Het piramidespel van Flexkom?

Update: Flexkom is daadwerkelijk een piramidespel gebleken. Beloftes maakt Flexkom steeds niet waar en ze zijn een beetje door alle smoesjes heen. Honderden mensen die geld betaald hebben aan Flexkom zijn boos opgestapt en velen van hen hebben hun excuses aan mij aangeboden omdat ze niet allemaal even netjes gereageerd hadden op mijn blog. Lees onderaan deze blog meer updates.

Misschien heb je er al wat van voorbij zien komen. De afgelopen maand zijn er nogal wat mensen die je proberen lid te maken van het Flexkom ‘spelletje’, bijvoorbeeld via Linkedin groepen. Deze discussies verdwijnen echter als het woord piramidespel gevallen is. Zelf spreken de Flexkom agenten over een bedrijf, maar dat is het mijns inziens niet. In deze blog zal ik dat proberen uit te leggen.

Ik werd dit weekend voor het eerst met Flexkom geconfronteerd door iemand die in een Facebook groep voor ondernemers uit mijn regio begon over dit spel. In heel wollige taal vertelde hij dat Flexkom de wereld gaat veranderen en ongeëvenaard bezig is of zal gaan zijn. Wat Flexkom nou concreet deed dat vertelde hij niet. Dus ik voerde Flexkom in in Google en kreeg als eerste resultaat een topic op Tros Radar. Daar valt te lezen dat het een piramidespel betreft met alle gebruikelijke symptomen; Je moet geld betalen om mee te doen, vervolgens moet jij andere leden werven voor het spelletje en je zou er wel ontzettend rijk van worden.

Dus ik in dat facebook topic reageren. De reacties van de agent van Flexkom waren op zijn zachtst gezegd hilarisch. Mocht je die lange post niet helemaal willen lezen; In het kort kwam het er op neer dat ik een beperkt denkraam heb en geen ondernemer ben. Er werd niet ingegaan op de vraag wat Flexkom nou precies is.

In dat topic haal ik deze presentatie van Flexkom aan. (mirror is beschikbaar mocht de presentatie opeens om onduidelijke redenen ook offline gehaald worden). Laten we deze presentatie even ontleden.

Slide 1
Daar wordt al gesproken over “network marketing branche”, oftewel MLM. Daar is je piramide al.
Slide 3
Hier wordt gesproken over “Flexkom International NV”. Eerlijkheidshalve; ik weet niet wat hierover gezegd is in de zaal bij deze presentatie, maar tot op heden -de presentatie is een jaar oud- is er geen Naamloze Vennootschap onder de naam Flexkom of Flexkom International ingeschreven bij de KVK. Er is op dit moment überhaupt geen bedrijf met de naam Flexkom ingeschreven. Dat is best vreemd voor een bedrijf dat “ongeëvenaard” bezig zal gaan zijn. Het is bovendien strafbaar om je voor te doen als een rechtspersoon als je dat niet daadwerkelijk bent. Maar goed..
Slide 16 en 18
Tada, hier zien we de piramide uitgetekend. Het is de bedoeling dat jij mensen gaat werven (Flexkom noemt dit “een team bouwen”) die ook mee doen aan Flexkom.
Slide 20
Het kost veel geld om je plekje in de piramide te kopen
Slide 21
Gelukkig verdien je enorm veel geld en krijg je telkens een grotere Mercedes als je dat gedaan hebt.

Goed, lijkt me al voldoende om gillend weg te rennen. Niet voor iedereen helaas gezien het groeiende aantal mensen dat gewillig geld neer legt om mee te doen met dit spelletje. Laten we nog even wat verder gaan kijken dan.

In Duitsland, waar dit spelletje begonnen is, zijn ze wél ingeschreven, als FlexKom Europe GmbH. Ze zijn gevestigd in een kantoorverzamelpandje in Munchen. Voor de leuk heeft Flexkom daar haar logo op gefotoshopt. Op zich prima, waarom zou je dat niet doen. (Update 8-11: Dit kantoor staat gewoon helemaal leeg als je er spontaan, dus zonder afspraak, langs komt) Leuker wordt het als er gesproken wordt over hun hoofdkantoor, een imposant slot in Kreulingen, Zwitserland. Toevallig hetzelfde pand als het Zwitserse vermogensbeheerder Starcapital Swiss AG. Als dat al geen vraagtekens oproept..

Nog wat dingen om over na te denken;
– Flexkom propageert openlijk dat je er rijk van wordt. (met natuurlijk de stereotype Mercedessen er bij).
– Bekijk deze cijfers van een ander MLM bedrijf eens. Mocht je nog geen argwaan ten opzichte van MLM hebben, dan zou je dat nu wel moeten hebben.
– Piramides waarbij niet de verkoop van een product centraal staat, maar het werven van leden, zijn illegaal. Aldus de Hoge Raad.
– de royalties (de verdiensten van de lagen onder je) vallen onder Box 3 omdat dit als puur speculatief (kansspel) wordt beschouwd. Daarmee vallen ook de verliezen onder Box 3. Oftewel, ze zijn niet te verrekenen met winsten van eventuele andere activiteiten die je onderneemt.

Wat doet Flexkom nou daadwerkelijk?
Graag nodig ik agenten van Flexkom uit om hieronder in de reacties uit te leggen wat Flexkom nou precies doet. De agent uit mijn regio kon dat helaas niet doen, zoals je gelezen hebt in het Facebook topic. Zelf ben ik ook op onderzoek uit gegaan. Sites van mensen die betaald hebben aan Flexkom spreken elkaar tegen als het om de feiten gaat. Instapbedragen varieren van 399 euro tot 1490 + 149 euro jaarlijks. Sommigen volstaan met een enkele webpagina met daarin alleen een soort referral link naar de moedermaatschappij.
Hier is geprobeerd om een en ander uit te leggen. Er wordt begonnen door te suggeren dat je geld verdient door mensen aan te brengen in het netwerk. Zie hier weer het verboden piramidemodel. Verder op de pagina wordt begonnen met rekenmodellen. En hoe. Sommetjes die ik in de kleuterklas deed; “Als een winkel per maand 4000 euro opbrengt, dan verdien je met 10 aangesloten winkels 40.000 euro per maand”. Aha, dus zo zit dat. Het rekenvoorbeeld gaat verder, lees de site als je daar zin in heb. Samenvatting: Jij als “agent” moet eerst voor 1490 euro (+149 euro per jaar) het “recht” kopen om winkels aan te sluiten. Zo’n winkel moet dan vervolgens voor 390 euro een apparaat kopen om de Flexkom kaarten te kunnen accepteren. Vervolgens kan de winkelier voor 1 euro per stuk de kaarten van Flexkom kopen en uitdelen aan haar klanten. Het is dan de bedoeling dat deze winkel klanten met een Flexkom kaart korting geeft. Als de korting 5% van de aankoop is, dan moet de winkel ook 5% betalen aan de Flexkom. Kortom, de winkel is dan 10% van haar omzet alvast kwijt.

De korting die de klant krijgt wordt “gestort op de Flexkom kaart”. Er word, voor zo ver ik heb kunnen vinden, nergens ingegaan over hoe de klant dit kan verzilveren. Maar dat is voor het aanbrengen van nieuwe lagen in het piramidespel natuurlijk niet belangrijk. Daar gaat het om het verdienmodel. En die is als volgt:

Flexkom verdienmodel
Flexkom krijgt 40% en koopt daar auto’s van (wtf?) en de overige 60% wordt vaag verdeelt over bovenliggende piramidelagen. En onthoud dat de winkel eenzelfde bedrag moet uitkeren aan zijn eigen klant!

Ik hoef hier niet bij uit te leggen dat dit model volledig gefinancierd wordt door de aangesloten winkels. Die zijn dus continue sigaren uit eigen doos aan het uitdelen en de bovenliggende lagen aan het spekken. Hoewel de eigenaren van Flexkom waarschijnlijk al blij genoeg zijn met jouw anderhalf duizend euro die je ze gretig betaald hebt.

Ga hier zelf eens mee rekenen. Hoeveel klanten moet je aanbrengen en hoeveel moeten zij uitgeven voordat jij break-even gespeeld hebt? En nog leuker om te berekenen, hoeveel geld heeft het huis, in dit geval Flexkom, daarbij al binnen geharkt?

UPDATE 2-7

Hoeveel levert dit de retailers op die zo’n “POS” apparaat van Flexkom hebben gekocht?
Mensen die je flexkom aan proberen te verkopen -hier ben je je eerste 350 euro alvast kwijt-, vertellen telkens dat je als winkel veel verdient aan het systeem. Want, zo zeggen ze, klanten die jij een kaart gegeven hebt die kopen ook ergens anders en dan krijg jij daar ook weer royalties over! Dat klinkt goed, toch? Eens zien wie die royalties ook alweer betaalt.

In het schema hierboven zie je hoe de commissie voor flexkom verdeelt wordt. Laten we de percentage’s vervangen door eurocenten. Er gaat 40 cent naar flexkom, 60 cent wordt verdeelt over de piramide. De retailer ontvangt (60/0.20=) 12 cent voor elke euro die een collega retailer korting geeft aan de klant, en dus ook moet betalen aan Flexkom.  Dat betekent, dat er van elke euro die er naar Flexkom gaat, 12 cent naar het MKB gaat. Oftewel (1/0.12=8.33) om 1 euro terug te krijgen, moet de retail gezamenlijk 8,33 euro betalen aan Flexkom.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de korting voor de consument, die je als retailer moet storten op de kaart van je klant. Laten we er voor het gemak van uit gaan dat elke klant altijd al zijn tegoed uitgeeft, evenredig verdeelt over alle retailers. Effectief kost het je dan 0. Maar uiteraard zal niet iedereen haar tegoed altijd uitgeven, wordt het nooit helemaal evenredig verdeelt en verlies je bovendien rente aan het geld dat je parkeert op kaarten van de consument! Die berekening acht ik te moeilijk voor nu, maar ik daag jullie graag uit om dat uit te rekenen in de comments hieronder.

Flexkom licentie houders durven te zeggen dat dit de oplossing voor het MKB is. Nou, niet voor de retail, zoals je net met mij uitgerekend hebt. (Update 17-7: “Econometrist” geeft nog een goed argument waarom Flexkom niet kan werken.)

Mag dat allemaal zomaar?
In Nederland is deze piramide nog vrij nieuw. Er zijn nog weinig tot geen retailers die mee doen. In Turkije zijn ze al wat langer bezig. Naar zeggen van Flexkom zelf gaat dat enorm goed. Turkse media melden echter dat Flexkom licentiehouders en retailers zich massaal gedupeerd voelen. Het Turske OM heeft zelfs onderzoek(en) lopen naar Flexkom omdat ze verdacht worden van misleiding.

UPDATE 10-7

Inmiddels zijn er meer dan 100 reacties geplaatst. Sommige mensen die Flexkom spelen die deden hun best om netjes uit te leggen wat Flexkom nou precies is. Wat opvalt is dat deze mensen elkaar op de meeste punten volledig tegen spreken. De een vind het uitdrukkelijk geen MLM, de ander zegt dat er bewust voor MLM gekozen is. Zelfs over het product waar het bij Flexkom om zou draaien is grote verwarring. De een meent dat het klantenkaarten zijn, de ander heeft het over een marketing tool, weer een ander beweert zelfs dat er helemaal geen product is. Kortom, er is grote staat van verwarring onder Flexkom licentiehouders.

In geen van de reacties waarin men vind dat ik het niet bij het juiste eind heb dat Flexkom een piramidespel is, kon ook onderbouwd worden waarom dat niet zo is.

Ook kan ik vandaag melden dat de mensen achter Flexkom dezelfde mensen zijn als achter de Lyoness piramide.

UPDATE 15-7

Afgelopen weekend was de lancering van de Flexkom App, oftewel de FlexApp. Als die app gelanceerd zou zijn dan zouden wij wel zien hoe goed Flexkom zou zijn, werd meermaals medegedeeld in de reacties.

De lancering van de app ging, hoewel naar verluid bezocht door maar liefst 1400 man, zwijgzaam op twitter voorbij. Het is uniek te noemen anno 2013 om met een hele zaal à 1400 man gezamenlijk exact 1 hele tweet de lucht in te krijgen. Vooral als je bedenkt dat die zaal vol had moeten zitten met pioniers die nota bene de lancering van een nieuwe app gingen vieren. Daar hadden echt wel een paar honderd twitteraars tussen moeten zitten die live alle quotes vanaf het podium het internet op gooiden. We kunnen slechts gissen waarom het niet lukte (of niet mocht??) om te twitteren. De dag later, vandaag, verschenen wel op diverse Facebook pagina’s foto’s van het evenement. Het evenement heeft dus wel daadwerkelijk plaatsgevonden. Helaas is er op dit moment bizar weinig concrete info over de app te vinden op internet. Volgens enkele bronnen moet je inbellen op een Duits nummer om de app te kunnen gebruiken. Of dat klopt weet ik op dit moment nog niet zeker. Het lijkt mij namelijk erg sterk dat er voor zo’n ..onhandige.. optie gekozen is. De app is wel te downloaden in Google Play. Helaas moet je een speler zijn van Flexkom om hem te gebruiken, zo vertelt anvo ons. Dat maakt het een vrij dure app.

Ik had eerlijk gezegd tegen dit tijdstip, het is nu bijna dinsdag 16 juli, verwacht dat er minstens enkele Flexkom licentiehouders hier kwamen om mij te vertellen hoe ongelijk ik had nu de app te downloaden is op Google Play. Helaas is het oorverdovend stil aan het Flexkom front op dit moment.

Flexkom heeft vandaag ook haar eigen site geupdate. Ze hebben met twee sites, namelijk specials.de en tonytravel.de, affiliate overeenkomsten gesloten zodat er wat hotels en vakanties op de site staan. Boeken is op dit moment nog niet mogelijk. Op de pagina over FlexCall (waarmee je gratis zou kunnen bellen) staat een mooie disclaimer onderaan: Für den Verbindungsaufbau zu den FlexCall Servern können providerabhängige Kosten auftreten. Oftewel voor de verbinding naar de FlexCall server kan je provider kosten in rekening brengen. Maar verder bel je gratis.. (?)

Verder is de Flexkom site nog net zo duidelijk als de licentiehouder die mij in eerste instantie benaderde via Facebook. Het is allemaal geweldig en iedereen wordt er rijk van. Maar hoe dat allemaal werkt? Dat vertellen ze liever niet.

Ook na de ruim 200 reacties is er nog niemand (0) die kon onderbouwen dat ik het niet bij het juiste eind heb in deze blog. Ben benieuwd of daar nog verandering in komt.

UPDATE 25-7

Er is afgelopen week weer veel gebeurd. Wat hoogte- en dieptepunten:
Vrijdag 19 juli heb ik een webinar (live online presentatie) van Flexkom gevolgd. Verslag hier.
Jérôme de R. uit R. (RIP 2019) trok het nu al niet meer en wenste mij kanker toe, omdat hij binnenkort met Flexkom gaat beginnen.
Inmiddels staan er meer dan 500 reacties. Maar je raadt het al; geen van de Flexkom licentiehouders kon onderbouwen waarom Flexkom een goed bedrijf zou zijn..
Omdat de site wat traag en vooral erg langwerpig werd na zo veel reacties, zijn de reacties nu verspreid over meerdere pagina’s. De permalinks naar reacties die gemaakt zijn voordat deze update doorgevoerd werd, werken niet meer. Dus even de reacties doorzoeken als je zo’n dode link tegen komt.

Tot slot.

Ik vind dat een ieder zelf mag beslissen wat hij of zij met haar eigen geld doet. Wel vind ik het schrijnend dat veel mensen blind geloven op dat wat een bedrijf, waar deze mensen nota bene zelf veel geld aan betalen, tegen hen zegt. Ik hoop met deze blog de ogen van mensen wat te openen en ik hoop dat, mocht je overwegen om geld te betalen aan Flexkom, dat je dat ook goed overlegt met onafhankelijke mensen. Baseer je mening niet alleen op wat Flexkom je voorspiegelt. Zij verdienen aan jou en niet andersom, zorg dat je dat snapt. Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

UPDATE 9-10
Inmiddels zijn er al meer dan 1200 reacties op de blog, waaronder geen een onderbouwde reactie dat Flexkom géén piramidespel is. Wel zijn er wat leuke documenten (document 1, document 2) naar boven gekomen waaruit blijkt dat een piramidespeler van Flexkom honderden tot duizenden euro’s krijgt als hij een nieuw leden aanbrengt. Flexkom noemt dit “Incentives”. Dat verklaart waarom velen zo heftig reageren; het is leuk geld binnen harken als je nieuwe slachtoffers lid maakt van het spelletje.

UPDATE 19-12
Eind oktober zou Flexkom live gaan. De langverwachte en immer uitgestelde Fase 3 zou dan beginnen. Verrassing!! Fase 3 is wederom uitgesteld en zal nu pas ergens in 2014 beginnen. Flexkom blijft ons verbazen. Of ook niet.

Ondertussen zijn de meeste Flexkommers er achter gekomen dat Flexkom inderdaad de boel aan het flessen is. Diverse ex-licentiehouders zijn acties gestart, onder andere de volgende:
AskerRenzeFredGerda (ook per mail)
Kees Holleman

Ondertussen raken de weinig overgebleven gelovigen in paniek. Alleen al een foto van alweer een nieuwe versie van een POS zorgt er voor dat de trieste gevallen spontaan denken dat er alsnog geleverd is door Flexkom.

Inmiddels lijkt het mij zo klaar als een klontje dat Flexkom over en uit is en dat alle licentiehouders hun geld kwijt zijn. Geloof je er nog steeds in? Niemand is perfect. Voor sommigen is het moeilijk te bevatten dat datgene waar ze maanden in geloofden en waarvan ze hoopten dat het hun rijk ging maken, niet blijkt te bestaan. Weet wel dat veel mensen het je kwalijk zullen gaan nemen dat je nog steeds door gaat met het werven van nieuwe slachtoffers, nu het overduidelijk is dat Flexkom gelijk staat aan oplichting.

Update 12-6 ’14;
Er wordt gestart met een Class Action Lawsuit. Als je je geld van Flexkom terug wilt kan je je hier inschrijven:
Rechtsraad.nl

Lees ook de drie vervolgblogs die ik geschreven heb;
Flexkom zo lek als een mandje. Alle persoonsgegevens van deelnemers lagen op straat.
Reactie van Flexkom. De reactie die er uiteindelijk nooit is gekomen. Loze beloftes alom.
Flexkom faalt in Turkije. Ik heb eens gekeken hoe het in Turkije vergaat met Flexkom.

3.242 gedachten over “Het piramidespel van Flexkom?”

  1. Lieve Mensen,

    Hier Harcel Molt speaking, 6 mei is er weer een meeting bij mijn Haagse Vrienden en ik heb speciaal voor jullie iemand, laten we hem Alex noemen, is natuurlijk een alias , ingehuurd, koste me slechts 5 euries, die voor mij daar gaat spioneren. Ze hebben het niet in de gaten… zal daarna zo snel mogelijk verslag uitbrengen van hetgeen daar besproken wordt. Let op de komende tijd want ik heb nog meer verrassingen voor jullie in petto.

    Groeten van Harcel Molt en tot snel

  2. Tis rustig hè, op het Flexkom front. Van enige glibberactiviteit lijkt ook helemaal geen sprake meer. Weet iemand wat de glibbers uitspoken? In Amerika ligt Flexkom nu ook zijn gat , net als hier. Ze zeggen dat ze zich op de UK focussen, maar daar is weinig van te merken. In de UK is Flexkom ook helemaal dood en begraven, en daar valt niks meer aan te doen. Zoals Brian McGinty ook zo mooi zegt: er is zoveel “negativism” online dat het gewoon onmogelijk is om Flexkom te “repoduceren” Daarmee bedoeld hij dat hij geen nieuwe sukkels voor zijn downline meer kon vinden. Net zoals hier in Nederland dus, heeft Flexkom het opgegeven om nieuwe slachtoffers te ronselen. Volgens mij wordt er in de V.S. ook al niet meer geronseld. Dus ze zullen wel snel naar Azië gaan. Er zijn daar in de Filippijnen met name al best wat GTM’s gestrikt. China zullen ze wel niet durven. Daar schieten ze oplichters gewoon dood.

    1. Over een paar minuten begint er weer een bijeenkomst om nieuwe zieltjes te winnen, in Rijswijk. Sakinmaz en Ehliz treden steeds meer naar de achtergrond en zoals uit de post van fred van een paar dagen terug bleek zijn de zogenaamde ‘leiders’ zoals Deelsta en Zeiss overgestapt naar de verkoop van voetenbadjes met playboy bunnies. Je verzint het niet.

      Ik vraag me inderdaad ook af hoe lang Flexkom nog de schijn op gaat houden. De weinige overgebleven gelovigen zijn overtuigd van project Den Haag waar de FlexTram het bewijs van het succes zou moeten zijn.

      1. Dus eigenlijk steekt niemand meer tijd en moeite in Flexkom. Alleen Paul van M. nog wel, maar die hoopt nog even flink te cashen aan de verkoop van POS tabletjes aan de bestaande kudde. Renze Deelstra, Gerda Zeiss, Russell Longcore, er zijn steeds meer ratten die het schip verlaten. Dat betekent dat ze niks meer te vreten vinden. Flexkom bloedt langzaam dood.

      2. Ja de allerlaatste Die Hards zijn vanavond, na ademloos naar nieuwe episodes uit het Grote Sprookjesboek van Pipo Tsjengiz te hebben geluisterd, vast en zeker weer in extase terug naar huis gereden. Thuis nog even al het nieuws op zich in laten werken en stiekem een uurtje of twee natdromen over het enorme passieve inkomen dat er nu toch echt lijkt aan te komen.

        Paul & Paul moesten deze keer van Pipo sprookjes vertellen over 6000 Sanei posjes waarvan de eerste levering helaas wat is vertraagd, een heuse FlexTram die binnenkort het centrum van Den Haag onveilig gaat maken, het briljante FlexGold dat Karatbars naar adem doet happen, de geniale FlexBank die De City of London op haar grondvesten laat trillen, de hightech FlexPhone die de hele telecomwereld door elkaar zal schudden en uiteraard de super mega bling bling bling party begin volgend jaar in Las Vegas waarvoor helaas nog maar een beperkt aantal kaarten beschikbaar zijn.

        Wat is Flexkom toch een waanzinnig fijn bedrijf met een uniek, gepatenteerd, gecertificeerd en meermaals award winning concept dat ongetwijfeld de wereld gaat veroveren. En wat hebben de schaapjes vanavond weer intens genoten en ontzettend veel geleerd.

        Bedankt Paul & Paul!

  3. Die tram lijkt me wel rete-handig voor mijn Flex-Strippenkaart, of kan ik in de tram gewoon met FlexMoneys betalen? Via de app natuurlijk, want da’s hip. Hmm, wel lastig voor de trambestuurder die om de haverklap een QR-code moet laten zien…

  4. Natuurlijk ging dat snel Wouter. Renze en consorten zitten sowieso elke dag hier op jouw blog te lezen.

    En… in hun overeenkomst staat toch heel duidelijk dat ze niet mogen bij beunen in anderen MLM bedrijfjes. Dus tja…. dan is het ook geen toeval dat de beiden sites de volgende dag al direct uit de lucht waren.

    Stel je voor dat Pipo Chengiz er lucht van zou hebben gekregen! Dan was dat de geloofwaardigheid van het briljante wereld veroverende flexkom concept met het daarbij behorende immense passieve inkomen niet ten goede gekomen natuurlijk…

    Pjieuw….dat was gelukkig net op tijd moeten Renze en consorten gedacht hebben.

    Feestjes met sexy Bunnies is alleen voor de welgestelde Flexkom management members in Dubai weggelegd. Dat moeten ze nu toch inmiddels wel weten!

    Maar gelukkig zijn er al allemaal screenshots gemaakt van alle foto’s en website en al doorgestuurd naar München. Wat zal Chengiz glimlachen 😉

    Gisteravond was er weer een fantastische bijeenkomst met een paar honderd “ondernemers” zo werd gesteld. Nu eens kijken hoe snel al die honderden “ondernemers” van Den Haag het flexsysteem aanschaffen…?

    Zie hier de prachtige foto van de bijeenkomst https://www.facebook.com/GlobalFK

    1. Zo te zien nemen ze de gevraagde dresscode niet al te serieus meer, de GTM’s. Dat is een goed teken, dan beginnen ze misschien al iets onafhankelijk te denken en zijn ze zich langzaam onder de Flexkom voet aan het uit worstelen.

  5. Ik zie dat Daphne B. (zeer interessant die B…) het tot ‘salesmanager’ heeft geschopt. Zo gaat dat bij de Flexkom-scam; een paar schaapjes flink wat geld uit de zakken kloppen en je mag jezelf ‘salesmanager’ noemen. Maar ze is errug blij en enorm trots met deze ‘functie’ en gaat dus de winkeliers in Zeist en omstreken lastig vallen met dit piramidespelletje. Onze PvdA politica Brigitte Buis was ook weer van de partij.

    Maar….. is er nu nog steeds geen enkele onafhankelijke winkelier te vinden die erin is gestonken, of wordt die enkeling angstvallig verstopt?

  6. En waar uit bestaat dat werk dan, Hamed?

    Ben zelf ook nog steeds succesvol bezig met Flexkom. Net weer iemand uit Polen weten te behouden voor Flexkom ellende. Hij was al GTM geworden maar had nog niet betaald. Dat zal hij nou ook niet meer doen ook. Ja,, handig dat Facebook!

      1. Nou Piet, hier ergens aan het begin schreef Wouter al dat er iets is zoals sociale druk. De mensen bezwijken blijkbaar op het moment in het moment. Raar he? Ik kan het me ook niet voorstellen, maar ik ben dan ook niet iemand die naar zo’n bijeenkomst zou gaan.

        1. De toehoorders op een eerste Flexkom-bijeenkomst wordt een soort angst aangepraat. De angst dat ze rijkdom laten schieten, als ze niet op dit aanbod ingaan. En wat is nou 1500 euro (of meer) als je wordt voorgehouden dat je hier heel rijk mee wordt?.

  7. Ik zou zo’n ronsel bijeenkomst best eens willen meemaken. Kijken of het echt zo overtuigend en meeslepend is. Of dat je toch mag verwachten dat je er met gezond verstand door heen zou moeten prikken. Nu zou ik dat natuurlijk al nooit meer objectief kunnen beoordelen, met alle kennis die ik nu van Flexkom heb. Maar ik weet wel dat ik de eerste keer dat ik ze bezig zag, een vriend liet me een video van zo’n bijeenkomst zien, meteen een vieze smaak in mijn mond kreeg. Dat overdreven gejuich en geapplaudisseer, die hallelujah sfeer, die gelikte figuren in hun gladde pakken, bah.

  8. In Amerika is het nu hommeles tussen Beep en Flexkom. MLM pooier Russel Longcore heeft Flexkom de oorlog verklaard (zie zijn FB pagina), omdat Flexkom hem aan het zwartmaken is. Uit wraak voor zijn overstap naar Beep zegt hij. Ja ja, tis een frisse wereld, die MLM.
    Beep ontwikkelt zich als een grote plaag voor Flexkom. En dat is prima, want Beep is in ieder geval eerlijk. Waar de Beepers hun geld mee willen verdienen moet ik nog zien, maar als je tussen Beep en Flexkom moet kiezen dan is de keuze niet moeilijk. Dat zullen zelfs die hard Flexers moeten erkennen.

    1. Maar die Beepers zijn toch eigenlijk FlexKwammers zonder Flex? Ik begrijp nog steeds erg weinig van dat wereldje en blijf het bijzonder vinden dat er echt een paar mensen ( aan de top ) zijn die er daadwerkelijk van kunnen blijven rondkomen.

    2. Beep eerlijk Jaap? Dat moeten we nog zien.. Alleen al het feit dat carrière MLM-er Farrington, bekend van o.a. scams als Banners Broker en Flexkom, daar MD is….. Zo’n eng baasje aan het roer straalt nu niet bepaald vertrouwen uit. En probeer die ellenlange Engelstalige leverings-/gebruiksvoorwaarden op de website eens te ontcijferen. Er staat o.a. “This Agreement is to be construed in accordance with and governed by the internal laws of the British Virgin Island without giving effect to any choice of law rule that would cause the application of the laws of any other jurisdiction other than the internal laws of the the British Virgin Island to the rights and duties of the parties. The parties hereby consent to personal and exclusive jurisdiction and venue of the courts of the British Virgin Island .” Snap jij het? Is er wel een NL KvK inschrijving?

      Beep is nu bijna een half jaar actief in NL, wat na UK het meest succesvolle land schijn te zijn, en al met al zo’n 150 aansluitingen op die wappie wappie kaart te vinden, waarvan een aantal aan Beepers gelieerd zijn. Dat zijn er veel meer dan Flexkom maar schiet natuurlijk niet op. Beep zal net als Flexkom mislukken omdat het onmogelijk is om middels het kneuterige MLM-model iets dergelijks professioneel en succesvol op te zetten. En dan zou het ook nog werelddekkend moeten worden? Lachen hoor.

      Flexkom is inderdaad uniek in het besodemieteren van alles en iedereen. Op dat vlak verslaan ze Beep met vlag en wimpel.

  9. FK Global: “Dit weekend reist ons management Paul en Paul met 18 teamleden in het kielzog naar Rimini voor de opening van Italie zondag a.s. Wij wensen hen allen veel succes en plezier.”

    Onze MLM-ertjes reizen de hele wereld maar af. Het zal ongetwijfeld van grote meerwaarde zijn dat 20 Nederlandse Flexkom zieltjes in Rimini aanwezig zijn. Laat me raden, die komen over een paar dagen met fantastische juichverhalen terug. Ik gok op 10.000 Sanei posjes voor Italië.

    Flexkom heeft overigens in Italië al een leuke en bijzonder actieve fansite op Facebook.
    https://www.facebook.com/pages/Flexkom-Truffa/1419407898315520?ref=ts&fref=ts

  10. Nou ja, je zult het moeten nageven dat die twee inderdaad echte moneymakers zijn…En dat is dan ook het enige positieve dat je erover kunt vermelden…

  11. Als je alles goed op de keeper beschouwd dan is Flexkom al sinds 2012 een aaneenschakeling van beloftes die achteraf vaak niet werden waargemaakt of zelfs door eigen GTM’ers zijn ontmaskerd als pure leugens. Die GTM’ers die de leugens aan den lijve hebben ervaren zijn ook allang vertrokken.

    Elke weldenkend mens zou begrijpen dat men hier te maken heeft met een boevenbende dat riekt naar maffia en distantieer je je daar ogenblikkelijk van. Nu zijn er twee mogelijkheden voor de harde kern die is blijven ‘plakken’ en nog steeds bezig zijn met de Flexkom utopie. 1. ze zijn niet capabel om de leugens en onvervulde beloftes te zien, je kunt stellen ze zijn naïef. 2 Ze zien het wel maar hebben zoiets van; ik heb mijn geld erin gestoken en al moet ik anderen ook een loer draaien, als ik mijn inleggeld maar terug kan verdienen en sluiten zich aan bij de maffiabende te Rimini inclusief oranje stropdas…

    Is er trouwens al een blafbrief ontvangen van de pro deo advocaat?

    1. Ze zijn vooral heel naïef denk ik. Hun vermogen om, bewust of onbewust, niet kritisch na te kunnen en willen denken, vind ik beangstigend.

      Er is nog geen brief van een advocaat ontvangen, ik denk niet dat die er nog gaat komen.

  12. Officieel..ja nu echt.. LANCERING FLEXGOLD in Italië.. het is helemaal officieel..

    Terug in de tijd.. 14-7-2013 met veel bombari en een Druk op de Confetti knop met een Countdown werd FlexHotel, FlexHoliday, FlexCall gelanceerd.. ongelooflijk de inlog van de FlexApp werd bekend.en…

    Alle Iphone gebruikers waren ondersteboven..want voor hun geen App..ze konden niet hun klanten maken waar weer een bonus aan gekoppeld was..
    FlexHotel ja hoor Vouchers kopen en proberen te boeken..o nee… dat ging nog niet..nee volgende week..En dat hebben ze tot Oktober 2013 volgehouden..en toen.. Over naar een nieuwe website..zoals ook zovaak in Turkije gedaan is..en weg Hotel, weg Holiday..

    Het FlexCall abonnement.. Was finden Sie denn Davon! Schreeuwt Peter Grünewald (Verdwenen..waar is hij..) op het Podium.. Gratis bellen ..wereldwijd.. je hoeft maar met 10 mensen je App te delen en je kan wereldwijd gratis bellen.. Tot oktober hield Peter vol dat het de week later echt ging komen..tot de dag van vandaag.. kun je helemaal niets met de APP laat staan gratis bellen..

    Wat een gedrocht.. en nu weer Goud.. ja maak ze maar gek.. en oja ze nemen stiekem 5000 Pos4S mee.. geheime investeerder.. Asker? Nee die heeft zijn geld al in FlexGold belegd..hahaha..

    En heel stiekem onder de radar horen wij al van Oscar Woudsma en Cees Maas dat ze al een paar winkels hebben die wel interesse hebben..

    Nu denken deze 2 topverkopers dat de ondernemer zomaar een apparaat erbij wil op zijn toonbank waarbij ze nog moeten uitleggen dat het niet gratis is en dat de korting verdubbeld wordt en er van te voren al automatisch geincasseerd gaat worden.. JA dat verkopen deze toppers wel..

    In Den Haag gaat de haagse knokploeg gewoon langs.. als je niet meedoet dan komme we ff bij je op de koffie.. is ook meer in de stijl van FlexKom..

    Ach het is een laatste zucht.. in de VS gaat langzaam de stekker eruit en ook daar wachten ze nu al weer 9 maanden op een werkend systeem.. al wat er is..geen systeem..nu maar wachten op de FlexPhone..die Januari 2015 op de markt komt..Inclusief FlexApp en QR Reader… grappige is..ze zijn de camera vergeten in te bouwen..

    Dat men nu nog steeds dik betaalt om naar Rimini te gaan en ook nog allemaal een speltje opspelt en ene oranje stropdas.. tja is bijna een soort vereniging…als de Hells Angels.. je hoort er gewoon bij en dat voelt zo goed.. Geld verdienen we niet..maar dat maakt niet uit.we hebben vrienden voor het leven gemaakt..

    Oja de Tram wordt ingeruild door heel veel Fietsen.. Spring maar achter op bij mij, achter op mijn fiets..want ik heb toch helemaal niets..

  13. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=392544834217737&id=234885799983642

    Belgie en Luxemburg zijn aan zet: in navolging van Nederland zal Paul van Montfoort ook de role out gaan leiden in de rest van de Benelux! Felicitaties voor zowel Paul als het team!
    Tijd om aan te haken!

    Foto Benelux
    Foto Paul van Montfoort 

    V ind ik leuk·Reageren·Delen

    7 personen vinden dit leuk.

    Francis Vermeulen
    Aanmelden voor de Nederlandse nieuwsbrief bij Brend.
    Stem af met je sponsor.

    Vind ik leuk · Beantwoorden · 1 uur geleden

    Liesbeth Bakker
    De Benelux boft  !

    Vind ik leuk · Beantwoorden · 

  14. http://www.flexkomonline.nl/testimonials

    Wat een giller zeg, deze ‘overtuigende getuigenissen’ !

    Een ene mevrouw de Groot uit Amsterdam van een kledingwinkel die nog niet in de flexappelflap staat (waarom is mij een raadsel want in Parijs koketteren ze volop met hun aangesloten flexkomwinkels en schijnt het booming te zijn) zij had zelfs even gegoogeld maar kon op het blog van WH na niets negatiefs vinden over Flexkom… ahummm… bedenkelijk.

    En dan een meneer de Boer uit Alkmaar die ook nog niet in de flexappelflap staat is zijn wanhoop nabij. Deze nood leidende ondernemer kan nergens meer terecht en niemand helpt hem meer dan alleen flexkom, zo luidt zijn getuigenis. Dit is zijn hoop en laatste strohalm dat alle winkeliers mee gaan doen, echter meneer de Boer… er is in Alkmaar nog geen winkel te vinden die met flexkom meedoet. Inclusief uw eigen winkel niet, welke dat dan ook mag zijn, want deze wordt helemaal niet genoemd in uw getuigenis, behalve dan dat meneer de Boer vol lof is over flexkom… ahummm… ook bedenkelijk en ook niet echt een geloofwaardig getuigenis.

    Overigens al de getuigenissen is wat mee. Lees ze eens goed en wat valt u op… ze zouden toch niet van één en dezelfde auteur afkomstig zijn?!

    Overigens… op 31 mei is er een zeer vakkundig flexappelflapteam in Hilversum aanwezig bij ondernemend Hilversum om alle in en outs te vertellen over mobile commerce en de voordelen voor de ondernemer.

    Ik ben nu ineens rete nieuwsgierig geworden!

  15. Nou ja zeg!….

    Ze hebben ook een charity programma!!! http://www.flexkomonline.nl/charity

    Maar wie of welke organisatie flexkom officieel als sponsor heeft erkend staat nergens genoemd.

    Oh, maar wacht even…lees ik het nu goed? Ze willen te allen tijden verantwoording afleggen over de besteedde gelden van flexkom.

    Dat is op z’n minst opmerkelijk want dhr P v M de CM van NL wil geen verantwoording afleggen over terugbetaling van een per ongeluk dubbele VIP betaling van slechts 800 euro die gedaan is en waar al meer dan een half jaar om gevraagd wordt door één van zijn GTM’ers.

    En ook andere teamleden die verzocht hebben tot terugbetaling van hun licentiegelden krijgen geen antwoordt.

    Als je dat intern al verzuimt om integriteit te tonen, hoe wil je dan anderen helpen die in nood zijn?

    Niets anders dan mooie praatjes van een boevenbende!!!

    Bah, walgelijk en verwerpelijk dit soort geesten.

  16. Maar er mochten toch helemaal geen sites met het woord flexkom in de URL worden gebruikt? Dus dat is ook alweer voorbij…briljant…Regels? We gooien ze overboord.

    1. Dat is er wel eentje voor in de hall of shame, zeker.

      Dan nog even inhoudelijk reageren; iedereen kan zijn eigen ontwerp op zijn visa card laten printen. Leuk detail is dat het hier gaat om een debit card, geen credit card. Dat betekent dat de gebruiker, in dit geval de Flexkommer, eerst zelf geld moet storten op de kaart voordat hij het kan uitgeven.
      Dan zou je nu een suggestie kunnen doen over de kredietwaardigheid van de gemiddelde flexkommer.

      1. Can you explain better this sentence:: “Dan zou je nu een suggestie kunnen doen over de kredietwaardigheid van de gemiddelde flexkommer.”
        as you can check if Visa is aware of this information disseminated by Flexkom?

        1. It’s more a sort of statement, I’m not sure how to translate that to English.
          What I mean that Visa is best known for their credit cards. Visa debit cards are not really in common use, at least not that I know of. Yet Flexkom choses to use debit cards instead of credit cards.
          In order to receive a credit card, you must prove that you are capable of paying back any debt you’d make with it. You’d need to have a steady income. So I made a statement where I suggested that a typical Flexkom user is not capable of paying back any debt as they do not make any money. At least, not with Flexkom anyway. Most Flexkom people I’ve looked up are currently out of a regular job and do not have a steady income. Many of them are even in debt as they needed to loan the money they’ve paid to Flexkom.
          In order to receive a debit card, you do not need to prove anything about your income, as you’d first need to deposit money on it before you could pay with your debit card. There’s much less of a check there.

          I am not able to check with Visa about the propaganda that Flexkom is currently speading, where they claim that because they managed to print the Flexkom logo on a Visa card would prove that Flexkom is a legit business. To be honest, I don’t think that Visa is aware of any of this, but again, I do not have the means to check this with Visa.

          1. Oh Wouter..I forgot how good you was with englishe language. That should not become crazier!
            😉

  17. Beste Teamleden,

    Ons geduld wordt eindelijk beloond. Aankomende maandag worden er meer dan 600 POS terminals naar de verschillende KTM,s en Teamleden verstuurd.
    Samen met het team uit Den Haag en alle Regio Coördinatoren hebben we een strategisch plan gemaakt, dat zal slagen.
    Heb je vragen meldt je dan bij je Regio Coordinator, deze kun je vinden aan de hand van je postcode op http://www.flexkomsupport.nl onder de Regio’s.

    Naast de reeds aangesloten Kobi’s zullen we dus de komende weken het aantal Kobi’s op de App fors zien groeien.
    Ons doorzettingsvermogen en geloof in de fantastische Flexkomvisie zullen het altijd winnen van een beetje negatieve energie.
    Soms hebben er wat negatieve berichten op het internet gestaan, maar die hebben mij altijd gesterkt in mijn drive om dit tot een succes te maken.
    Niets en niemand houdt ons tegen op ons avontuur naar succes.
    Wij bieden de plaatselijke (kleine) winkelier een “one box solution”

    Flexcommerce zal de positie van de plaatselijke winkelier veranderen.
    Samen met een team van Flexkom Marketing, Sales en Techniek deskundigen zullen wij de winkelier helpen om weer een krachtige binding te krijgen met de klant.
    Motiveer iedereen die ooit heeft geinvesteerd in Flexkom om wakker te worden en actief aan de slag te gaan op weg naar succes.
    Flexkom is een middel om de wereld positief te veranderen, samenwerken en het maximaal ontwikkelen van ieders talent staat daarbij centraal.

    In November 2012 ontmoette ik de toenmalige Country Manager die mij het concept op een flipover presenteerde.
    Er was geen flisende Powerpoint, geen App en eigenlijk helemaal niets. Nu anderhalf jaar later staat er een fantastisch systeem.
    Er is geen bedrijf ooit in staat geweest zo snel een droom tot realiteit te maken, ik geloof dan ook dat ik toen in november de juiste keuze heb gemaakt.

    We hebben allemaal een keuze, niemand heeft ons ooit tot ook maar iets gedwongen.
    Ook nu hebben we weer de keuze om actief een rol van betekenis te spelen en samen met alle anderen dit tot een enorm succes te maken.
    Ik wil iedereen van mijn kant dan ook waanzinnig veel plezier en succes toe wensen in de komende spannende periode.

    Alles staat klaar, ook alle oude issues worden stuk voor stuk opgelost en zoals altijd beloofd zal iedereen krijgen waar hij/of zij recht op heeft.

    Met verbindende groet,

    Flexkom Nederland Business Center
    Paul van M
    Country Manager Nederland

    Gladsaxe 28
    7327 JZ Apeldoorn
    Mobiel kantoor: +3
    E-mail:
    E-mail:

    http://www.flexkomsupport.nl

  18. Jipiee de door mij betaalde POS systemen komen er aan, wat fantastisch.. de overgebleven gelovigen en ik zelf hebben bij elkaar wel 600 POS systemen die nu uitgeleverd gaan worden..(waren toch al uitgeleverd..nu weer..boot langer onderweg?? ..want er waren er al 500 voor alle VIPS..)

    Ja we zouden in Januari eerst al 300 winkels hebben en in maart duizenden.. Maar ons geduld wordt nu beloond..

    Wel cru dat de investeerder zich terug heeft getrokken, want we zouden toch 6000 en later 5000 van die apparaten krijgen..maar goed met ons allen is het gelukt om 10% daarvan te regelen..

    Jeetje als we die in de markt hebben staan (marktplaats) dan moeten we weer investeren voor de volgende 600.. dat wordt wel pittig en ik moet dan ook nog aan het UWV verklaren hoe ik aan al dat geld kom wat op mij afvliegt door al die transacties..

    Zoals in de nieuwsbrief staat is het natuurlijk helemaal geweldig dat in 1,5 jaar van een Flipover naar een Powerpoint naar PREZI en weer terug naar een Powerpoint en nu weer bij een Flipover beland te zijn..dat heeft nog nooit een bedrijf zo snel gedaan..van niets naar iets..naar niets..

    Wat huidige country manager vergeet te vertellen is dat vanaf 2010 dit zeer trage bedrijf al bezig is om iets te ontwikkelen wat nu nog niet af is.. inderdaad 4 jaar is er voor nodig om een half fabricaat op de markt te brengen ..

    Wat wel fantastisch is is dat ze dat zonder eigen investeringen hebben gedaan..ze hebben aan Growd Funding gedaan en hoe.. laten we zeggen 60.000 gelovigen wereldwijd die allemaal minimaal 1000 euro hebben ingelegd.. en dan heb je de FlexApp als resultaat en een POS van 50euro met een linkje erop.. wat allemaal niet beveiligd is..en klantgegevens die niet beveiligd zijn…

    Wordt tijd dat we eens aan de bel gaan trekken bij instanties die gaan over Privacy Wetgeving en hoe men persoonsgegevens dient op te slaan op het internet.

    Wat wordt er nu vergeten te vertellen door Paul v Montfoort?

    Zodra je de FlexBox pakt en op tafel zet bij de ondernemer en daar een goedkoop dingetje op een metalen voet uithaalt..dan begint de verkoop..
    Sterker nog, daarvoor moet je eerst nog een afspraak zien te maken om bij de ondernemer langs te mogen komen, of zal onze Paul een call center inschakelen om de markt te veroveren???

    Geen ondernemer wil zomaar iets op zijn toonbank erbij..hij wil het liefste dat zijn dagelijkse processen niet verstoord worden of sterker nog, liever vereenvoudigd worden..maar nee het FlexKom model is volledig stand alone, waardoor het nul kans heeft bij goed geautomatiseerde ondernemers, maar ook bij alle andere ondernemers die geen dubbele handelingen wil verrichten..en dat is er geen een..

    Maar niet getreurd, al moeten Paul en Paul Peterson het alleen in de markt zetten dan doen ze dat..
    Peterson, voormalig Lyoness man, geeft de trainingen..nou nou..een soldaat die je trainingen geeft in Verkoop, ja das van heel hoge kwaliteit. Zelf nog nooit iets verkocht en heeft ook Lyoness zo goed doen slagen in Nederland..NOT..

    Nu ben ik helemaal niet negatief hoor, want ook mijn man Bram geloofd er nog heilig in dat ik het ga doen..en ja ik ga echt mijn best doen.. ik heb al een paar winkels die mee doen..let maar op..

    Ik ga heel Zuid-Holland veroveren..we zouden in Amsterdam beginnen..maar nu wordt het Den Haag want dat team is zo sterk.. fysiek dan..we gaan er voor!

    Wens ons succes…want zoals Paul ook schrijft we gaan een spannende tijd tegemoet.. iedereen wil straks echt zijn investering terug.

    Spannend..

    Groetjes Ingrid

  19. Voor de oplettende lezer en ondernemers die denken dat ze mee moeten doen met FlexKom hier even een tijdlijn van dit geweldige bedrijf:

    Gelukkig is internet vrij transparant, niet alles wat er staat moet je klakkeloos geloven, maar als je goed zoekt kom je de volgende feiten tegen.

    Start 2010 in Turkije, de reden van Turkije is nu wel bekend, Cengiz Ehliz had grote problemen in Duitsland door de Flop van zijn andere klantkaart avontuur
    2012 Start van FlexKom in Nederland, referend aan de miljoenen klanten en meer dan 10.000 winkeliers die in Turkije meededen
    Mensen die in Turkije waren bij de europese aftrap, zijn 2 maanden later terug geweest..en .. er was geen winkel meer..het was ook al vreemd dat de dozen van FlexKom nog op de grond stonden in de winkel en dat het systeem dus net was aangezet.. ook de vlaggen, de FlexHoliday Bus etc ..het zag er allemaal nieuw uit.. 2 maanden later dus geen een winkel..en de winkeliers vertellen zelfs dat ze er geld voor hebben gehad..
    Het wordt nu uitgelegd als marketing..maar eigenlijk hebben ze iedereen voorgelogen.
    2013 veel presentaties staan op tape.. waarin Asker Sakinmaz niets uit de weg gaat en alles bij elkaar liegt als het om cijfers en feiten gaat.. Zo zou FlexCall in 2012 in Turkije al door tienduizenden mensen gebruikt worden, deze oude Bel App is verwijderd..maar sommigen hebben hem nog..alle 50.000 turken hebben er een tientje op gezet.. en nu de App er niet meer is.. weg geld.. en waar naar toe? Das veel geld ..

    14-7 de grote Kickoff in Günzburg Duitsland.. FlexCall FlexHoliday FlexHotel
    Wat blijkt.. in mei 2014.. er is niets meer van over.. ja Asker noemt het een Foutje.. hadden ze nog niet moeten doen.. FlexHoliday was een Affiliate van http://www.specials.de en daar verdiende FK weer leuk aan de GTMer niet..nee want dat was nog niet geregeld in de backoffice

    Nu is er weer iets nieuws..FlexGold..

    Bij deze waarschuw ik als ondernemer iedere ondernemer die gebeld wordt door FlexKom of een bezoek krijgt..
    U moet uw korting verdubbelen, u weet net als ik dat op 2% korting geen klant een ommejte maakt
    De klantgegevens staan niet beveiligd op internet, uw omzet gegevens dus ook niet beveiligd op internet.
    Videomail..stelt niets voor en kijk naar alle onderzoeken ook van de diverse universiteiten.. op Push Berichten van zomaar een ondernemer zit geen consument op te wachten.
    Daar worden uw klanten niet vrolijk van

    Trap ook niet in het zogenaamde verdienmodel..tot heden heeft naast een Countrymanager en een Directie nog niemand ooit iets verdiend..
    Vraag maar eens aan de FlexKommer hoeveel winkeliers er in Turkije zo blij zijn met FlexKom en of je een lijst kunt krijgen om even met een Turkse ondernemer uit Nederland daar naar toe te bellen..want ookal is de App al maanden terug in Turkije geintroduceerd er staan nul winkels in. Ik weet, want dat heb ik laten doen, dat wanneer je naar een Turkse winkel belt in Izmir dat deze nog nooit van FlexKom gehoord heeft..en bel je de winkel uit het beroemde Amerikaanse Propaganda filmpje..dan hoor je dat ze geld kregen om op de Video te komen.. kortom ook geen enkele winkel..

    Dus de CashLoop is rond.. ze gaan lekker incasseren..ookal heeft u geen klant gehad via FlexKom..

    U bent gewaarschuwd. dit bedrijf heeft nog nooit 1 winkelier blij gemaakt, laat staan dat het FlexKom Support, Marketing en Sales team u meer klanten zal bezorgen..ze gaan juist uw eigen klanten lastig vallen om een App te downloaden..en bestel geen kaarten..kostprijs 5 cent..verkoop prijs van FlexKom meer dan 1 euro… per kaart..

    Succes met uw onderneming..zonder FlexKom zal u dat veel verloren tijd schelen met al die klanten die een QR code willen scannen..

    Voor Devious en alle anderen..graag aanvulling als ik iets vergeten ben, laten we de winkelier in ieder geval de ogen openen met feiten die er al zijn over FlexKom

    1. Ik vind niet dat Flexkom hier keihard stelt dat die genoemde winkels Flexkom hebben. Ze suggereren het wel heel erg, maar nergens wordt hard gesteld dat beide op de foto getoonde winkels voor Flexkom hebben gekozen . Die winkels worden zelfs nergens genoemd. Flexkom is weer lekker vaag en dat kennen we van ze. Ook in het rijtje testimonials wordt geen enkel winkel of winkeliers met naam en toenaam genoemd. Zo kan Flexkom suggereren dat ze heel succesvol zijn zonder dat dat te checken valt. De standaard misleidingstactiek van Flexkom.
      Die testimonials wekken trouwens sterk de indruk dat ze door een en dezelfde persoon geschreven zijn. Ze hebben allen dezelfde schrijfstijl. ook de woordkeus verraad een Flexkom schrijver: geniaal systeem, oplossing bieden. En zo’n conclusie als : “Natuurlijk ben ik even gaan google, maar verder dan 2 personen die voor hun eigen voordeel het idee afkraken” trekt iemand die voor het eerst met Flexkom geconfronteerd echt niet. Ene mevr de Groot van een anonieme kledingwinkel in Amsterdam zou dit gezegd hebben, maar die is duidelijk als buikspreekpop van Paul van M. opgevoerd en ze bestaat ws helemaal niet eens. Opvallend is ook dat alle genoemde namen niet terug te vinden zijn of zo ingekort (A. d H. Stadskanaal, J. vd L., Amsterdam) dat ze daardoor anoniem zijn. Lekker makkelijk, anonieme testimonials., die kun je natuurlijk van alles alten beweren. Er is maar een niet anonieme testimonial en dat is die van Gerrie Grimme, zoals bekend zelf een Flexkom GTM.
      Die testimonials zijn dus weer gewoon bedrog en op zichzelf ook een bewijs dat Paul van M. een bewuste Flexkom oplichter is.

      1. Los daarvan is een testimonial niets waard, althans, niet als je daadwerkelijk wilt aantonen dat iets werkt.
        Zo zou ik kunnen verklaren dat ik sinds het schrijven van dit blog nog beter in de smaak bij de vrouwen val. Is daarmee aangetoond dat het schrijven van een blog er voor zorgt dat vrouwen je interessanter vinden? Nee, natuurlijk niet. Hetzelfde geldt voor de testimonials van Flexkom of welk ander bedrijf dan ook.

        Als Flexkom werkelijk wilt aantonen dat hun systeem werkt dan zouden ze hun systeem uit moeten leggen, onderbouwen en moeten demonstreren.
        Op welke manier kan een winkelier reclame maken op het systeem van Flexkom? Op welke manier kan het systeem van Flexkom geïntegreerd worden in bestaande systemen van een winkel? Hoeveel extra klanten krijgt de winkel door het Flexkom systeem?
        Dat zijn zeer voor de hand liggende vragen, echter kan geen enkele Flexkommer daar een antwoord op geven. De licentiehouders gaan er -geheel onterecht- van uit dat het management van Flexkom dat wel zal regelen..

  20. En ze komen er mee weg !Alleen al het feit dat ze hun eigen vrienden ,familie ,kennissen ,buren ,ja zelfs hun boekhouders er mee betrekken ,zelfs die familie ! zegt genoeg over hun werkwijze !Geld maakt macht zoveel is zeker! En heel belangrijk ! Je kan ze boeken ,de managers ,(Vermeulen BE) voor een Lezing of Flexdiner of nog belangrijker voor een Brainwashing !(met foto,s op het net).

  21. Er was geen flisende Powerpoint, geen App en eigenlijk helemaal niets. Nu anderhalf jaar later staat er een fantastisch systeem.

    Wat is een FLISENDE POWERPOINT ?
    Kan iemand mij dat uitleggen ?:):):):):) ?

    De country manager Paul heeft zijn teksten op orde !:)

    1. Heb je de waarderingen van Bancontact op Google Play gezien? De meest gegeven waardering is één ster (slechtst mogelijke score). In de recensies lees ik alleen maar ‘werkt niet’, ‘werkt niet’, ‘werkt niet’. Wat dat betreft een geduchte concurrent van Flexkom 😉

  22. Volgens sommige Flexkommers gaat de prijs voor een licentie binnenkort omhoog. Of dat klopt weet ik niet, want Flexkommers blijken doorgaans vrij slecht geïnformeerd over Flexkom zelf. Maar het lijkt er in elk geval op dat ze nog even flink wat geld los hopen te kloppen bij goedgelovige mensen.

  23. J vd L staat gewoon voor Jakobus van der Linde uit Amsterdam.. Enne kijk gewoon op de FlexApp dan zie je daar wel echte winkels staan hoor…. ik ben toch niet gek.
    Dus er zijn wel echte winkels die mee doen en in het geheim hebben wij al vele winkels die wel mee willen doen, misschien, als we met de Tablet POS 4S komen.. want die geven wij gratis weg..wie wil dat nu niet..

    En ja de prijzen gaan omhoog maar dan krijg je wel Tablets in je pakket..we verkopen een echt product hoor dus geen spelletje.. en de prijzen gaan oplopen tot 20.000 Dollar in de VS..

    Maar je kan nu ook op het internet al volledige Downlines kopen in de VS, gewoon in 1x 50 GTMers in je team voor maar 3000 dollar..goede deal..toch..of niet..

    Wij gaan gewoon door..Tsjechië is het volgende slachtoffer voor ons..

    Jakobus

    1. “in het geheim hebben wij al vele winkels die wel mee willen doen, misschien”

      Ha, dat geeft de burger moed!

      “Tsjechië is het volgende slachtoffer voor ons..”

      Prachtige woordkeus.

  24. Hoewel de overgebleven Flexkom facebook pagina’s steeds euforischer worden, krijg ik ook steeds meer mailtjes van bezorgde Flexkommers die toch wel graag hun geld terug willen. Zelf kan ik daar niet direct mee helpen, maar er zijn al wel diverse initiatieven gestart door ontevreden Flexkom licentiehouders. Sommigen staan al onderaan deze blog vermeld. Voor het overzicht heb ik even een topic geopend op het MLM forum. Ik zal gedupeerden die mij contacteren daar naar toe verwijzen. Vermeldt daar gerust je eigen initiatief, ervaringen en andere zaken die gaan over het terug krijgen van je geld van Flexkom.

    http://mlmforum.nl/forums/topic/flexkom-gedupeerden-verzamelen/

  25. Onderstaande reactie werd geplaatst onder de blog waar BeepXtra besproken wordt. Echter slaat het bericht op Flexkom, dus voor de volledigheid plaats ik het bericht hier ook even.

    ——–

    Beste Teamleden,

    In aansluiting op de uitnodiging voor a.s. maandag om met onze groep (Amsterdam) bij elkaar te komen, zijn wij (Caroll, Yvon en Jacob) met waardevolle input van Ivan Temkov, tot het volgende overzicht gekomen van waar we nu staan.
    Ook Jeroen Wiersma die in 40 POS4 heeft geinvesteerd en dit samen met Gert Jan Louwe en Marja Olff in Amsterdam willen gaan wegzetten, hebben ons ook duidelijk gemotiveerd hiertoe.

    Zoals jullie weten zijn er op dit moment erg mooie ontwikkelingen binnen Flexkom Nederland waarmee wij ons voordeel kunnen doen. Graag willen wij aanstaande maandagavond gebruiken om met elkaar tot een plan te komen voor Amsterdam waarbij de strategie voor aansluiting van Den Haag geen schade oploopt. De volgende punten achten wij als RC’s hierbij van belang, onder meer:

    1) De POS4 apparaten zijn nu geleverd (wat is besteld en betaald)(70 –80 in Amsterdam)

    2) Zoals jullie bekend gaat er een grote operatie komen in Den Haag om daarmee als eerste regio in Nederland een brandpunt te creëren. Volgens Paul v M: Staan en Opvallen zodat alle negatievelingen de mond gesnoerd gaan worden.

    3) Er zijn al winkeliers operationeel verspreid in Nederland waar we ervaringscijfers kunnen verzamelen; het systeem blijkt ook in Nederland te werken.

    4) Er is een investeerder die bereid is om 5000 POS systemen te bestellen voor Nederland, zodat wij dit niet hoeven te voorfinancieren.

    5) Er is negatieve berichtgeving op het internet waar sommige Teamleden en winkeliers toch wel last van blijken te hebben.

    Graag willen wij met elkaar een modus vinden om gedurende de zomer deze ontwikkelingen maximaal te benutten zodat we allemaal inkomen kunnen gaan opbouwen.

    Als jullie RC’s hebben wij enerzijds de taak om de richtlijnen van de organisatie te volgen en anderzijds om onze regio samen met de teamleden maximaal te helpen ontwikkelen.

    Hiertoe willen wij jullie ondersteunen met informatie, raad en daad.

    Na gesprekken met enkelen van ons zijn de volgende doelstellingen geformuleerd voor de korte termijn:

    1) We willen allemaal zo snel mogelijk ons inkomen gaan opbouwen, echter zonder daarbij ontevreden winkeliers of klanten te maken die vanwege tegenvallende resultaten door onvoldoende begeleiding, weer gaan afhaken en Fk een negatieve naam gaan meegeven.

    2) we willen graag optimaal gebruik maken van de ontwikkelingen in het land zodat we onze eigen regio goed kunnen gaan invullen en supporten.

    3) We streven er naar dat iedereen die in Flexkom heeft geïnvesteerd ook kan profiteren op zijn of haar eigen wijze (echter wel met inachtneming van de hoofdstrategie).

    4) we willen graag samenwerken met positieve energie om onszelf, de winkelier én de consument te helpen.

    5) Niemand zal ergens toe gedwongen worden om tegen haar of zijn zin te moeten doen. Door echter nu dingen te doen die niet altijd even makkelijk zijn, zul je het later makkelijk hebben. De meeste mensen hebben het nu moeilijk omdat ze het eerder makkelijk wilde hebben…

    6) We werken volgens de regels en gaan hier slim en creatief mee om zodat we Flexkom in Amsterdam tot een mooi succes maken.

    7) we laten ons niet tegenhouden door negativiteit (op het internet) en we beschermen onszelf en onze winkeliers hiertegen zodat we er geen last van hebben.

    8) iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening en daar respecteren we elkaar in. Dus respect voor en naar elkaar. We roepen hierbij de bloggers op om dit ook te doen… met knipoog 😉

    Dit zijn nogal wat punten en ook best wel ambitieus, maar de gehele visie van Flexkom is een ambitie waar wij achter staan.

    Aansluitend willen nog even inzoomen op de plannen voor aansluiting van Den Haag

    De resultaten hiervan zijn erg belangrijk voor ons allemaal:

    De Senior RC van Zuid Nederland en dus ook van Den Haag beschouwt het welslagen van de aansluiting van de 500 POS in Den Haag zelfs als de basis voor succes in heel Nederland en Belgie. Deze actie is ook zichtbaar bij Flexkom Duitsland waardoor we de kans hebben om Nederland Internationaal op de kaart te zetten.
    Deze actie in Regio Den Haag is niet alleen noodzakelijk. Door hier aan mee te werken biedt het ons in Amsterdam enorme voordelen waaronder de volgende:

    1) je bouwt direct inkomen op zonder voorfinanciering

    2) je kunt je netwerk opbouwen met andere getalenteerde teamleden

    3) Je doet ervaring op en kunt je eigen vaardigheden doorontwikkelen.

    4) je krijgt direct informatie uit de praktijk waardoor je in Amsterdam beter beslagen ten ijs komt en dus aan de ondernemer praktijkinformatie en cijfers kunt leveren

    5) Vele handen maken licht werk en in Den Haag ga je een groep vormen met ruim 100 teamleden!! Dit is inclusief trainingen voor de ondernemers en personeel

    6) in Den Haag wordt geïnvesteerd in marketing (tram, billboard etc) waardoor het geheel zichtbaar wordt.

    Het is uiteraard geen verplichting om aan deze actie mee te doen!

    Als jullie RC’s zijn we ons bewust dat er gelukkig in regio Amsterdam ook al veel gesprekken gaande zijn met de winkeliers. Er zijn ook al toezeggingen gedaan voor het plaatsen van de POS, dus ga hier in goede coördinatie met de betreffende RC gewoon mee door.

    Zoals eerder gezegd, biedt de actie in Den Haag een extra kans om sneller en makkelijker inkomen op te bouwen zonder investeringskapitaal te moeten reserveren. Dus als je daar wat tijd voor kunt vrijmaken dan horen wij dat graag.

    De volgende stap is dat we in Amsterdam slim gebruik gaan maken van deze ontwikkelingen zodat jullie ook hier je werk kunnen doen en tweemaal het wiel hoeven uit te vinden.

    Als jullie RC’s doen we het volgende strategische voorstel hiervoor:

    1) We gaan in Amsterdam de POS apparaten plaatsen die we ontvangen hebben. (Belangrijk: geef de aantallen die jij nu tot je beschikking hebt per omgaande aan ons door aub). Bij de aansluiting hoort ook de ondersteuning van de ondernemer en ook het maken van klanten ([250] consumenten die de app downloaden) (We zullen de winkelier daar echt bij moeten helpen tot het punt dat hij het zelf wil en kan)

    2) We houden dit onder de radar om geen negatieve blogs aan te wakkeren.

    3) We gaan de ondernemers in Amsterdam regelmatig informeren hoe de actie in Den Haag loopt. Misschien willen sommige ondernemers een kijkje nemen, dan kunnen we een Roadshow organiseren of iets dergelijks, laten we hier praktisch en creatief in zijn.

    4) we houden de druk op Amsterdam en zoeken ’de krenten uit de pap’(maar bij voorkeur wel zo dicht mogelijk bij elkaar), echter wel in een leuke relaxte setting. We hoeven niet te stressen. De piek operatie vindt immers plaats in Den Haag. We hebben nu de unieke kans om een selectie te maken van de winkels en de straten die wij aantrekkelijk vinden. De ondernemers betalen er niet voor, wij investeren in de ondernemers!! Dus dat is een andere mindset, we komen niets verkopen. Dus we zoeken 60 tot 80 ondernemers verspreid over enkele geconcentreerde gebieden in de stad.

    5) We nemen onze tijd die wij nodig hebben om dit met elkaar goed te doen. Dus we helpen elkaar waar we kunnen, ook bij het maken van de klanten (uitdelen apps)

    Hier hebben we deze zomer de tijd voor.

    Dit doen we ‘onder water’ parallel aan wat er in Den Haag gebeurt.

    Wij horen dus graag jullie beschikbaarheid voor enerzijds Den Haag en anderzijds jullie wensen voor Amsterdam, zodat we een planning kunnen maken.

    We gebruiken het Haagse model, maar we vertalen dat dus wel naar de Amsterdamse situatie. En dat doen we dan stap voor stap.

    Als we na de zomer onze 60-80 aansluitingen hebben, kunnen we het team van Den Haag uitnodigen om de rest van Amsterdam te helpen aansluiten.

    Ook krijgen we dan de medewerking van de investeerder waardoor we 500 POS (of meer) apparaten (gratis) in Amsterdam kunnen gaan plaatsen.

    Wij zullen zelf dus deels in Den Haag meelopen en deels ook voor Amsterdam beschikbaar blijven.

    Wij verheugen ons erop om dit idee maandag met jullie door te nemen en te verfijnen.

    Ter info: Het plan Den Haag in een notendop

    Omdat de leiders in Den Haag reeds hebben nagedacht over het welslagen van hun plan en daarvoor een aantal zaken hebben uitgewerkt, lijkt het mij niet onverstandig om dit over te nemen.

    In grote lijnen ziet het er als volgt uit:

    1. Bepaal in welk winkelgebied zich de meeste warme contacten bevinden onder de GTMmers die hun POS willen plaatsen.
    2. Doe een enquette onder winkelend publiek in de winkelstraten waar je winkels wil aansluiten om te bepalen welke winkels in de top 5 staan van best aangeschreven winkels zodat deze na de warme contacten kunnen worden aangesloten.
    3. Vorm verschillende koppels van twee personen die de kwaliteiten hebben om:
    a. winkeliers het Fk concept te verkopen.
    b. alle technische zaken rond de POS en de app, incl. de SEPA kennen en ervoor zorgen dat de POS binnen de kortste keren bij de winkelier geïnstalleerd wordt en dat de winkelier in de app op een representatieve manier zichtbaar is.
    c. minimaal 250 apps voor iedere aangesloten winkel deelt met bestaande of nieuwe klanten.
    4. Verder dienen we in het bezit te zijn van:
    a. brochures die de klant uitleggen wat de voordelen van Fk zijn en bij de winkelier op de toonbank komt te staan.
    b. brochures die de winkelier uitleggen wat de voordelen zijn voor hem.
    c. raamstickers met de QR code van de winkel erop.
    d. bij voorkeur een banner voor elke winkel waarop staat dat hij een Fk acceptatiepunt is.
    e. representatieve visitekaartjes.
    5. Verder wordt er in Den Haag een zogenaamd commando centrum te worden opgezet waar minimaal 2 mensen alle activiteiten zoals genoemd onder 3 en 4 hierboven gaan coördineren.

    6. Er dient een invullijst te komen waarop de beschikbare GTMmers met hun kwaliteiten en beschikbare uren worden ingevuld.

    7. Nadat het gebied bepaald is waar de kansen op een geconcentreerde aansluiting van winkels het grootst is, worden de warme contacten en de meest populaire winkels in kaart gebracht en bepaald welke koppels deze winkels gaan bezoeken en ze aan te sluiten.

    8. Voor elke aangesloten winkel zijn minimaal 2 mensen nodig om gedurende 3 – 5 dagen de 250 apps aan te sluiten.

    Tot zover.

    Wij stellen het op prijs als jullie voor a.s. maandag 12 uur, jullie commentaar, ideeën etc. willen aanleveren, zodat we dit maandagavond kunnen meenemen en snel to the point kunnen komen.

    Fijn weekend,

    Caroll, Yvon en Jacob

    1. Ik blijf het raar vinden dat ze het “hoofdkantoor” in Apeldoorn hebben en dan beginnen in DenHaag & Amsterdam.
      Zeker bang voor klagende mensen die de zooi teruggooien….

  26. Tsja helemaal als je bedenkt dat ze denken dat een winkelier direct JA zegt en dat ze dan direct een Banner voor de deur kunnen zetten.. Je kan wel merken dat nog nooit iemand bij FlexKom iets heeft verkocht aan een winkelier, wat een kansloze actie.. en een Commando centrum opzetten, ja het lijkt net een leger operatie..hoe zou dat toch komen.. Paul Peterson’s idee? Onze militair die blijkbaar ook niets snapt van verkoop.

    Of gaan ze ons toch verbazen en zijn er straks 500 winkels in Den Haag die mee doen? Of 500 winkeliers die een Tablet gratis hebben gekregen en niet weten wat ze er mee aanmoeten, anders dan Facebook posts te doen..

    Een ding kun je ze nageven. ze blijven volhardend in hun missie.. zoveel mogelijk GTMers een POS laten aanschaffen.. of was het een andere missie..?

    Maar voor de GTMers die er nog zijn hoop ik dat het voor ze gaat werken en dat ze niet alsnog beseffen dat ook deze actie kansloos is.

    Succes in Den Haag! .. zie de App.. in Parijs en Leipzig komen er al weken en weken geen winkels meer bij..hoe zou dat toch komen..

  27. Wat een hilarisch marketing plan zeg!

    De overgebleven ‘die hards’ van flexkom zijn zich inmiddels bewust dat alle mooie verhalen van meneertje Asker en Renze op de diverse podia in Nederland en België over het wonderbaarlijke flexmachientje dat klinkende gouden karatbarretjes zou voortbrengen in de zakken van de licentiehouders, toch gelogen is.

    Maar deze ‘die hards’, die vele tienduizenden euro’s geïnvesteerd hadden in flexkom, hebben nu noodgedwongen zelf het heft in handen genomen en een “bijzonder” strategisch plan in elkaar gesleuteld dat heel Den haag in de brand gaat zetten en… zo ook nu Amsterdam lezen wij, jawel!

    Lieve mensen ik zal u maar direct uit de droom helpen.

    Er zijn twee soorten paarden. Ja ik hoor u denken, sierpaarden en werkpaarden. Klopt, maar ik doel nu even op twee andere paarden.

    Je hebt het welbekende dode paard.

    En daar staan nu heel veel flexkommers aan te trekken, waarbij zelfs (hoe treurig) erfenisgeld geïnvesteerd wordt in de flexmachientjes. (ach ja, gekregen geld geeft ook weer makkelijk uit, zeker als er beloofd wordt door een paar glibbers dat je het kunt verhonderdvoudigen…) Ja ik noem het flexmachietjes en geen POS4 want het systeempje mag zelfs de naam POS niet eens dragen vind ik. Het is niet meer dan een ordinair afroom programmaatje voor de winkelier, waarbij hij de korting die hij geeft aan zijn klant OOK NOG EENS EEN KEER MOET AFSTAAN AAN FLEXKOM. En verder zit er niets innovatiefs of efficiënt bruikbaars in voor de winkelier.

    En…. je hebt het paard van Troje.

    Weet u nog hoe dat verhaal ging en hoe dat afliep?
    Die hadden niets met flexgold te maken noch met andere goudbarretjes…
    Zij hadden echt een strategisch plan 😉

    1. “I don’t want to talk to you no more, you empty-headed animal food trough wiper! I fart in your general direction! Your mother was a hamster and your father smelt of elderberries!”

      Oh nee, dat was een houten konijn 😉

          1. Ok, ok I shall welease…… Wodewick!. En even later uit dezelfde mond: What is so stwange about Biggus Diccus? I’ve got an uncle in Wome who is called Biggus Diccus.

            Dan zijn wij ws van dezelfde leeftijd Devious
            Voor degenen voor wie dit geheimtaal is. dit zijn citaten uit Monty Pythons The life of Brian. Misschien net iets absurder als Flexkom, maar het scheelt niet eens zoveel. Tjengiz heeft natuurlijk ook wel wat van een Biggus Diccus

          2. Gna…vergeet je zijn vrouw niet? Incontinentia Buttocks….

            Maar dit stuk film:

            Brian: Please, please, please listen! I’ve got one or two things to say.
            The Crowd: Tell us! Tell us both of them!
            Brian: Look, you’ve got it all wrong! You don’t NEED to follow ME, You don’t NEED to follow ANYBODY! You’ve got to think for your selves! You’re ALL individuals!
            The Crowd: Yes! We’re all individuals!
            Brian: You’re all different!
            The Crowd: Yes, we ARE all different!
            Man in crowd: I’m not…
            The Crowd: Sch!

            is bijzonder van toepassing op het hele Flex-gebeuren.. nou ja, op al die pyramide-dingetjes eigenlijk.

    2. In haar boek
      De mars der dwaasheid, bespreekt Historica Barbara Tuchman, het paard van Troye als een archetype van
      bestuurlijk onvermogen !!Groet LIEN .

  28. De FK Global pagina linkt naar een nieuwsbericht over een van de vele concurrenten van Flexkom:
    https://www.facebook.com/GlobalFK/posts/397334493738771
    Zouden ze het nieuwsbericht niet gelezen of niet begrepen hebben, of is FK Global haar geloof in Flexkom kwijt? Ik gok het eerste, maar wie zal het zeggen?

    Het bedrijf waar het bericht over gaat, Geldt.nl, werkt trouwens niet via een MLM constructie en is daardoor prima levensvatbaar.

    1. Behalve dan dat ze tegen hetzelfde probleem aan lopen waar Flexkom en Beep ook geen antwoord op hebben. Wil het concept werken dan moet het naadloos in de bestaande automatisering van de winkelier ingepast worden. Als dat niet kan heeft hij een dubbele boekhouding en daar heeft hij natuurlijk geen zin in.
      En dat lukt dus niet, althans niet tegen lage kosten, want elke winkelier heeft weer zijn eigen systeem . Hierdoor kan Flexkom/Beep/Geldt niet een uniforme oplossing voor dit probleem bieden en moet het dus maatwerk worden. En dat is veel te duur. Exit ‘geniale concept’.
      Als het zo makkelijk was dan was bijv Airmiles allang in dit gat gesprongen.

      1. Jaap, toch maar eens beter onderzoek doen, Beep integreert naadloos in nagenoeg alle kassasystemen vanaf 2007, voor nog geen € 190,- éénmalig ! Wel jammer voor de rest.

        1. Ja, dat beweren ze. Ik zag dat ze een software API hebben die ze dan in het door de winkelier gebruikte programma zouden willen integreren. Als ze dat voor 190 € doen dan petje af. Want het is maatwerk. Er moet een programmeur voor ingeschakeld worden en daar zullen ze dan fors verlies op maken. Ik blijf bij mijn mening dat het onmogelijk is om dit tegen lage kosten te doen.
          Maar ik moet zeggen dat ik het sympathiek vind dat Beep het probleem tenminste onderkend. Flexkom doet net of dat probleem er niet is. Wederom een aanwijzing dat Beep wel serieus is en Flexkom niet meer dan pure oplichting.
          Hoe dat met dat Geldt zit weet ik niet precies. Ik heb even op hun site gekeken maar daar is haast geen info over hun systeem te vinden. Het lijkt Flexkom wel. Maar het zou wel eens zo kunnen zijn dat een klant er alleen maar met zijn kaart h9eft te zwaaien om korting te krijgen. Dat er niks gescand hoeft te worden en er dus ook geen administratie en integratie met de boekhouding van de winkelier nodig is. Dat kan omdat Geldt.nl geen MLM is en dus ook geen leger van agenten hoeft te onderhouden. Daardoor kan het ws ook zonder transactie administratie van die kortingen. Wat hun verdienmodel dan wel is wordt mij niet duidelijk, maar het lijkt een stuk simpeler in elkaar te zitten als Flexkom en Beep.

          1. Het verdienmodel van Geldt is vrij simpel; de consument koopt zo’n kaartje a 6 euro.

            Verder is integratie van Geldt in het bestaande systeem niet nodig omdat het voor Geldt niet belangrijk is wat er verkocht zou zijn. Ze vragen geen commissie over de omzet en de korting gaat niet via hun systeem maar direct tussen de winkelier en de consument.

  29. Hoe zit het met de tabletjes :

    Maandag worden er 600 terminals naar Nederland verzonden. In de startblokken !! Warmlooprondje voor de 5.000 terminals die volgende maand volgen.

    dat is 2 weken geleden:)

  30. FlexKom Breaking News FlexKom 2.0

    Learn directly from the founder and president Mr. Cengiz Ehliz & Vice President Sales expansion Mr. Michael Scheibe, the latest news about FlexKom 2.0.
    Here you will get all the information that will be launched worldwide uniformly from the 1st of June 2014.
    You can expect top news that will boost your business-building enormously!
    Pass this important date quickly on to all your partners.

    On: Thursday, 29 th of May 2014
    To: Start 21:00 Clock CET (Central European Time)
    Language: German & English

    From 20:45 clock, you can start any time in the webinar room.
    Webinar space is limited to 3000 people!

    Link:
    http://login.meetcheap.com/conference,89818441

    We wish you a successful final sprint!
    Your FlexKom Team

    YES.. Nu gaat het gebeuren, zorg dat je een plekje in de webinar veroverd, er zijn slecht 3000 plaatsen!!!

  31. Dear sales partner,

    Due to the reorganization of our databases, as well as the transition to the new commission system, we want to bring you this newsletter to inform you about the current state of development.

    Maintenance / implementation work on June 1st

    As already announced in the previous newsletter, we will start with the implementation of the new system.
    On 06/01/2014 at 14:00 CET, we will switch the partner registration, the FlexOrder, the commission system and the organisation page to a maintenance page so we can make the new implementations. This means you can’t register any partner during the implementation.
    This work will last for about 24 – last 48 hours.
    After a successful integration of the new system, you will be able to use all functions as normal in the new improved version.

    We are looking forward to start into a new FlexKom era by providing you a new high-performance and 100% reliable and fail-safe system.

    Sincerely yours

    Your FlexKom development team

    PS. Nog even geduld a.u.b. en dan na 1 juni 2014, 2015, 2016 of misschien 2017 maar voor 2020 het klaar! Dus nog eventjes volhouden hoor, en braaf zijn. 😉

  32. Learn directly from the founder and president Mr. Cengiz Ehliz & Vice President ?!

    Ook weer hilarisch, maar tegelijkertijd ook bijzonder droevig.

    Wat kun je nu van zo’n man leren?!

    Kijk heel simpel even naar zijn CV status. Daar hoef je helemaal geen zwaar recherche werk voor te verrichten om dat uit te pluizen. Deze man is overal te vinden als zijnde oplichter. Al meer dan 10 jaar is hij bezig zijn zogenaamde unieke klantenkaart systeem in de markt te zetten. Telkens onder andere namen en ook telkens gaan zijn firma’s weer in rook op of blijken failliet.

    Op 14 juni 2013, nog geen jaar geleden, staat hij in Günzburg op het podium met grote krokodillentranen wanneer iedereen hem toezingt op zijn verjaardag en kondigt hij met een supervette dikke confettibom vol trots aan; Flex Holiday – Flex Hotel en Flex call onder luid ge OH en AAAhhh van zijn volgelingen. Een van zijn marionetten ‘Sjimmie ‘uit Nigeria schreeuwt er nog eens luidkeels overheen: Wir haben es geschaft!!!

    Wat hebben ze geschaft dan…? Een jaar vol leugens, een plastic nep award in Dubai, uitbreiding van VIP pakketten voor nog eens 800 euro extra. Tig veranderingen in hun machientje, Dan weer een KTM strategie. Dan is na veel kritiek opeens Flex Holiday en Flex Hotel weg (iedere volgeling slikt het ook allemaal) Flexcall is nog steeds niet van de grond en bellen met die app is ook een lachtertje en nu…JAWEL per 4 juni gaan alle pakketten wederom veranderen. Je moet er dus weer als de kippen bij zijn anders loop je duizenden euro’s commissie mis. Wie gelooft dit nog?

    En dan is er een krullenbol uit Apeldoorn en een stel grote ego’s uit Den Haag die denken dat ze met intimidatie en een bijzonder slecht plan van aanpak flexkom wel even op de kaart gaan zetten als voorbeeld stad voor Nederland en de rest van de wereld.

    Leer van de fouder and President dat hij en zijn kornuiten alleen lachen want of flexkom nu flopt zal hem een worst zijn. Zijn schaapjes zijn al lang op het droge, zijn porsche panamera is veilig gesteld en al die andere die zo’n poch auto beloofd was zijn het allang weer vergeten en geloven nu weer dat ze hun pakket moeten veranderen voor de volgende mooie belofte in de toekomst…

    Nuchter nadenkend weet je dat deze Chengiz Ehliz en consorte niets meer is dan een ordinaire mafia boevenbende van de bovenste plank! Maar mensen die financieel een extraatje kunnen gebruiken of al heel veel spaarcentjes in flexkom hebben gestoken kijken onverschillig de andere kant op en hebben zoiets van; “ja maar als ik nu stop weet ik zeker dat ik mijn geld kwijt ben. En als het nu toch eens waar is en het wel werkt dan ben ik uit de sores! Dus we gaan gewoon door, net zolang totdat we zeker weten dat het niet werkt en dat we ons geld echt kwijt zijn”.

    En dat is de club “harde kern fanaten” die nu nog steeds aan het dode paard van Chengiz Ehliz staan te trekken op eigen kracht. Nog eens extra financiële investeringen doen buiten hun dure licentiegeld en upgrade pakketten wat ze al betaald hadden. En nu ten einde raad zelf maar plannen zijn gaan smeden om een onverkoopbaar product proberen bij de winkelier door de strot te duwen omdat het zogenaamd gratis is.

    Opeens gratis…, dat is ook weer zoiets. Waar zou dat ineens vandaan komen? Al drie jaar verkondigd Asker over de wereld dat de winkeliers in de rij zouden staan om grif 500 euro te betalen om mee te mogen doen met flexkom, dat was een schijntje. En nu drie jaar verder en amper winkels op de kaart geven ze nu 6000 machientjes weg. Uh…nou ja voorgefinancierd dan door investeerders. En ook hier barst het alweer van de leugens. Eerst 6.000 dan blijken er toch 500 te zijn in voorloop van de 5.000 Wat een leugenachtigheid en fratsen zeg!

    Ik weet dat de trekkers aan het dode paard de deksel op hun neus zullen krijgen en uiteindelijk wrang wakker zullen worden uit een droom die nooit werkelijkheid had kunnen worden in deze hoedanigheid.

    Je gunt dit niemand maar voor degene die nu nog de blaren in zijn handen staat te trekken aan het dode paard van Pippo Ehliz zou ik willen zeggen; een gewaarschuwd mens heeft later geen excuus. Wordt toch wakker en laat je kostbare hersens nuchter nadenken. Neem afscheid van het geld dat je in deze boevenbende hebt gestoken want links of rechtsom – Je krijgt het nooit meer terug- !!!
    En investeer je tijd en aandacht in andere zaken die wel geld op gaan leveren.

  33. Wat zou zo’n Paul van M. nou eigenlijk nog willen met Flexkom? Hij is slim genoeg om te weten hoe de vork in de steel zit, en we hebben ook al behoorlijk wat aanwijzingen gehad dat hij zich bewust is van het feit dat Flexkom bedrog is. Hij moet toch onderhand beseffen dat gedaan is met Flexkom, zeker in Nederland. Wil hij rijk worden met het verkopen van POSjes aan de bestaande, sterk gedecimeerde kudde? Of denkt hij het vertrouwen te kunnen herstellen en dan weer lekker te gaan ronselen in zaaltjes in het land? Want daar verdient Flexkom het echte geld, dmw van de duizenden euro’s licentiegelden die de instappende GTM’ers betalen. Ziet hij de tekens aan de wand dan niet? Amerika dat op zijn gat ligt, Europa waar geen enkele kobi te bekennen is, en natuurlijk de leugens, de veelvuldige en eeuwige leugens.
    Kennelijk niet. Heeft die man geen familie die hem weer op het rechte pad kan brengen?

    1. Hij krijgt 50 piek per verkocht POS systeem, verklaren diverse (ex-) flexkommers. Geld kan een prima motivatie voor zijn gedrag verklaren.

    2. Je hebt gelijk, Paul moet weten dat Flexkom een kansloze missie is. Daar is hij inderdaad slim genoeg voor. Volgens zijn CV heeft hij verschillende goede jobs bekleed bij bekende bedrijven als Geberit, Sigma en TU en is hij in 2004 bij het SMA gekozen tot commercieel manager van het jaar. Dan gaat je niet lukken wanneer je niet over een aantal bijzondere kwaliteiten beschikt. Ergens is het in zijn carrière fout gelopen en is hij uiteindelijk zelfs in een achteraf zaaltje zelfs in de kulverhalen van Sakinaz over een geniaal concept getrapt. Intussen weet hij natuurlijk al lang dat er helemaal niks van deugt en dat het Flexkom van Pipo Tsjengiz een grote leugenmachine is. Bij het SMA zullen ze zich kapot schamen wanneer ze wisten dat een van hun ex-winnaars actief meewerkt aan een discutabel piramidespelletje. Hoe diep kan iemand zinken? Zoals Wouter al schrijft kan alleen geld de drijfveer zijn. Die 50 Euro per POS zou best kunnen kloppen, want op een of andere manier moet Flexkom hun ‘countrymanagers’, ‘trainers’, e.d. toch wat bieden, zonder ze een salaris te betalen. Stel dat het waar is en een of meerdere dwazen hebben inderdaad geïnvesteerd in 5000 slecht beveiligde stand alone POSjes voor NL, dan betekent dit voor Paul 250.000 Euri’s. Dat tikt lekker aan. Hij heeft alleen nog niet zo goed door dat de ondergang van Flexkom wordt versneld wanneer ze *eindelijk* in ‘het echie’ gaan proberen om die troep, al dan niet gratis, bij winkeliers te plaatsen. Dat zal toch wel heel lastig blijken te zijn. Vandaar de volgende vertraging met de introductie van Flexkom 2.0 (hoe verzin je het). Voor de overgebleven FK-ers; de nieuwe POS5 tablet kunnen jullie voor een paar tientjes rechtstreeks in China bestellen op http://www.pipo.com.

      1. Ik denk niet dat hij in Flexkom getrapt is. Zo’n ervaren manager kijkt dwars door de grootspraak van Flexkom heen. Maar een ervaren manager zijn, en een integere persoonlijkheid hebben, zijn natuurlijk zaken die los van elkaar staan.

    1. Nou ik zie niet wat hier nou nieuw aan is. Ja, weer nieuwe pakketten die je kan kopen. Maar het blijft hetzelfde slappe verhaaltje. 1000 transacties keer 15 cent keer 100 winkels passief inkomen iedereen rijk en je krijgt een kroon op je hoofd (wat? ..ja, dat zei Ehliz echt)

      En veel verwijzingen naar MasterCard en VISA card, stel dat je 40 jaar terug daar mee begon en dat je over elke transactie betaald krijgt.

      Geloven mensen deze bullshit echt nog? Triest.

    2. Oh.. nou is het opeens MasterCard met het Flexkom logo. Er was een Flexkom website die nogal blij was met een Visa Card met Flexkom logo. Het verhaal klopt weer eens niet.

  34. Die twee sporen niet helemaal. Serieus, ik kan echt niet geloven dat er mensen zijn die dit serieus nemen en er nu, na al het gedoe, wéér geld in willen steken.
    Vroegâh zeiden we altijd:

    Impel
    Stimpel
    Stapelgek

  35. Er zijn wel even 20.000 POS besteld hoor..en nog niet verkocht..ja aan GTMers maar niet aan winkeliers want we geven ze weg..en dan gaat de winkelier echt niet vragen wat ze met dat ding moeten..ook hoeven we niet uit te leggen hoe de incasso werkt of dat geen enkele data beveiligd is…nee iedere ondernemer wil dit.

Laat een antwoord achter aan Peter L Reactie annuleren