. Bij de Turkse winkels zie je echter dat een korting van 0,5% gangbaarder is. In dat geval zou iemand 40.000 euro moeten shoppen bij Flexkom winkels voordat ze hun 2 Flexmoneys tegoed krijgen. Niet echt een goede aanbieding, naar mijn bescheiden mening.

    Paragraaf 3, punt 1.
    “Natuurlijke personen” kunnen zich inschrijven, behalve als ze consument zijn. Een enorme tegenstrijdigheid, want een natuurlijk persoon is per definitie ook een consument.

    Paragraaf 4, punt 2.

    Het is de handelspartner niet toegestaan (…) derden lastig te vallen

    Aardig wat licentiehouders verliezen op basis hiervan hun licentie denk ik zo.

    Paragraaf 4, punt 7.

    Op geen enkele plaats mag de handelspartner mededelingen doen over zijn inkomen of de inkomensmogelijkheden bij FLEXKOM

    Oei, iedereen die tegen iemand anders gezegd hebt dat je er geld mee kan verdienen verliest zijn licentie.

    Rest van de ontleding van het document laat ik aan jullie over.

  21. In mijn directe omgeving heb ik ook zo’n overenthousiaste licentiehouder die iedereen die zich niet tot de Flexkomaanhang wenst te bekeren, het gevoel wil geven dat diegene een enorme minkukel is.
    “Trots om licentiehouder van dit internationale TOPbedrijf te zijn” is een gebezigde kreet en de trainingen zijn “zeer inspiratievol”!
    Doorlopend had ik al het gevoel dat het niet klopte, dat het allemaal te vaag was. Kon er echter niet de vinger op leggen, tot ik dit en de andere blogs vond.
    Ik wist het wel, er klopt geen snars van en de mensen die niet tot de FK-aanhang behoren, die de veelvuldig aangeboden “verleiding” hebben weerstaan, blijken toch niet zulke minkukels!
    Leuk om het hele verhaal hier te volgen en respect voor je goed onderbouwde blogs Wouter.

      1. Dat was een typisch Flexkommertje. Dat soort tactieken worden gebruikt om mensen te lokken om licentiehouder te worden.

        Eerst wordt opgeschept over hoe succesvol ze wel niet zijn en welke goede andere eigenschappen ze nog meer hebben, in dit geval kritisch zijn.
        En vervolgens om de inhoud heendraaien en zeggen, als ik het vertrouw/doe/deelneem, dan moet je wel erg dom zijn om niet mee te doen. Kijk eens hoe succesvol/kritisch ik ben en ik doe het ook…

        Harold was dus gewoon een licentiehouder die het vertrouwensniveau omhoog probeerde te krikken. Gelukkig worden op dit blog kritisch geanalyseerd.

        1. Klopt helemaal Jan, ik gaf in mijn eerste reactie ook al aan dat hij wel heel erg de nadruk legde op hoe kritisch hij wel was dat moest vooral goed naar voren komen, leuk geprobeerd maar niet slim genoeg voor dit blog

    1. Ah die was ik al weer helemaal vergeten. Inderdaad heel vreemd dat ze geen enorm positief verhaal over hun vakantie in Turkije geplaatst hebben.

      Op hun blog zie je wel een gat; tussen 6 augustus en 28 augustus is er niets gepost: http://flexcallworld.blogspot.nl/
      Het is dus aannemelijk dat ze toen op vakantie waren in Turkije.

      Nu gaan ze weer vrolijk verder met berichten over hoe goed Flexkom is, maar helemaal niets over hun uitje naar Turkije. Je zou verwachten dat ze een stapeltje foto’s en filmpjes hadden van alle blije FlexKobi’s in Turkije en als kers op de taart nog een foto met de directie van Flexkom Turkye, op het kantoor in Istanbul. Maar nee..

      Nog snel even wat TBB (Team Builder Bonus, bedrag dat je direct krijgt als je iemand anders inschrijft bij Flexkom) innen voordat het te laat is?

    1. Oh, wacht even. Hier lees ik het alweer het volgende Flopkom fabeltje: ze hebben in Oostenrijk al een succesvolle testfase met meer dan 500 Flopkobi’a achter de rug. Daaaag!

      http://www.salzburg-intern.at/flexkom-bereits-mit-flexapp-in-osterreich-aktiv/

      “Die Phase 3″ sei, so zitieren wir Cengiz Ehliz, ist in Österreich für FlexKom gestartet. “Als erstes Land in Europa hat Österreich nach einer Testphase in den letzten 5 Monaten mit über 500 ersten FlexKom-Akzeptanzstellen den Markttest erfolgreich bestanden”

  22. lol, en ik heb tegenwoordig een “abonnement” op een FlutKom nieuwsbrief, of wat daar voor moet doorgaan:
    “I hope you had a chance to go through my site and learn a little about FlexKom. I know there’s a lot of info on there and it takes time to digest, but even if you don’t understand most of it, it doesn’t matter. Getting caught up in details, is always a bad thing.

    FlexKom is a very powerful and profitable company with technology that doesn’t even exist elsewhere in the world. It makes me really excited when I think about, not only working with such innovative technology, but to be able to make more than a full-time living with it also.

    The product is not a normal product. It’s not a new face cream or hand wash they are bringing into existence. I hesitate to even call it a product because it’s more of a system. A system which promises to turn entire countries around.

    It’s because of this unique system that people are banking thousands upon thousands of pounds/dollars/euros every single month.

    I’ve been receiving money from the company fairly promptly. So yes, they do pay and they pay directly into my bank account.

    Did you know that FlexKom is due to receive an award (November 2013) from the Turkish government for what it has done in that country? This speaks volumes about the changes they have brought, and the lives they have changed.

    This is a company you can trust and you can’t help feel overwhelmed when you learn what they have done and are now doing across many other countries. You know how efficient the Germans are at everything. Well, that resonates through this company.

    For now, you should know that if you were to get involved with FlexKom, you would be working with a reputable and profitable company that really does care and really does pay. You would be paid more money than most other companies (residually) for the work you carry out.

    I don’t wanna bore you with info about a company you have just come across, but my aim is to warm you up to the people you will potentially be working with.

    Let’s talk more about the money side of things tomorrow.

    See you then”

    1. Weer een echt Flexkommertje, geen inhoudelijke info, te veel info is zelfs slecht voor je (eerste alinea).

      Wat ook erg grappig is, is dat ze niet genomineerd zijn voor een award, maar dat ze er één gaan krijgen. Ben benieuwd welke Flexkom-licentiehouder dit keer de uitreiking zal gaan verzorgen.

      ‘This is a company you can trust and you can’t help feel overwhelmed when you learn what they have done and are now doing across many other countries’

      Ik voel me inderdaad ‘overwhelmed’ maar dan in negatief opzicht als ik denk aan alle slachtoffers die nu al gemaakt zijn.

      ‘You would be paid more money than most other companies (residually) for the work you carry out’, to good to be true!

      ‘So yes, they do pay and they pay directly into my bank account’ wat had je anders verwacht??? Dat ze het op jouw oma’s rekening zouden storten?

      ‘The product is not a normal product’ gelukkig is er nog wel een beetje besef dat een oplichtingspiramide geen normaal product is.

      Wat een grappig bericht…

      1. Op Facebook staat dat een van de directieleden van Flexkom in Turkije de cel in gaat of al in de cel zit:
        https://www.facebook.com/photo.php?fbid=600097313366373&set=a.553711088004996.1073741825.553709781338460&type=1

        Misschien bedoelen ze dat met award?

        Heb overigens om bewijs van die bewering gevraagd, zoals je kan lezen. Zelf vind ik een foto met een pijltje en het bericht dat iemand veroordeeld is of gaat worden niet echt geloofwaardig. Liever zie ik bijvoorbeeld gerechtelijke uitspraken van de Turkse rechter.

        1. Maar na wat schudden komter ook iets leuks uit:

          cengizehliz.tr.gg

          Ben je wel een avondje mee zoet. Nee, het is niet zoveel, maar wel zo rottig geschreven 😉

    2. “Did you know that FlexKom is due to receive an award (November 2013) from the Turkish government for what it has done in that country?”

      Hij haalt hier ‘award’ en ‘proces wegens fraude’ door elkaar.

      “I know there’s a lot of info on there and it takes time to digest, but even if you don’t understand most of it, it doesn’t matter. Getting caught up in details, is always a bad thing.”

      Altijd lastig die details….. hier wordt het allemaal uitgelegd, inclusief Engelse ondertiteling voor de internationale Flutkommers.
      http://www.youtube.com/watch?v=a8zlAZS8uP0

  23. Weer een “nieuwsbrief” mogen ontvangen. Volgens mij begrijpt de schrijver niet dat hij in dit keer gewoon goed uitlegt dat het om een pyramide-dingetje gaat.
    Normally, when I speak to people and mention the ridiculous income figures received and receivable from FlexKom, it turns people away immediately.

    People are not normally used to hearing about obscene monthly incomes and when they hear it, they immediately think its unbelievable and unrealistic.

    It’s because of years of conditioning and upbringing that people can’t see past a certain point. Yet, they have no problems believing Bill Gates makes hundreds of dollars every second. All it requires is a shift in mindset and an understanding of the system to see how easily these figures are achieved.

    Nowadays, I need to dumb-down the figures to make it believable even though the true figures are much, much higher.

    If you’ve watched the video on my home page, you now understand how it’s possible to make an absolute killing every month using the system. The system and structure makes it possible to make these figures without a stretch of the imagination.

    The best part is, you don’t even need to do much work to secure a hefty lifelong income for yourself. You can simply do the work for a few weeks when you start, and then sit back to enjoy your significant residual royalties.

    The people who have reached the higher levels of the compensation plan (in Turkey) are earning enough money to be able to purchase an apartment every month, with cash. Talk about becoming property millionaires!
    Furthermore, their income grows every month.

    With so much money flowing through the company, don’t you think you can take a small piece of this pie? If you’re thinking of an extra £5000-£8000 every month, then you’re thinking too small. This type of income is for lazy people within the company – those that visit a couple of shops and then sit back prematurely.

    Remember, you’ll be receiving royalties every month, forever. So why not do a good amount of work first and then sit back. Yes, you can sign up 10 shops and that would be more than enough, but what if those customers started dying? Your income would start to dwindle.
    Sign up more shops if you have the impetus and time. It will hold you in good stead for a very long time indeed.

    In my opinion, I would say, don’t stop until you have secured at least £100,000 per month for yourself, every month. It shouldn’t take long and it will also become fun to do when you see how shopkeepers react to the news you give them.

    After your first few shops, you won’t be under any pressure to sign more up, and this will make you sell even better. Shops will naturally flow towards your call and you’ll walk away with more agreements than ever before.

    10 contracts a day is within anyone’s reach as long as you work a full day. Remember, you’re not doing this forever. You’re just doing this for a few days or weeks until you have enough income generated to be able to live like you don’t have a care in the world.

    Enough money talk. If you aren’t convinced by the figures I have given on my video, contact me on Skype (webkept) and I will explain how its not only possible, but very probable.

    Speak later…

  24. De laatste nieuwsbrief die deze avond vanuit Amsterdam verzonden werd naar de NL licentiehouders snap ik nog niet helemaal. Er staat oa. dit in:

    U MAAKT KANS OP EEN FLEXKOM POS TABLET LIMITED EDITION, waarmee u uw TEAM gaat vertienvoudigen!

    Euhhh.. De POS is voor in de winkels? Nu ga je er tien keer zo veel mensen mee in het spel betrekken? Wat?

    Ook een leuke:

    Dinsdag 17 september 2013 van 13-17 uur
    Flexkom Business Training, Samen Bellen & Personal Development Workshop: ‘Success in Communication!’

    Deelname/bijdrage: 5 euro per persoon.

    Flexkom members only!

    Inloop: 12.30 uur
    Start deel 1: 13.00 uur
    Start deel 2: 15.00 uur
    Door: […]

    Training deel 1: Het succes van jouw communicatie hangt af van jouw inzet en opzet. Huiswerk: MM/SM groep: schrijf of typ jouw belscript en meeting script wat je gebruikt uit. SD/ND groep: Zet op papier hoe jij jouw team wilt trainen om meer succes te behalen.

    […]

    Deel 2: samen prospects bellen o.l.v. [NAAM_VERWIJDERD]: neem jouw bellijsten mee, lijst teamleden, eigen telefoon plus laptop. Prepareer van te voren jouw excel lijst en (belangrijk!) uitgedraaide papieren lijsten om te bellen. Bekijk het script van Flexkom om te bellen en luister de audio opname van [NAAM_VERWIJDERD].

    Aangezien het nog niet toegestaan is om de winkels te benaderen, althans, zo wordt gezegd bij de webinars, moet het wel het doel zijn om mensen zich in te laten schrijven als licentiehouder. Door middel van koude acquisitie (“belscript”)?

    Even serieus, hoe een groot bord kan men voor zijn/haar kop hebben? Denken deze mensen echt dat ze niet mee doen aan een piramidespel of is het allemaal opzet? Gewoon ontkennen naar alle buitenstaanders dat het een piramidespel is en ondertussen zo lang mogelijk door gaan met het werven van zo veel mogelijk mensen?

    1. Bovendien is er vrij veel wet- en regelgeving op het gebied van het telefonisch acquireren van klanten. Zo mogen prospects die geregistreerd staan in het Bel-me-niet-register niet gebeld worden en moet aan het eind van het gesprek het Recht van Verzet worden aangeboden.

      Verder is er regelgeving op het gebied van Koop of afstand. Er is een periode waarin de klant alsnog af kan zien van de aanschaf.

      Mijn vraag is in hoeverre Flexkom op de hoogte is van deze regelgeving.

      1. Dat klopt inderdaad, tot op zekere hoogte. Stel dat ze rechtsvormen (BV, NV, CV enzovoorts) gaan bellen, dan is het bel-me-niet register niet van toepassing. Dat register geldt alleen voor particulieren en persoonsvennootschappen zoals bijvoorbeeld eenmanszaken en VOF’s. Overigens wordt dit nauwelijks gehandhaafd. Talloze marketing bedrijven negeren dit register volledig.

        Ook de Koop op Afstand geldt alleen bij particulieren. Wel kan de colportagewet van toepassing zijn. Recht van Verzet ben ik niet mee bekend, eerlijk gezegd.

        Echter vrees ik inderdaad dat ze vooral particulieren gaan bellen die ze kennen van “het netwerken”.

  25. Hou je hart maar vast, hier nog meer leesvoer:

    Yesterday, I mentioned a little bit about the money you should be making as a FlexKom franchise license holder.

    It’s important to keep those figures at the back of your mind because that is the greatest motivational factor (for many people) in a business like this. For me, I get the most joy knowing that I will be receiving that (extra high) income every month without any additional work.

    Do the work once and continue profiting for a lifetime. This is called true residual income.

    It wouldn’t be nearly as attractive if I had to work full time every month in order to maintain that income level.
    Yes, it would definitely be worth it, even if I had to work full time, but with the FlexKom GTM license, you don’t need to.

    The GTM (Global Team Member) license, allows one to collect royalties for the rest of his life, as long as those customers keep shopping with the flexcard. This is in the contract between you and FlexKom.
    BTW, after you die, the income continues and is transferred to your kids/spouse.

    After you have your license, you don’t need much else. This is enough for you to act on behalf of the company and sign retail outlets into the FlexKom system.
    You can work anywhere you want (doesn’t have to be local) and make a lot of residual money for each shop you sign up.

    If you’re making so much money for every store that comes on board, then it’s natural to assume that it would take a lot of convincing or selling skills in order to sign each shop.

    Nothing could be further from the truth. It’s actually quite easy, despite what you may think or believe. Maybe your past experiences with shopkeepers may lead you to believe that it’s not as easy as it sounds.

    There is always a way and a method to doing things. Yes, if you walk into a shop and say “Hey, do you wanna sign up to this scheme I got going here? It will make you a lot of money, I promise”, then of course no one will take you seriously. You gotta know how to say the right things and at the right time.

    This is where I can help you when you are ready. You really don’t need to worry about convincing shopkeepers. That’s the easy part. If you use the right words (which I will teach you), they will actually be impatient and will want you to get them connected fast.

    Let’s discuss this subject tomorrow,

  26. De vorige reactie ging even mis. Deze moet onderaan komen te staan.

    Bij de KvK is inmiddels een Flexkomkantoortje ingeschreven onder de naam Flexkom Bennekom. Er worden echter ook nog andere handelsnamen gevoerd.

    1. Klopt, die was al ingeschreven voordat ik begon aan de blog. Echter betreft het een bedrijf in gezondheidsproducten voor dieren. Waarschijnlijk heeft de eigenaresse ook een licentie van Flexkom gekocht en heeft ze daarop adequaat de handelsnaam “Flexkom” aan haar inschrijving KVK toegevoegd. Het is geen registratie van Flexkom Holding AG.

  27. http://www.flexkomfranchise.nl/ we kunnen bijna aftellen. 26 oktober is het zo ver, dan zullen de Nederlandse en Belgische winkeliers belaagd gaan worden door lugubere types, met vlotte praatjes en gebrek aan inhoud.

    Ik las vandaag in de krant dat Nederland meer super rijken telt (30 mio +) dan vorig jaar, dus Flexkom werkt! Ownee, dit zijn gewoon hardwerkende ondernemers die middels een piramidestructuur (niet te verwarren met piramidespel), een leuk kapitaal verworven hebben.

    Hoevaak gaat deze release nog uitgesteld worden, voordat de geloofwaardigheid er ook voor de hard licentiehouders af valt.

    Kijk hem eens gaan in zijn nieuw gehuurde Lamborghini dat moet vast een succes zijn! Je moest eens weten… 🙁 Die verhuurder wordt er in ieder geval beter van, mits hij niet met monopoliegeld/Flutkomgeld betaald krijgt.

    1. https://www.facebook.com/flexkom.flexcard?ref=stream&hc_location=timeline

      “In ontspannen sfeer genieten van de BBQ samen met CEO Asker Sakinmaz, hij is nu onderweg vanuit de States, na een tour van ruim 15.000 KM, maar heeft zojuist bevestigd dat hij er zal zijn op ons Benelux Event… met wellicht een tipje van de sluier over de planning van het laatste kwartaal!”

      Ja we lezen het goed; de grote Asker Sakimaz is onderweg. Je zal toch al anderhalf jaar aan die Flutkom kar hangen en dan komt de grote Asker wellicht (nog niet helemaal zeker hoor!) een tipje lichten over het komende kwartaal. Da’s niet misselijk hoor!

      1. Het is toch van de zotte dat mensen dat gewoon slikken? Hebben ze 1500 euro betaalt en dan komt meneertje “misschien een tipje van de sluier oplichten” over wat er nou in de toekomst gaat gebeuren. Arme schapen.

          1. Niet ik maar mijn compagnon gaat aankomende week. Ik wil wel, maar kan om gezondheidsredenen niet. Sorry.
            Comp is echter wel geïnstrueerd.

  28. Flexkom Exposed!
    In deze video een Flexkommer uit de UK die op onderzoek gaat in Turkije en daar een FlexKobi bezoekt.
    De eigenaar van de winkel claimt 50 a 60 Flexkom klanten per week in zijn winkel te krijgen. Let op het moment dat de hoge piet van Flexkom hem nog even uit moet leggen/vertellen dat hij wel de kaart nog moet scannen. Hoezo wist hij dat niet?! Is toch routine voor hem? Hij doet dat 50/60 keer per week!

    https://www.youtube.com/watch?v=h5ttG0Ox-e4&feature=youtube_gdata_player

    1. nog mooier detail> na het “inscannen” op de POS trekt iemand gewoon zijn creditcard en rekent daar mee af, op een aparte terminal.
      Great find, Jan Mollema ..+1 voor jou!

      1. In mijn andere blog ontleed ik dit filmpje ook gedeeltelijk; de winkels in dit filmpje hebben wel enorm grote stickers op hun ruiten maar helemaal niets vermeld op hun website. Terwijl iets vermelden op je website makkelijker is en minder impact heeft dan een sticker op je ruit plakken. Een sticker is daarentegen wel makkelijk te verwijderen, bijvoorbeeld nadat de opnames van het filmpje gedaan zijn.

        En het is inderdaad zeer typisch dat de licentiehouder de meneer achter de balie moet vertellen hoe het apparaatje werkt.

    1. Ik heb mailtjes in mijn bezit waar al gesproken wordt over fase 5 tot en met 8. Niet inhoudelijk overigens. Dit wordt er gezegd:

      Fase 5/6/7/8..gaat volgen..met deze strategie zal FlexKom zijn doelstellingen met gemak halen, komende weken 1000 winkels in Oostenrijk en Oost Duitsland…dan daar fase 4..

      Op dit moment is het slechts speculeren wat die fases in zouden houden, maar waarschijnlijk is Fase 3 retailers laten tekenen en laten betalen (met name het betalen gedeelte is belangrijk!!), fase 4 is het leveren van de apparaatjes, fase 5 is het aansluiten van de apparaatjes, fase 6 is een screensaver laten draaien op de apparaatjes, fase 7 is een BBQ waar we met zijn allen in gehuurde autootjes heen karren en fade 8 is een feestelijke afsluiting van het hele verhaal.

      Die upgrade is trouwens ook leuk; Als je al het duurste pakket (GTM pakket) had, dan moet je nu bijbetalen zodat je GTM VIP wordt. Dan ga je toch nadenken? Waarom moet ik nou alweer betalen? Maar natuurlijk stelt niemand daar vragen over. Zo lang we betaald krijgen als we andere mensen inschrijven moet het wel goeien handel zijn toch?

        1. https://www.facebook.com/flexkom.flexcard

          “Vanwege de grote vraag is de ticketverkoop voor het FlexKom Benelux Event BBQ in Lunteren verlengd tot zaterdag 14 september 18 uur! Dus bestel nu nog uw kaarten! http://flexkombeneluxbbq.eventbrite.nl/”

          Die ‘grote vraag’ was wellicht wat opportunistisch (of gewoon een leugentje naar collega-licentiehouders) zoals we inmiddels gewend zijn. Aan de foto’s te zien lijkt het me een desastreuze opkomst. Merkwaardig genoeg geen spoor van Koninklijke Hoogheid Asker in rode (huur)Lamborghini?

          1. Allemaal leuk en aardig, maar graag toch meer focussen op Flexkom in het algemeen in plaats van elk van hun feestjes afbranden, hoe verleidelijk dat ook mag zijn. Voor de gemiddelde lezer is zulke azijnzeikerij niet heel relevant. Bovendien zouden fanatieke volgelingen zulke posts aangrijpen om zogenaamd te laten zien dat het enige dat wij hier doen het afzeiken van Flexkom is, in plaats van dat we hier zo veel mogelijk aan de hand van feiten de waarheid boven tafel proberen te krijgen.

  29. He, alweer een wijziging in de holding. Hasan Suslu is vandaag alweer uitgetreden en naast Guido Gmur heeft nu ook Sio Ehliz, de grote oplichter – sorry ik bedoel oprichter – van Flutkom tekenbevoegdheid. Zal ongetwijfeld zo zijn ‘duistere( ?)’ redenen hebben.

    http://www.moneyhouse.ch/u/flexkom_international_holding_ag_CH-440.3.027.259-0.htm

    “SHAB: 178 / 2013 vom 16.09.2013
    FlexKom International Holding AG, in Kreuzlingen, CH-440.3.027.259-0, Aktiengesellschaft (SHAB Nr. 94 vom 17.05.2013, Publ. 7191262).
    Ausgeschiedene Personen und erloschene Unterschriften: Süslü Hasan, deutscher Staatsangehöriger, Senden (DE), Mitglied, mit Einzelunterschrift.
    Eingetragene Personen neu oder mutierend: Ehliz Cengiz, türkischer Staatsangehöriger, München (DE), Mitglied, mit Einzelunterschrift”

  30. Hello, Ik ben nieuw hier op deze blog, maar volg het al meer dan een maand. De reden dat ik het volgt, maar nog niet gereageerd heb is dat ik licentiehouder ben van flexkom en ik wilde weten wat er allemaal speelt, buiten de verhalen binnen flexkom zelf….maar ik wil ook mijn verhaal hier neerzetten en hopen dat het iets kan toevoegen aan Wouter zijn doelstelling. Ik kom later op terug moet nu even weg….

  31. Daar ben ik weer.
    Mijn flexkom leven begon vorig jaar oktober, toen een kennis mij vertelde over een geweldige oppertunity die hij voorgelegd kreeg. Hij had zich al ingeschreven en als ik mij ook nu inschrijf kon ik met korting een volledig weekend in een vijf-sterren hotel naar Antallia (TR) voor de grand opening, geweldig toch….dus dat heb ik gedaan, ook omdat het verhaal goed en oprecht klonk, ik was een van de bijna 300 Nederlander die naar de Grand opening ging, er waren ook mensen uit Engeland, Belgie, Duitsland, Oostenrijk,Zwitserland,Frankrijk en Spanje aanwezig en natuurlijk Turkije. Tijdens ons verblijf in TR werd het een en andere uitgelegd en nog steeds geweldig verhalen over hoe succesvol het verliep in Turkije, er kwamen een stuk of 7 a 8 PT’s (In flexkom taal betekent dit dat je President team bent. Verder had je ND: National Director, SD: Sales Director enz en vanaf SD ga je pas echt geld verdienen want dat zou betekenen dat je 39 mensen onder je hebt en niet te vergeten de auto van de zaak) op podium en vertelden een voor een hun verhaal ( of dit echte verhalen waren of niet, ik kon het niet verifieren), maar er gingen al een paar keren een belletje af bij mij en ik weigerde het op dat moment naar te luisteren, want je zit nou in een grote vijf-sterrenhotel met zo’n 800 zakelijk uitziende mensen, hoe kan dit nu niet waar zijn? Op een gegeven moment ging ik samen met een paar anderen die boven mij en daar weer boven in hiërargie stonden, even een wandeling maken, en vlak buiten ons hotel kwamen we bij een klein mall met flexkom aangesloten winkels en daar lieten ze ook meteen zien hoe het POS systeem werkte. ( Hiervan hebben ze promotie filmpjes gemaakt, zoek maar op youtube). En onze Renze vertelde daarbij dat tijdens het filmen er mensen die onder in zijn lijn inkopen hadden gedaan hij dit na terugkeer in het hotel meteen op zijn rekening kon zien dat hij geld had verdient door hun aankopen (tuurlijk)…..Enfin dus terug in Ned ga je aan de slag. (oh voordat ik het vergeet, Er werd toen ook verteld dat als je nu begint en je een land wilt openen die nog niet aangesloten is, kan dat en als dat lukt dan wordt je stinkend rijk, onthou dit voor later) en nog iets er werden een paar vragen gesteld over bv. de bladen die we uitgerijkt kregen alles was of in het Duits of Turks, en ook de website en de backoffice was alles in het Duits en op elke vraag kregen we te horen, “over twee weken zijn alle problemen opgelost” Ti’s een jaar later en alles is nog steeds in het Duits. de website is een paar keer verandert maar nog steeds niet optimaal. Ondertussen bleef je maar insentives krijgen om zo meer mensen in te schrijven, en de Nederland zou in het Q1 van 2013 open gaan daarna werd het Q2 enz…zelf heb ik nu 7 mensen in mijn lijn zitten en ben ik vanaf Q1 van dit jaar gestopt met werven want er kwam maar geen duidelijkheid en ik ging ook meer naar die belletjes in mijn hoofd luisteren. Om het kort te houden, afgelopen zomer ging met mijn gezin naar Antallia (TR), toevallig in hetzelfde plaatsje waar ik een jaar eerder in een vijf-sterren hotel een grand opening meemaakte…
    Ik loop naar dat kleine mall en wat denk je: geen ene aangesloten winkeltje te bekennen en vroeg mensen overal waar ik of ze ooit van fleskom hebben gehoord ? NIEMAND, heb ook een filmpje van de nietbestaande aangesloten winkels….Dus na mijn vk sprak ik Renze en gevraagd om het geld van mij en mijn hele downline terug te storten….ik hou mijn adem niet in
    grtz.

    1. Dank voor je verhaal. Je bent niet de enige die teruggegaan is naar Antalya om er achter te komen dat het een show was die opgevoerd werd door Flexkom, in plaats van dat de winkels daadwerkelijk aangesloten waren.

      Ik ben benieuwd of Flexkom je geld terug gaat geven. Is er al gereageerd op je vraag?

  32. Hieronder heb je zijn antwoord. Maar de reden waarom ik mijn inleggeld terug vroeg, is omdat ik toen ik nog bezig was met mensen werven, turkse prospects had met contacten in Turkije en deze mensen kwamen met negatieve verhalen over flexkom TR, toen had Renze mij ervan verzekerd dat ten eerste dit vanuit concurerende mensen kwamen en als iemand uit wilde stappen hij/zij dit zonder problemen kon en gaf mij een voorbeeld van een vrouw die zich liet in geschreven en vlak daarna spijt kreeg omdat haar familie het geld niet kon missen waardoor flexkom haar haar geld terug gaf….

    Beste Dion – het zijn juridisch gezien geen inleggelden – het is een licentie wat men aanschaft – we zitten nu in Fase 2 – en ik wil je er op wijzen om de “policy’s en procedures” te lezen- het is jammer dat je niet contact heb met Ceo Davut uit Turkije – er zijn ook daar veel zaken veranderd – ik had je ook een xls file kunnen sturen met actuele shops – ik heb jullie ook niet gezien op een van onze vergaderingen of kantoor met Richard – ik weet dat Richard jullie meerdere keren heeft gebeld/gemaild om jullie op de hoogte te houden van de ontwikkelingen – ook ivm Italy – de countrymanager van Italy woont in Amstelveen.. – de man die jij noemt in je email werkt voor een concurerrend systeem en daar is een hele story achter die ik nog nooit met iemand heb gedeeld – aan de andere kant – wij hebben geen (downline) in dat land – dus we verdienen of verliezen niks aan heel die TR discussie…. gaat jullie ook bellen..

    1. Hij zegt niet of je wel of niet je geld terug krijgt.. hij zegt slechts dat je een bepaald document zou moeten lezen en vervolgens ratelt hij wat over hele andere zaken dan jij die wel of niet je geld terug krijgt. Loopt die kwestie nog?

  33. Weet je wat het is Wouter, toen ik terug kwam uit TR heb ik mijn downline gesproken en door gegeven dat ik ermee ging stoppen, zeiden ze ook allemaal dat ze het met mij eens waren en ook mee wil kappen want er klopte een heleboel niet met flexkom. Ik zou een poging wagen om ons geld terug te krijgen maar we hadden weinig geloof in want als het klopt dat flexkom de boel belazerd dan kunnen we naar onze centen fluiten. Dus na zijn reactie heb ik gereageerd met:

    Beste Renze,

    Hartelijk dank voor je reactie. Helaas is het niet de reactie waarop we hebben gehoopt. De essentiële vraag is onbeantwoord gebleven. Ben je bereidt je aan je belofte te houden en het geld wat wij, 8 mensen betaald hebben terug te betalen. Gezien de omstandigheden maakt het niet uit welke naam het geld krijgt, licentie of inleggeld.

    Waar het wel om gaat is dat jij persoonlijk aan mij een toezegging hebt gedaan dat wanneer iemand, vanwege de negatieve berichtgeving (op dat moment uit Turkije) eruit wilt stappen hij zijn geld terug krijgt. En hier wil ik voorlopig een beroep op doen.

    Hierna heb ik niets meer van hem gehoord.
    Ondertussen had ik gecorrespondeert met iemand uit Oostenrijk die ook geld was kwijtgeraakt aan flexkom en mij doorverwees naar een andere in Ned die bezig is met een onderzoek tegen Flexkom….Ik had mij er bij neergelegd en liet het voor wat het was, accepteerde mijn/ons verlies en ging gewoon verder met het dagelijkse leven…Totdat ik dit bericht kreeg:

    Hello, I don’t know if this person wanted to talk with me or you…

    10:33 FL Benelux Hi D, via IPTrace kom ik bij jou terecht – – ik zie dat je met een “smaad campagne” bezig bent – dit heeft juridische gevolgen.. er dient deze week ook een andere zaak ivm een blogger als je info wilt ivm Turkije – kan je je vervoegen bij de Ceo Davut… mocht je rijen winkels willen zien in TR – dan kan ik je ook verwijzen… zie dit als een vriendelijke gesture.. mocht je andere gedachte hebben dan krijg je te maken met Baker&MCKenzie….

    Dit zag ik niet als een vriendelijke gesture maar als een vriendelijke dreigement…. Helaas voor hem laat ik mij niet intimideren/bedreigen en ben dus nu begonnen met anderen te laten weten wat er speelt bij flexkom…
    Een ding is duidelijk van een gewone licentiehouder zal je niets wijzer worden, want zelf zat ik daar bijna een jaar en weet nog steeds niet hoe/wat de bedoeling is…eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat ik al een tijd niet meer bij een bijeenkomst ben geweest want ik vond het absurd dat je telkens weer moest betalen als meneer Asker zou gaan uitleggen wat er ging gebeuren en als je goed oplette vertelde hij hetzelfde verhaal als de laatste keer dat hij d’r was.

    grt D.

    1. Stoer van ze hoor om te dreigen B&M erbij te halen. Daar zullen ze zich intussen afvragen met wat voor een bedrijf ze zaken doen. De samenwerking met Flexkom zal ze zeker geen positieve PR opleveren (understatement).

      Heb jij, of iemand van je downliners, niet een rechtsbijstandsverzekering waar je gratis van gebruikt kunt maken? Het lijkt mij dat terugvorderen van het inlegbedrag bij lange niet voldoende is gezien de gemaakte kosten en de hoeveelheid tijd die je er in hebt gestoken. Om van de psychische gevolgen maar te zwijgen.

      Het moet het toch mogelijk zijn om deze ontzettend enge club aan te klagen? Al is het maar omdat ze het jou onmogelijk maken om een Euro te verdienen omdat de lancering van het product c.q. concept telkens werd uitgesteld.

      Wellicht is er onder de lezers van dit forum een jurist te vinden die hem gratis van advies kan voorzien? Lijkt me een uitdaging!

  34. Op zich wel bijzonder natuurlijk dat de door ons bedachte scenario’s ook werkelijk gebeuren. Inderdaad FreshD, als je de hele blog hebt gelezen zie je dat we jouw verhaal al eerder als hypothese hebben aangehaald. Voor jou een niet zo heel prettige situatie. Dat geld ben je kwijt en je moet, jawel MOET, aangifte gaan doen bij de ACM. En als je héél veel lef hebt ga je naar de politie om aangifte te doen. Want jij hebt de bewijzen in handen van het feit dat FlexKom eigenlijk een pyramide-spel is.
    Succes.

    1. ACM heeft laten weten dat de praktijken van Flexkom niet door hen behandeld worden. Flexkom is volgens hun definities een kansspel en valt onder de kansspelautoriteit. Je zou dus bij de kansspelautoriteit melding moeten doen ipv bij de ACM

      1. Kansspel? Heel bijzonder. Maar.. wèl een spel dus. En zonder toestemming een kansspelletje organiseren: foei.
        Ben nu wel benieuwd naar de berekening van de winstkansen, en de verdeling van de buit bij winst. Verder maak ik me alleen druk om de mensen die er al mee te maken hebben ( gehad ). De top-organisatie is geen haar beter dan die van bijv. Humanitas….

      2. Mmm, dat wist ik nog niet. Jammer dat ACM dat niet even communiceert, ik heb tenslotte een klacht neergelegd. Nou ja, dan maar via een andere weg. Dank je wel Wouter.

  35. Trouwens afgelopen Donderdag schreef ik hem met de mededeling dat ik met mijn verhaal naar buiten zou komen als ik per vandaag dus 16-09 niets van hen zou vernemen.

    1. Ik denk dat een belletje of mailtje naar B&M geen verkeerd plan is, even de situatie uitleggen en laten zien dat FK hun goede naam in discrediet brengt door met hun naam te dreigen,B&M kennende zullen ze daar niet blij mee zijn,dit is namelijk vast niet waar zij voor zijn ingehuurd.

      1. Denk niet dat dat een goed plan is. Ten eerste zijn advocaten wel wat gewend met al dan niet duistere types die smaad/laster over hun clienten komen brengen, en zelfs al is het waar wat je gaat vertellen, dan nog is dat niet netjes om te doen en zal een beetje advocaat zich niets aantrekken over wat je over hun client zegt.

        Wat kan het ons schelen dat zon advocaten kantoor een slechte naam zou krijgen? Laat ze lekker.

    2. “Mocht je andere gedachte hebben dan krijg je te maken met Baker&McKenzie.”

      Of hij zijn waakhond op je afstuurt. Een normaal bedrijf maakt melding dat zij juridische stappen o.i.d. overwegen, maar zal nooit de naam van jurist/bedrijf er direct bij vermelden. Pure intimidatie en voor de zoveelste keer tekenend voor een totaal gebrek aan niveau binnen deze obscure tent.

      Trouwens, ik kan me voorstellen dat BM een aardig uurloon berekend en om ze tegen elke ‘ongehoorzame’ licentiehouder in te zetten, waarvan een groot aantal een rechtsbijstandsverzekering zullen hebben, lijkt me een kostbare aangelegenheid.

      Kijk naar de vele FB-pagina’s en andere sites die al maandenlang niet zijn bijgewerkt en er zullen nog vele andere ‘ongehoorzame’ licentiehouders volgen. Ofwel waar Flexkom het altijd over heeft; het sneeuwbaleffect.

      Ben het met Wouter eens dat het niet zo verstandig is om BM persoonlijk te benaderen. Ze zullen er daar echt niet koud of warm van worden.

      1. Ze zullen bij B&M dit blog toch ook wel bijhouden tenslotte willen ze bij FK dat Wouter en zijn blog ook monddood worden gemaakt want geloof mij ze zijn er doodziek van bij FK

Geef een reactie