Flexkom.com zo lek als een mandje

Mijn blog over Flexkom heeft redelijk wat los gemaakt bij Flexkom. Inmiddels wordt er bij Flexkom bijeenkomsten schijnbaar vertelt dat ik een loser ben en dat ik vragen stel op mijn blog omdat ik bang zou zijn voor hun systeem. Flexkom volgelingen worden verder geadviseerd om mijn vragen te negeren en niet zelf na te denken. Vragen in het algemeen lijkt bij Flexkom trouwens als “een daad van Judas” te worden beschouwd. De reacties van sommige Flexkommers op mijn vorige blog zijn niet erg vriendelijk -en dan druk ik mij voorzichtig uit- en in geen geval goed onderbouwd. Na ruim 800 reacties is er nog niemand geweest die inhoudelijk en concreet kon vertellen dat de feiten die ik presenteer in die blog, onjuist zijn. Gezien het feit dat men mij nu persoonlijk belachelijk probeert te maken bij de Flexkom bijeenkomsten, kaats ik deze even. Dan kunnen we het weer over de inhoud hebben. Want daar ontbreekt het bij Flexkom nogal aan.

Voordat ik mijn vorige blog over Flexkom schreef, had ik al aardig wat onderzoek gedaan naar Flexkom. Daaruit bleek onder andere ook dat alle gegevens van licentiehouders, waaronder ook de wachtwoorden, gewoon op te vragen zijn via Google. Die gegevens bleken al sinds 3 mei 2013 geïndexeerd en doorzoekbaar te zijn voor iedereen die toegang tot internet heeft. Dat is een enorme fout van Flexkom. Ik heb begin juli enkele licentiehouders van Flexkom hierover op de hoogte gesteld. Zij zouden dit aankaarten bij de directie zodat dit probleem opgelost kon worden.

Op 19 juli belde Asker Sakinmaz (directeur en enig aandeelhouder van Flexkom GmbH) mij op. Ik vertelde Asker in dat gesprek onder andere over het lek. Hij was er al mee op de hoogte en er werd “aan gewerkt”, aldus Sakinmaz. Meer over dat gesprek wellicht op een ander moment.

Vanmorgen op 9 augustus, is het lek ‘gedicht’. Dat wil zeggen, de resultaten verschijnen per heden niet meer in Google. In totaal hebben de gegevens dus 4 maanden lang zichtbaar gestaan.

Wat voor een lek was het dan?

Het lek is ontstaan omdat het systeem van Flexkom (de “backoffice”) absurd slecht geprogrammeerd is. De manier waarop Flexkom met gegevens en met name wachtwoorden om gaat is onbegrijpelijk. Ze slaan de wachtwoorden namelijk als gewone tekst op. Dat is absoluut onacceptabel; Een wachtwoord sla je op in een beveiligde hash. Dat is een gecodeerd formaat, zodat je dat niet kan lezen als je het bestand met wachtwoorden gevonden hebt, tenzij je de sleutel voor ontcijfering weet. Sla je iets op als gewone tekst, dan is dat voor een ieder zo te lezen. Daarnaast staat het wachtwoord doodleuk in dezelfde tabel als de rest van de gegevens. Ook dat is hoogst ongebruikelijk. Wachtwoorden sla je op in een aparte tabel. Anders hoeft een kwaadwillende maar 1 tabel te vinden om toegang te krijgen tot alle gebruikers van het systeem. En daar komt ook nog eens bij dat Flexkom alles gewoon opslaat op een openbaar stuk van hun server. Oftewel, een stuk waar Google gewoon leest, indexeert en doorzoekbaar maakt. Dat betekent dat alle gegevens van licentiehouders gewoon in de zoekresultaten van Google verschijnen. Ik denk eerlijk gezegd dat er in de programmeergeschiedenis nog nooit eerder zo’n grote fout gemaakt is.

Om misverstanden tegen te gaan; het is dus geen lek waarbij je verstand moet hebben van hacken om binnen te komen op een website, of iets dergelijks. Het op Google invullen van een email adres van een van de licentiehouders was voldoende om het wachtwoord te achterhalen. Zodoende is het lek ontdekt. Verder is het een kwestie van wat creatief zoekopdrachten geven op Google om in 1 klap alle gegevens die Google heeft, te zien.

Ik schreef hier nog niet eerder over omdat het niet mijn bedoeling is om mensen en/of bedrijven onnodig schade toe te brengen. Zou ik er over geschreven hebben terwijl de klantgegevens nog in Google stonden, dan zou dat onnodig extra schade voor de licentiehouders van Flexkom kunnen betekenen. Naar mijn mening was mijn punt in mijn blog duidelijk genoeg, ook zonder deze grandioze misser van Flexkom. Ik wil simpelweg antwoord op mijn vragen over de werking van Flexkom, omdat het in mijn optiek een erg raar en onlogisch systeem is wat Flexkom gebruikt.

Het lek is vanmorgen dus gedicht. Zodoende geeft dit verhaal geen schade meer voor licentiehouders van wie alle gegevens op straat lagen. Als je nu de bewuste zoekopdracht in Google geeft, dan geeft dat namelijk geen resultaten meer. Ik ga even uit van het goede van Flexkom en neem dus aan dat ze haar licentiehouders al uiterlijk begin juli, toen ik contact had met licentiehouders, hierover geïnformeerd heeft zodat iedereen direct de benodigde maatregelen kon nemen.  Als het goed is, is dit voor de licentiehouders dus niks nieuws is wat ik hier presenteer. Mocht je er nog niet van weten als licentiehouder; Verander direct je wachtwoord bij Flexkom. (en vraag misschien even opheldering bij de directie of bij diegene die jou lid gemaakt heeft van dit spelletje waarom ze jou daar niets over vertelt hebben)

Uiteraard heb ik wel bewijs om de feiten die ik hier presenteer, te onderbouwen. Hier wat screenshots van Google:
Lijst met gegevens
Bijna 2000 resultaten op het dieptepunt van het lek.
Voorbeeld van een door Google opgeslagen pagina.
Lijst met wachtwoorden op Google.
Ik heb de wachtwoorden en/of de inlognaam even van een rood balkje voorzien om de licentiehouders te beschermen.

Mijn vraag voor Flexkom op dit moment is de volgende:
Worden de beloofde functionaliteiten van het Flexkom systeem net zo “goed” uitgedacht en uitgevoerd als de beveiliging van de gegevens van de Flexkom klanten?
Beveiliging van persoonsgegevens is namelijk niet zo spannend. Sinds het begin van internet worden wachtwoorden en persoonsgegevens veilig opgeslagen. Toch lukt het een vooruitstrevend, uniek, groots (of welke superlatieven je ook zou willen gebruiken) bedrijf als Flexkom niet om dat netjes op orde te krijgen. Zoals ik en veel van de mensen die reageerden op mijn vorige blog vastgesteld hebben, is er volgens ons geen enkel voordeel voor de retailer om met Flexkom in zee te gaan. Het “passieve inkomen” dat een winkelier zou krijgen, wordt gefinancierd door andere winkeliers. Aangezien een groot deel van de afdracht voor de piramidespelers boven de winkel is (intern de “upline” genoemd), kost het de winkeliers 8,33 euro per euro die ze er als “passief inkomen” uit halen. Nog geen van de door Flexkom geschetste functionaliteiten is werkzaam op dit moment. Zelfs al zouden die functionaliteiten er wel zouden komen, dan zou een Flexkom winkel alsnog beter af zijn door niet via Flexkom af te rekenen. Dat is ook de reden dat er nog altijd geen aangesloten winkels in Turkije zouden zijn. Daar komt bij dat de App een enorm gedrocht is. Het aanvragen van een nieuw DigID bij de overheid is minder bureaucratisch dan het delen van de app. Er lijkt bewust voor een overdreven omslachtige handeling gekozen te zijn zodat het delen van een app interessanter lijkt, als je het mij vraagt. En als je de app eenmaal werkend is, dan kan je er mee bellen! Geweldig innovatief gebruik van een smartphone?

Ik houd het voor nu even bij deze ene vraag om het overzichtelijk te houden voor ons allemaal. Ik ben benieuwd naar de inhoudelijke en onderbouwde reacties.

76 gedachten over “Flexkom.com zo lek als een mandje”

    1. Nog leuker wordt het als je het contract dat een licentiehouder tekent, leest.

      12 Bescherming van persoonsgegevens
      De Coördinator aanvaardt dat FlexKom zijn persoonlijke en zakelijke gegevens opslaat, gebruikt en voor derden toegankelijk maakt, in zoverre noodzakelijk voor het bedrijf van FlexKom.

      Ze zouden dus kunnen stellen dat de persoonsgegevens bewust in Google gezet waren door Flexkom. Dat zou naar de huidig geldende gedachte over bescherming van persoonsgegevens raar zijn. Echter diegene van wie de persoonsgegevens zichtbaar waren, hebben er wel voor getekend dat zoiets zo mogen. Gezien de reactie van de licentiehouders die ik benaderd heb en de reactie van Asker Sakinmaz, lijkt het mij echter dat het niet de bedoeling was van Flexkom dat deze gegevens in Google terecht kwamen.

  1. Verbazend eigenlijk dat dit soortpraktijken anno 2013 nog steeds kunnen plaatsvinden. FlexKomkommer&Kwel is al een tijdje bezig, ik vraag me af wanneer het FlexMoney-kwartje valt bij de licentiehouders. En wanneer stort dat FlexKaartenhuis een keer in?

  2. Wouter,

    van een Flexkom-franchiser heb ik begrepen dat er twee advocaten op jou zijn afgestuurd. Om je te vragen of de blog offline gehaald kan worden en anders een schadeclaim bij je neerleggen. Is er al contact met je opgenomen? Zo ja, wat is er specifiek besproken?

    Verder: Goed werk dat je dit hebt uitgeplozen. Ik kan me zo voorstellen dat sommige flexkommers hetzelfde wachtwoord gebruiken voor hun mail als op de Flexkom-site. Ik denk dat ze je dankbaar zijn voor het kenbaar maken van dit lek.

    1. Twee? Tegelijk? Omdat Wouter bijt, ofzo?
      En een schadeclaim… kan alleen bij bewezen inkomstenderving ed. Maar FlexKom is niet eens geregistreerd en is niet bezig op de markt, dus is zelf ook niet erg bezig met de inkomsten ( op die bijdrages van deFlexKomkommers na dan ).
      Leuke verhaaltjes …

    2. In plaats van twee advocaten zouden ze beter twee PR mensen kunnen afsturen op dit blog, zodat die hier even duidelijk namens Flexkom vertellen hoe of wat Flexkom nou precies werkt. En eventueel een bos bloemen naar mijn kantoor voor het aankaarten van het extreme veiligheids lek dat Flexkom had. Wist die franchisehouder bijvoorbeeld al dat zijn wachtwoord op straat gelegen heeft?

  3. Leuk speurwerk!
    Wat me opvalt aan het record in het gebruikersregister, en wat ook de agenten enigszins zorgen zou moeten baren, is dat van al die toekomstige flexkom miljonairs niet het bankrekeningnummer valt te wijzigen. Er is niet eens een veld voor, blijkbaar is flexkom er niet in geïnteresseerd. Wat kan dit anders betekenen dan dat ze niet van plan zijn om ooit iets aan hun agenten uit te gaan betalen?

    Nu begrijp ik ook wel dat het banknummer wel in het financiële backoffice systeem terecht komt op het moment dat agenten hun bijdragen betalen, maar de site is toch de aangewezen plaats om je banknummer te veranderen? Bijvoorbeeld als de zaken zo goed gaan dat je wilt verhuizen van je juniorblauw rekening naar een sjieke zakenbank waar je een unlimited Black Card kan krijgen voor als je eens wat kleine zakelijke benodigdheden wilt aanschaffen zoals een learjet of iets dergelijks…

  4. Heb ik u het niet reeds eerder gezegd?

    Wat maakt gij u hier allen druk? Welk bewijs heeft U tegen hen? Als het een roversbende is die uit de leugen is voortgebracht zullen zij vanzelf weer op korte zeer termijn verdwijnen. Een huis dat tegen zichzelf verdeeld is houd immers geen stand.

    Echter, als ze uit de waarheid voortkomen zal niemand ze kunnen stoppen. Noch macht noch kracht. Dus wat maakt gij u allen druk? Als de waarheid zich openbaart zal de leugen moeten wijken en zal dan ook op korte termijn verdwijnen…

    Wat straks niet meer te vinden is, is niet meer. Wat u straks nog wel zult vinden is daarmee de waarheid gebleken.

    Nog slechts een korte tijd en u allen zult mijn woorden begrijpen.

    Wat is niet lek in deze wereld (zie wikileaks) en waar is geen fraude?
    http://www.ad.nl/ad/nl/1100/Consument/article/detail/3452253/2013/06/04/Staatsloterij-moet-dokken-na-misleiding.dhtml

    Dit is een loterij die door Politiek Den Haag wordt geleid! Dit zijn de ‘kopstukken’ die ons land besturen en verantwoording bij eed afleggen en beschikken over alle belastingpenningen.

    Dit is Nederland. Iedereen mag alles roepen, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van godsdienst, vrijheid van seksuele voorkeur en vrijheid van alles en nog wat.

    Maar gooi 1 waxinelichtje naar de koninklijke gouden koets en u zult het 2 jaren in het gevang moeten bezuren.

    Mijn punt is; u allen probeert als een soort van moraalridders te wijzen op een, in uw ogen, criminele organisatie die geld afhandig maakt van onnozele schaapjes en binnenkort vertrokken zullen zijn met al het goud.

    Maar… vergeet niet dat u hier heel veel negativiteit verspreidt en angst en bij voorbaat een idee niet tot bloei laat komen maar voortijdig aborteert.

    Laat mij het anders uitleggen. – Dwaze beperkingen –

    Een toerist zag een visser op een pier een grote vis binnenhalen. De visser keek hoe groot de vis was en gooide hem terug. Toen hij daarna een kleinere vis ving, stopte hij deze in wel in een emmer.
    Vreemd genoeg wierp hij elke vis van twaalf centimeter en groter terug, terwijl hij elke kleinere vis van twaalf centimeter of kleiner wel in de emmer stopte.

    De toerist sloeg het vreemde ritueel gade en vroeg nieuwsgierig: “waarom gooit u de grote vissen weer terug en houdt u de kleinere?!”

    De oude visser keek op en antwoordde zonder een spier te vertrekken: “Omdat mijn koekenpan niet groter is!”

    Dwaas?

    Eigenlijk wel , ja. Maar niet dwazer dan wanneer u de grootste ideeën en de mooiste dromen die u krijgt eenvoudigweg in de prullenbak gooit omdat uw ervaring te beperkt is en uw zelfvertrouwen te klein om de geweldige kansen die God u geeft te grijpen!

    Blijf groeien. Denk groot. Mensen die groot denken, maken ook grote dingen mee. Bij mensen die klein denken, gebeurt meestal niet veel bijzonders…

    The Prophet.

    1. Denk je niet dat de bedenkers van dit “grote idee” of mensen die dit grootse plan snappen, dat gewoon even hadden kunnen uitleggen hier? Dan had elke lezer van dit blog immers kunnen zien hoe de vork in de steel zit en hoe het dus wel degelijk zo zal gaan zijn dat we in de toekomst allemaal met flexapps en flexcards rondlopen? Hadden ze er direct goede reclame bij, want als ik mij niet vergis staat mijn site nog op 1 op de zoekterm “Flexkom” in Google. Nu begrijp ik dat er intern bij Flexkom nogal zielig gedaan wordt over de inhoud van mijn blog, maar er is niemand die die inhoud op een nette manier kan weerleggen. Waarom kan niemand dat?

  5. Nog slechts een korte tijd en u allen zult mijn woorden begrijpen.

    Nee hoor, doen we nu al. Je pretendeert en leeft in je eigen wereldje. Whatever, maar ga niet de wijsneus uithangen en doen alsof oa. Wouter de aanvallende partij is. Je bent van/voor kamp FlexKom en je nederlands zuigt.Archetypisch FlexKom. Of stereotypisch? En ondertussen heeft niemand antwoord op de vragen die bij een normaal bedrijf allang beantwoord zouden zijn. Schofferingen en dreigementen hebben we genoeg.

  6. Wat mij opvalt als iemand een niet -pro anti reactie – geeft hij hier op zeer cynische wijze getrakteerd wordt met een flinke sneer.

    Koude cynische geesten komen meestal voort uit een angstig en verwond hart en soms ook uit een verwaand en hooghartige geest die geen connectie meer heeft met het Ware hart.

    Het lijkt mij geen ingewikkelde materie om te vatten. Ik ben er niet zo in thuis maar ik begrijp dat een winkelier korting geeft. Welke winkelier doet dit niet vandaag de dag? Ik zie niets anders om mij heen.

    En elke klant is geïnteresseerd in korting, koopjes en aanbiedingen lijkt mij zo in deze tijd.

    Deze korting die wordt nu verdeeld in 50% op de kaart van de klant en 50% naar de bedenker van dit idee, begrijp ik. Elke bedenker van een korting/klantenbinding formule deelt mee in de winst. Q-plan – Air miles, Rocks, etc.

    Ik begrijp dat de bedenker hier ook een communicatiesysteem aanbiedt wat winkelier en klant in staat stelt te communiceren en de kortingen te verwerken zowel debet als credit. Lijkt mij geen ingewikkelde formule. Er was ook nog onduidelijkheid over de benaming van de euro welke gesteld is op 1 euro = gelijk aan 1 flexeuro. De valutaverschillen per land worden nu ook verrekend. Stel, ik wissel nu 100 euro voor dollars, dan krijg ik nu minder dollars als dat ik deze ‘wisseltruck’ anderhalf jaar geleden had gedaan.

    Officieel zullen zij de opgebouwde kortingswaarde op de kaart waarschijnlijk niet in euro’s mogen uitdrukken dus zullen ze het een flexeuro noemen of van mijn part een monopoly gulden. Dat maakt voor het principe niets uit.

    Maar ik wil me niet teveel verdiepen en op voorhand speculeren of dingen wel of niet (gaan) werken. Er worden hier grove aantijgingen gedaan en gespeculeerd dat de organisatie corrupt zou zijn. Dit principe bevalt mij in het geheel niet.

    Ik begrijp dat de oprichter al eens eerder een poging heeft gedaan onder een andere handelsnaam en dat dit project nooit van de grond is gekomen. Bedenk dan dit; misschien was de tijd wel niet rijp voor het idee of was het organisatorisch anders als nu. Elke grote onderneming kampt met organisatieproblemen en elk idee gaat door verschillende fasen. Soms liggen plannen jaren op de ideeënplank voordat ze pas bruikbaar zijn en worden ontstoft.

    Maar om nu op voorhand beschuldigingen te uiten en het geheel als oplichting te etiketteren gaat mij veel en veel te ver. Daarom zei ik ook; wat maakt gij u allen druk? Als het een roversbende is die uit de leugen is voortgebracht zullen zij vanzelf weer op korte zeer termijn verdwijnen. Een huis dat tegen zichzelf verdeeld is houd immers geen stand.

    U zaait zo op deze manier wel enorm veel onrust en angst en dit is geheel onterecht en onnodig.

    Zie het zo; Geloof brengt je tot ongekende mogelijkheden.
    Er zijn in het leven altijd ongekende mogelijkheden.
    Ik kan de zaadjes in een appel tellen.
    Maar De Auteur van al het leven weet hoeveel appels er in een zaadje zitten! Sommige dingen zijn onmogelijk. Zo is het voor mij onmogelijk om de onmetelijke en onbeperkte mogelijkheden in een vruchtbaar idee vooraf te zien.

    Wees niet te snel met uw hart en lippen om te oordelen. Want wie een ander oordeelt oordeelt daarmee ook zichzelf.

    The Prophet.

    1. Erg ironisch dat het jou “opvalt” dat jij cynische reacties en sneren zou krijgen, terwijl ik en andere mensen die vragen stellen over Flexkom juist aan de.lopende band belachelijk gemaakt worden door volgelingen van Flexkom.

      Zou een blog zoals die van mij niet zeer eenvoudig gepareerd worden als Flexkom zelf met een nette en inhoudelijke reactie met uitleg zou komen? Waar blijft die reactie? Uiteraard niet te verwarren met een reactie van een advocaat of een uitnodiging bij een halleluja bijeenkomst waar dan ook.

    2. “Wat mij opvalt als iemand een niet -pro anti reactie – geeft hij hier op zeer cynische wijze getrakteerd wordt met een flinke sneer.”

      Nee, mensen die een hoop lullen maar geen antwoorden geven worden cynisch bekeken – en volkomen terecht, overigens.

  7. Goh, je zou toch denken, met al die ervaring die ze hebben opgedaan bij Lyoness (de voorganger van FlexKom) dat ze nu JUIST GOED VOORBEREID zouden zijn!!?

    De website flexkom.com is een lachertje! Dat alle gegevens van de licentiehouders op straat hebben gelegen is een onvergeeflijke en hele domme fout! FlexHotel? Ik heb 5 hotels gebeld die op de website staan. Geen van hen had ooit van FlexKom gehoord. Wellicht omdat niet FlexKom maar TonyTravel.net de werkelijke aanbieder is?

    Aangesloten winkels? Tot nu toe heb ik van geen ene winkel uit Turkije een reactie terug mogen ontvangen.

    De FlexApp. Hou op over de FlexApp. Wat een gedrocht is dat zeg! Via twitter een QR code bemachtigd. Deze moet ik eerst als afbeelding opslaan. Dan QuickMark openen en de afbeelding laden. Dan pas komt er een link tevoorschijn. Al je gegevens invullen, app downloaden, installeren, je door tig aantal in het Duits(!!!) geschreven voorwaarden worstelen om er vervolgens achter te komen dat je werkelijk NIETS kunt met de app!!
    De app is TRAAG, loopt zeer regelmatig VAST en geen enkele FUNCTIONALITEIT doet het. Ja… of er zijn gewoon GEEN WINKELS AANGESLOTEN, dat kan natuurlijk ook!

    Dit zijn nog maar enkele voorbeelden. De overige voorbeelden waarom dit fenomenale concept NIET gaat werken heeft Wouter en de vele anderen uitgebreid laten zien in zijn blog.

    1. Tja, ik zei al heel lang geleden dat die app geen toonbeeld van hoogstaande technologie is. En dat er eigenlijk niks in zat. Alleen wat shortcuts naar andere functionaliteiten van Android en andere apps..

      Maar “het gaat gereset worden” toch? Misschien kan The Prophet zijn licht daar eens overheen laten schijnen. Want voor iemand die pretendeert niet pro of contra te zijn bezigt-ie net wat teveel FK-taal na wat commentaar te hebben gekregen.

  8. Dat het eenvoudigweg ondoenlijk is voor mensen die wél in het concept geloven hier te reageren is inmiddels wel duidelijk geworden. Wie er ook tracht om duidelijkheid te verschaffen (ik heb vanmiddag een kleine poging gedaan) wordt overspoeld met negatieve reacties van ongeloof, vooroordeel vermengd met cynisme en zijn verworden tot een stortvloed van beschuldiging en laster.

    De tijd zal ons (voor en tegenstanders van het concept) een wijze les leren, onthoud dit allen. Uiteindelijk zal er Halleluja geroepen worden, of door de tegenstanders, of door de voorstanders.

    Als laatste wil ik nog twee kleine opmerkingen plaatsen, al zal het niet veel veranderen aan de negatieve sfeer en duisternis die hier heerst op deze dorre plaats.

    De econometrist stelt dat er geen bankgegevens kunnen worden veranderd. Mijn kleinzoon die wél geloofd in de mogelijkheden en ook verkoopagent is geworden van dit concept heeft mij zojuist laten zien in zijn backoffice dat je wel degelijk heel eenvoudig de bankgegevens kunt veranderen en opslaan. Dat de website een lek zou hebben vertoond verdient absoluut geen schoonheidsprijs. Dat het uiteindelijk is opgelost zou er echter op kunnen duiden dat de intenties van de organisatie toch iets anders zijn als dat u ons allen hier wil doen laten geloven.

    En 2. Ik zou dan toch alle wantrouwende, cynische, kritische en oordelende mensen hier heel vriendelijk willen uitnodigen om eens 40 minuten van uw tijd te besteden om te luisteren naar Cor Molenaar. Hij is buitengewoon hoogleraar aan de Erasmus Universiteit.

    Hoe dan ook, er zijn veranderingen op komst op globaal niveau. Wie er creatief mee aan de gang gaat en oplossingen bedenkt en zich niet laat beïnvloeden door kleindenkers, zwartpraters, oorblazers, hoovaardigen, maar zijn enthousiasme laat inspireren en voeden met wilskracht en de onuitputtelijke bron van geestelijke veerkracht zal gebruiken zal uiteindelijk resultaat oogsten.

    http://uden.allesvan.nl/nieuws/detail/id/194167/Red-de-winkel-Maar-hoe-doe-je-dat-

    Ik wens u allen een vredig en gezegende zondag toe.

    The Prophet.

    1. Klinkklare onzin meneer The Prophet. Wouter heeft de uitnodiging vaak genoeg op dit blog gezet. Helaas is er schijnbaar niemand bij FlexKom die zelf weet hoe het zit, daar er nog geen fatsoenlijke reactie is gekomen.

      Hierbij ook van mij de uitnodiging…. laat ons zien dat we ernaast zitten. Graag zelfs!

  9. Nou euh.. Cor Molenaar praat heel veel, maar zegt niks nieuws. En in dat hele verhaal past FlexKom niet. Eh? Pardon? Inderdaad. Als het allemaal zo doorgaat als Cor-Betweter-Molenaar zegt dan is FlexKom nu al gedoemd te falen. Maar goed, da’s mijn mening.

    1. Cor is een autoriteit op retail gebied. Ik ben bekend met Cor zijn werk. Ik heb het filmpje dat staat op de flexkom site allesvan.nl (bron) nog niet bekeken, dat zal ik later even doen. Ik heb een flauw vermoeden wat cor daar vertelt. Ik ben benieuwd naar de toelichting van de prophet hoe hij denkt dat flexkom daar op aansluit met concrete voorbeelden. Want alleen zeggen dat je m- geo- e en weet ik veel wat voor commerce gaat bieden, dat kan iedereen. Onderbouw het eens.

      EDIT haha het is het filmpje van Cor zijn presentatie op de Webwinkel Vakdagen. Cor was daar, net als ikzelf trouwens, een van de Keynote sprekers. Goed, niets nieuws voor mij. Ik ben benieuwd naar de toelichting van Prophet of een andere Flexkom licentiehouder. Het lijkt mij namelijk sterk dat als ik Cor bel, dat hij dan bekend is met Flexkom, laat staan dat hij Flexkom een goed idee vindt.

  10. Geachte heer Hol,

    Kijkt u eens heel even naar de reacties van uw aanhangers.

    Iemand weet zelfs te melden dat ik uit Staphorst kom. Dit is toch wel het toonbeeld van het type publiek waar u het kennelijk van moet hebben.

    Overigens zijn uw eigen reacties ook niet mis.

    En tussen dit soort negatieve veroordelende geesten moet ik u dan uitleggen wat het concept allemaal inhoud?

    Ik zou zeggen zet al uw vragen op papier en stuur die naar de organisatie of ga een keer langs zou ik zeggen, dan is het probleem snel uit de wereld.

    Maar ik heb eerlijk gezegd het voorgevoel dat dit niet meer nodig is en dat dit blog wel eens uw duurste blog ooit gaat worden.

    Heel veel succes en wijsheid toegewenst de aankomende tijd.

    The Prophet.

    p.s. U bent verantwoordelijk voor wat u en uw aanhang hier allemaal verspreid.

    1. Volgens mij begrijp je het zelf allemaal niet zo goed. Lees het blog nog maar eens terug.
      Negatieve posts komen welhaast standaard van FlexKomkommerciëlen, Wouter blijft netjes. Geen onvertogen woord komt er uit zijn keyboard. Vooralsnog bent u de enige
      “negatieve veroordelende geest” en u probeert uzelf wijs te maken dat wij dat zijn. Al een meeting met uw zoon bijgewoond?
      Oh nee, natuurlijk niet, u begrijpt het zelf niet, dus uw zoon legt het u ook niet uit omdat dat teveel energie kost. Nog steeds wachten wij ingeënten op een fatsoenlijke duidelijke uitleg over de werking van FK opdat wij er ook in kunnen investeren. Of niet, maar dat recht behouden we onszelf voor.

    2. Mijn vragen op papier zetten. En dan opeten zeker? Een zeer billijk voorstel, inderdaad.

      Het zijn jij en de andere Flexkom aanhang die het van kwaad tot erger maken voor Flexkom. Niet dat jij dat ooit in zou willen zien, maar dat hoeft niet. Jij hebt immers al betaalt aan Flexkom en zit dus al in het schuitje.

      Als jij nou eens even helder en concreet uitlegt wat Flexkom is en doet, waarom ze voor dit hele aparte businessmodel gekozen hebben, hoe het kan dat er van alles mis is maar hoe het volgens jou dan toch zo zou zijn dat het een goed bedrijf is, dan worden jij, ik en de vele duizenden lezers hier vast een stuk wijzer.

  11. Er zijn wat mensen die in de waan zijn dat het computervredebreuk zou zijn wat ik gepleegd heb. Graag leg ik bij deze uit aan die mensen dat het ingeven van zoekopdrachten in Google beslist geen computervredebreuk is.

    Het onvoldoende beveiligen cq. openbaar maken van beschermde persoonsgegevens kan dan wel weer strafbaar gesteld worden door het CBP. Echter lijkt mij dat iets dat Flexkom zelf mag gaan oplossen als gedupeerden en/of het CBP daar problemen mee zouden hebben.

  12. Ik kan trouwens melden dat Flexkom tot op heden haar licentiehouders nog steeds niet ingelicht heeft over het feit dat Flexkom hun wachtwoorden en andere prive gegevens 4 maanden lang heeft laten indexeren door Google. Onbegrijpelijk dat ze hun licentiehouders dat niet vertellen.

  13. Als je een nieuw betaal systeem introduceerd, dan is je marketing propositie toch aan de WINKELIER? ik snap niet dat men dit met een schimmig pyramidespel in de markt zet… Waarom zou je riskeren allemaal amateur wederverkopers het systeem te laten verkopen? Als alle winkeliers het aanschaffen scheelt het een hoop onzin. Met een goede pull marketing propositie heb je geen netwerk van verkopers nodig.

    1. Ben ik helemaal met je eens en heb ik al eens betoogd.

      Waarom een hele piramide aan mensen tussen jou en de afnemer/gebruiker persen? En waarom zou je deze mensen hun leven lang “passief inkomen” gaan geven? Daar heeft zowel het bedrijf als de afnemer toch niets aan? Kost alleen maar geld, zonder dat je er iets voor terug krijgt.
      Waarom moet je, als je een app download, eerst iemand vinden die hem voor je kan activeren? Je wilt toch gewoon downloaden en dan direct kunnen gebruiken? Alsof overal mensen boven moeten staan die “passief” aan iets verdienen.

      Hoezo zijn er mensen die überhaupt denken dat zoiets als 1x een handeling uitvoeren en er vervolgens voor onbepaalde tijd “passief” aan te verdienen, normaal is? Wakker worden! Er is 1x aan jou verdient toen jij je inschrijfgeld betaalde, en nu ben je maar eindeloos aan het wachten totdat je eindelijk kan verdienen. O nee, je verdient nu al als je andere mensen inschrijft. Hallo piramidespel.

  14. Wouter, ben geen lid van Flexkom, maar zij benaderen mij al vanaf februari-2012 bezig met Flexkom en tot nu toe is er geen enkele winkel in Nederland waar je terecht kan met je kaartje. Konstant wordt het uitgesteld en de prijs wordt steeds duurder. Zij begonnen met 399,00 euro en is nu 2.600 euro en hier krijg je alleen lucht voor. Wat Flexkom doet dat weet niemand zelfs de Directeur van de Benelux niet. Hij bestelt iedere maand volgens zijn webinair een nieuwe Mercedes, maar hij vertelt niet dat bij dat dit een lease auto is voor de duur van 1 maand, Duits Kenteken. Ken mensen die betaalt hebben en nog geen stuiver hebben verdient, ze weten ook niet wat ze moeten verkopen en hoe. Groetjes, Jan

  15. Ik wil graag weten als er werkelijk Flexkom bedrijven zijn in Turkije en in europa. Ik word nu ook lid coordinator genaamd en moet heel veel.betalen. Ik geloof dat systeem. Help me aub is t n.leugen een flop

      1. Wouter, bij je blog ‘Het piramidespel van Flexkom?’ zie ik geen commentaren meer staan. Dit probleem heb ik niet mij je andere blogs. Het zouden er volgens de teller 1203 moeten zijn, is-ie misschien volgelopen?

  16. Het laatste filmpje van Zwitserland met de Country Managers.
    Allemaal op de kosten van jullie beste franchisenemer. Van waar komt al dat geld om zulke feestjes te bouwen. FlexKom bestaat niet eens. Begrijpen jullie niet dat jullie duurverdiende centen de deur uitvliegen met deze Country gangsters ?
    Bekijk het filmpje heel goed en besef dat het in Zwitserland doorgaat. Goedkoop zal het daar zeker niet zijn.

    http://www.youtube.com/watch?v=XwDu65Nt0ok&feature=player_embedded

    1. De top van Fk schijnt al ongeveer 30 miljoen te hebben binnengehaald. Er trappen echt ongelofelijk veel mensen in. En ja, je kunt dat ook zien aan de personen die je op die filmpjes ziet. “Scapino-schoenen” is zo’n detail. En uniformiteit van de pakken is er ook 1. Ik krijg ook een heel erg PalmInvest-gevoel bij dit soort “presentatie-meetings”. Brrrrr

  17. Flexkom, de first mover m-commerce, heeft een geniaal en vooruitstrevend plan om hun slechte reputatie op het internet aan te pakken. Zet uw helm op en doe de gordels om! Dit laten ze weten in de nieuwsbrief van 20 sept.

    100K Club Website
    Registratie is alleen voor 100K groep leden. Nadat u geaccepteert bent kan u het Blog vullen met informatie zodat onze site hoog in de ranking gaat komen met Flexkom als zoek argument. http://m-ndfsystem.com/register/

    De site is nu nog echt niet ingevuld, op wat kopteksten na. Waar onder “Uw data is veilig bij ons”. HAHA.

    1. Wat een FlutSite gaat dit weer worden zeg. Past qua kwaliteit perfect bij al het andere wat we van Flexkom te zien krijgen. Maar waarom een aparte site, elke licentiehouder kan toch makkelijk 100k verdienen? Of is deze uitsluitend bedoeld voor Deelstra en Zeiss die hun 100k al binnen hebben? Oh nee, je kan lid worden wanneer je een motivatiebrief schrijft, ha ha. Adres: Flexkom Nederland BV? Is die BV in oprichting dan? Nog niets van terug te zien.

      Maar ja, het hoort nu eenmaal bij Flexkom, alles is bagger; zo ook die geweldige site van Fk sales director Zeiss: http://gerdazeiss.webs.com (die hond ziet er trouwens een stuk beter uit dan de eigenares) . Denk dat ie snel uit de lucht wordt gehaald. Oh nee, ze leest dit forum vast en zeker niet.

      1. BV io. zou ook ingeschreven moeten zijn. Zoals het er nu bij staat zijn de mensen achter Flexkom de boel ook op het punt van hun eigen identiteit aan het flessen.

  18. https://www.facebook.com/flexkom.flexcard

    Hier weer wat bullshit vanuit Jehovakantoor Zwolle waar propagandist Marcel H weer vol gas een aantal uiterst ongenuanceerde uitspraken voor zijn rekening durft te nemen. Die (?) tekens staan overigens niet in de originele tekst. Ze kunnen ook vervangen worden door HAHA’s.

    “FlexKom International AG gaat nog dit jaar (?) het nieuwe (?) POS 3 systeem met de App introduceren in Turkije (?)! Na de groeipijnen (?), testen (?) van de strategie (?) en aanloop problemen (?), zijn de innovaties (?) doorgevoerd en is FlexKom klaar (?) voor internationale expansie! Ben jij er ook klaar voor (?)! Laat je niet uit het veld slaan door wat slechts 1 persoon (???) zegt of schrijft, zet alle feiten (???) op een rij. Nog slechts een paar weken (?) en we gaan ook in de andere EU landen (?) live! Vol Gas (?) http://www.youtube.com/watch?v=6KnrwMQjbok

    “Dag Bas Buizer nu ook weer vol gas in Turkije… de wereld zal versteld staan (?) van de oplossingen (?) die FlexKom biedt aan iedereen (?). Consument meer besteedbaar (?) inkomen, retailers meer klanten (?), meer omzet (?) en eerst baten (?) alvorens ze korting geven. Daarnaast gaat de retailer nog verdienen (?) over de adverteerders van de hele grote vissen… (??) en natuurlijk ook voor jou als partner passief (??) verdienen omdat je het MKB helpt (???) en de consument meer besteedbaar inkomen geeft (??)! De cijfers in Turkije zijn fenomenaal (??) 3000 euro met slechts 10 winkels en totaal van 10.000 klanten, waarvan 97% passief inkomen is.. EN DIT ZIJN FEITEN (???) die bevestigd zijn door landsadvocaten (???) die dat onderzocht (??) hebben! KORTOM we gaan VOL GAS en openen binnenkort in heel EU (???) en kort daarna in de USA en overige landen! (??)”

    “Vandaag een top middag gehad met de Sales Director (???) van Nederland Gerda Zeiss en haar man. Goede ondernemers gesproken en maar weer eens gemerkt hoe makkelijk (??) het is om klanten te maken. En deze klant is een hele bijzondere (??).. 1 van de top ondernemers uit Apeldoorn zal zijn schouders eronder zetten en minimaal (??) 200 klanten (???) per week gaan maken zodra Apeldoorn open gaat (?) …kan ook makkelijk als je 1100 gasten per week hebt in een top tent! Bedankt Gerda en Barry!”

    Jij ook weer bedankt, wanneer wij dergelijke scam lezen moeten wij op dit forum ook maar VOL GAS door blijven gaan!!

    1. “De cijfers in Turkije zijn fenomenaal”
      Het vermogen om die cijfers te begrijpen ontbreekt volledig bij diegene die dat zinnetje geschreven heeft volgens mij.
      “EN DIT ZIJN FEITEN die bevestigd zijn door landsadvocaten”
      Ik piste zo’n beetje in mijn broek toen ik dit las. Het lijken meer een stel kinderen die een spelletje spelen en er vanalles bij fantaseren. Dit neem je toch niet meer serieus?

      1. Nee het is te belachelijk voor woorden eigenlijk Wouter! Eigenlijk is het zonde van je tijd, maar door jouw blogs bespaar je een hoop ellende bij mensen! Helaas zijn sommigen hardleers of al te laat! Ik hoop dat er ook mensen zijn die door jouw blogs geholpen zijn, de moed opbrengen om dat hier te melden! Ik heb er enorme waardering voor! Jammer dat de problemen met je volle blogs nog niet opgelost zijn?

    2. Ik lig inderdaad helemaal in een deuk!
      Wat betreft dat forum, daar staan vergelijkbare conclusies op als op dit Blog. Ook zij zijn er al lang achter dat het rekensommetje van Flexkom niet klopt.
      Zijn wij nou zo slim of zijn zij nou zo dom!?

    1. Dat ze een standaard template gebruiken dat zegt niks. Dat doet iedereen. Mijn blog is ook een standaard gratis template.

      Ik kijk liever naar de inhoud. Ze hebben al een hoofdstuk “uw data is veilig bij ons” beloofd. Ook staan mensen uit het eliteclubje van Flexkom met naam en toenaam op de site. Dat kan nog wel eens handig zijn in de nabije toekomst.

  19. Heel erg bedankt Wouter en iedereen op deze blog! Ik ben ook benadert door iemand en ik ben naar een presentatie geweest waar ik gehersenspoeld werd. Eenmaal thuis heb ik deze blog gelezen en ben ik weer bij zinnen gekomen. Het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn als je erin gelooft, precies zoals ze op de presentatie zeggen. Als je erin gelooft. Nogmaals bedankt en ik hoop dat deze zaak snel duidelijk word.

  20. Laatste nieuws:
    FlexKom gaat de hele wereld veroveren, niemand kan ons stoppen. Wij liggen 3 jaar voor op de concurrenten..

    Aller laatste nieuws:
    12-12-2013 Paul van Montfoort is officieel aangesteld als de man die FlexKom moet gaan redden van de ondergang. Duidelijk werd dat het management, voor wat het waard is, er een ongelooflijke puinhoop van hebben gemaakt..onderkent werd dat er inderdaad geen structuur is, geen support afdeling, slechts 3 man IT in München, nog een paar ondergedoken in Berlijn en een paar in Turkije, dus geen 52 programmeurs..sorry dat dat misleidend was in de PowerPoint presentaties.

    Nu Paul is aangesteld, kan Renze Deelstra vertrekken naar Spanje of een Zuid Amerikaans land om daar nog wat volgelingen te krijgen alvorens het doek echt gaat vallen..want ook oud commercieel directeur van het jaar, zal FlexKom niet kunnen redden van haar eigen ondergang.

    Wanneer werd dat duidelijk, toen bekend werd dat de heer Sakinmaz wel 20.000 partners zelf had ingeschreven in Turkije alvorens CEO te worden en dat er in Turkije maar 2200 winkels zijn ipv ..juist 13.000 volgens de PREZI presentatie..nee dit waren POS simulatie systemen voor GTM mensen..

    Waar lijkt dat op..juist dat 20.000 partners niet in staat waren om allemaal hun bakker slager of kapper aan te sluiten..Gelukkig voor FlexKom zijn er topverkopers in Nederland..echter de beste verkopers zijn nu al afgehaakt en moeten de zieltjes het nu gaan proberen te redden..

    In April zouden er..80 winkels draaien als test met POS 2 in Nederland en honderden in Europa…geen enkele POS 2 werd bij een echte winkel neergezet, er was geen cashloop en het kon dus niet eens werken..

    Het geniale plan werd bedacht om nu POS 3 te introduceren..lijkt op..juist POS 1 naar POS 2 in Turkije..

    POS 3 in Dresden konden er wel 40.000 per maand geproduceerd worden…alles stond klaar, alles ontwikkeld..en toen..JUIST..alleen 2 plaatsen konden wat apparaten kopen (weer investeren) en gingen 1 augustus open..tot heden wachten ze nog op de klantenkaarten en in 1 stad werkt nog niets..

    Waarom geen kaarten geleverd?.. Oja..idee..we gaan naar POS 4..waarom, omdat dat nog complexer is voor een winkelier om mee om te gaan..als dat de laatste members niet wakker heeft geschud dan moeten ze echt allemaal in 1 bus naar Leipzig rijden en zelf maar eens met elke winkelier praten, zonder afspraak met een regio coördinator..dan wordt je heel blij..dat je eindelijk wakker bent geworden..

    Want POS 4, daarbij krijg je nieuwe klantenkaarten…kortom daarom kan elke GTM in Leipzig zijn POS 3 weer omwisselen voor POS 4..maakt niet uit..want vanaf 1-8 deed POS 3 het toch al niet..geen winkelier wist hoe dat ding aan moest en al helemaal niet hoe hij moest inloggen, laat staan de ONBEVEILIGDE BACKOFFICE begrijpen..

    De nieuwe klantenkaart, jawel met een “met haarlak” beveiligde QRcode..de dame van 75 moet deze kaart voor de camera van het POS 4 systeem houden, en exact zo zodat er geen vals licht op schijnt..want dan kan de camera de QR code niet lezen..en dan gaan er 2 lijnen naar de server…voor de veiligheid..die dame kan dat wel..niet dus..

    2 Lijnen over het internet..naar de FlexServer..kan dat..
    Dat kan ook, want deze klantenkaart heeft een ingebouwde SIMkaart die met HSDPA of 4G naar de server zijn gegevens stuurt en dat doet dan de POS ook…als de winkelier een wifi heeft natuurlijk… Dat het http://pos-app.flexkom.com ook niet beveiligd is..maakt helemaal niet uit..want daar vraagt toch niemand naar..

    Kortom wie nu nog geloofd dat FlexKom de wereld gaat veroveren..kan net zo goed naar het sprookjesbos verhuizen..
    Eerst zou je vanaf juli passief geld verdienen, daarna 26- oktober…

    Oja..26-10-2013…weten jullie nog.. op de CashBack site van Renze Deelstra FLBenelux heette dat toen, stond een hele mooie post..van een giga stadion..in Frankrijk..
    Rarara..die domme Hervé uit Frankrijk, de country manager, was volgens Renze Deelstra, de wereldmanager bij FlexKom, een handtekening vergeten te zetten, daarom geen Grand Opening..maar in plaats daarvan een grote opening in Engeland op 26-10 en voor de Benelux een Event in NL.

    Engeland 26-10…Geen Global Team Member meer over..geen winkel aangesloten…alles in de doofpot
    Benelux 26-10… in stilte voorbij gegaan en niemand stelt vragen, want nee je moet wel binnen de lijntjes kleuren en niet op kleurplaat niveau, toch Renze..lieve mensen..vrienden, collega’s..slijm slijm..doe nu de Upgrade naar GOLD VIP..en hoppa Renze besteld zijn nieuwe auto..

    Werkelijke uitleg..Hervé en Ian Driscol..de man van de UK hadden samen besloten dat het niet verstandig zou zijn om in 8 landen in 1x open te gaan..uiteindelijk ging dus niets open..want..oja POS 4..de vertragingstactiek..

    En waar komt POS 4 vandaan..nou uit de Samsung fabriek in Hong Kong…kan iemand mij zeggen of Samsung uit Korea komt ipv Hong Kong??

    FlexApp, geweldig, 2 weken programmeertijd werd over 1 jaar uitgesmeerd. En de eerste grote Update..ja ja..een andere kleur en het menu links ipv aan de onderzijde…hadden ze ook al 6 maanden op gezeten..de beste programmeurs ter wereld.

    Op de teller http://www.flexkom.com kunnen wij vaststellen dat ze al 114000 klanten hebben met een App .als je dan gewoon even kijkt op http://www.play.google.com dan zoekt op FlexKom dan zie je dat er max 50.000 zijn gedownload..echter velen hebben hem ook op een tablet en velen hebben de app al vaker dan 1x verwijderd en opnieuw gedownload..dus tel er nog 30.000 van Apple bij op, dan heb je bruto 80.000 maximaal, deel dit door 3..nog niet 30.000 klanten met een App.

    Geweldig deze misleidende informatie..je kan beter visie verkopen en zeggen wat je graag zou willen, dan loopt iedereen achter je aan die ook wil dromen..Cengiz Ehliz droomt al vanaf 1993 dat hij zijn visie in de realiteit brengt..Ik weet niet in welke realiteit Cengiz Ehliz zit..maar denk dat dat de fabeltjeskrant is..hij heeft wel al vele duizenden mensen gedupeerd, waarom zou hij nu dan ineens integer en eerlijk worden?

    Ze hebben nu miljoenen opgehaald (volgens Fally, Erwin, de baron van blablabla, hebben ze wel 1,5 miljard euro op de bank..Nou Cengiz even al je slachtoffers uit je andere concepten die niet slaagden vergoeden, dan ben je een echte vent..IQconcept, InnoFlex etc etc etc etc..Al vanaf 1993!

    En wil je vanaf 14-7-2013 heel goedkoop in een hotel overnachten..het is allemaal live het werkt..WAS FINDEN SIE DEN DAVON, schreeuwt Peter Grünewald (CTO en in zijn vorige baan bij Cengiz CEO en daarvoor..oja Alarmsysteemverkoper..geen enkel benul van IT..)..Nou ik heb ze besteld hoor 12 FlexMoney voor 6 nachten..echter ik kan de code nergens invoeren en zou september lekker weg..niet dus..en als ik mijn geld terugvraag..geen antwoord..kan ook niet want er is geen support afdeling, zeker niet in het NL.

    Dan de marketing..ze hebben de TOP marketeer uit Duitsland..hij heet..Netwerker..CMO..Michael Scheibe..jawel..briljante man..kan heel goed netwerken..inderdaad..net-werken..want hij doet niets..

    Van marketing heeft deze man nog nooit gehoord en zeker geen studie in gevolgd. Je kon in Duitsland en Oostenrijk je gegevens invullen op een mooi kaartje daar stond dan op..wij activeren uw kaart..echter voor het activeren van de kaart heb je iemands mailadres nodig..laat Michael Scheibe dat nu vergeten zijn…geweldig..wat een gestuntel voor de First Mover en het bedrijf met het meest innovatieve product in de Direct Sales..de Obtainer..ja ja..vooraanstaand in de directsales…er staan geen direct sales company’s in..alleen maar MLM bedrijven die er in adverteren en geld dokken, zo ook de huisadvocaat van FlexKom die een mooie brief vertaalde dat iemand met 10.000 klanten exact 3.000 euro verdient in Turkije..volgens mij moet deze Advocaat direct geroyeerd worden..gewoon collectief jokken noemen we dat.

    Feit:
    2000 winkels in Turkije geen 13.000 is LEUGEN, MISLEIDING
    114.000 App downloads, LEUGEN
    Winkeliers blij in Leipzig, LEUGEN
    Cashloop rond in Leipzig in oktober, LEUGEN
    Cashloop rond in Grazz in oktober, LEUGEN
    14-7-2013 App lancering, belabonnement, 1FM per gedeelde App, FlexHotel en Holiday LIVE..LEUGENS LEUGENS LEUGENS
    1-8-2013 OPENING Leipzig en Grazz..LEUGEN, POS werkte nog niet eens en klantenkaarten werden niet geleverd..wel 103 POS systemen verkocht voor 300EURO per STUK..Om het nog succesvoller te maken in Oktober een SUPER aanbieding voor investeerders..10 POS systemen voor 2500 EURO incl. een GTM licentie..alle GTM mensen in Leipzig BOOS, want dat waren hun winkels en beschermd gebied en licenties waren op..en nu..ineens winkeliers die winkeliers een POS cadeau gaan geven..weer veel geld opgehaald..

    Oja heel belangrijk..95% van alle GTM ers hebben nog nooit een factuur gehad..dus iedereen heeft gewoon geld gedoneerd.. slimme truck van Cengiz Ehliz en Asker Sakinmaz.

    Dan de handelsvoorwaarden, niemand heeft deze ondertekend of goedgekeurd..FlexKom heeft geen POOT om op te staan..want iedereen kon pas zijn nieuwe backoffice in als hij de voorwaarden accepteerde die hij pas daarna in de backoffice kon gaan lezen..daar trapt geen rechter in…

    Vele bandopnames zijn gemaakt van Asker zijn presentaties..alle beloftes en leugens komen daar voorbij…Ook 14-7 staat volledig op tape!

    Het doek zal dus binnenkort gaan vallen voor FlexKom wereldwijd, Country managers bereiden rechtszaken voor en GTMers zetten hun licenties massaal te koop online..en velen gaan ook persoonlijk hun geld ophalen..en die kun je niet meer tegenhouden…

    Of FlexKom komt met een waarborgfonds voor mensen die hun geld terug willen ontvangen, en ze tonen aan toch integer te zijn, of het doek gaat heel snel vallen….Februari 2014 halen ze niet meer…

    Zit jij nog in FlexKom, bel eens elke winkelier in de App op in Duitsland..of sterker nog ga er naar toe..Vraag eens aan mensen die in Turkije waren in November..of die winkels er nu nog zijn..ik weet dat ze er niet meer zijn, ik ben er geweest.

    Waar zijn de turkse PT’s gebleven die de cheques van 235.000 euro in ontvangst namen op het podium in Turkije…DIE ZIJN er niet meer..en niet omdat ze van de krant ZAMAN waren…nee ze kregen niet betaalt..

    Bekend verhaal..je fast start bonus niet gehad? Of ineens dubbel uitbetaald gekregen? Alle mensen in Frankrijk kregen hun bonussen niet..was niet geautomatiseerd..

    1 eenvoudige uitbetaling kan al 3 maanden duren…geloof jij dat ze dan miljoenen transacties kunnen handelen??

    Hoevaak is er het afgelopen jaar gelogen tegen je door FlexKom, want telkens beloftes breken is liegen..

    Wil jij daar werkelijk nog je naam aan verbinden..wie zegt dat ze niet nog een keer liegen..?? HOTEL HOLIDAY SHOP OUTLET DEAL..het is er allemaal niet..OOK GEEN VIDEOMAIL..oja en de mailing die een ondernemer kan doen, die kan geen klanten uitsluiten..dat noem je SPAM..waar is het privacy beleid??

    Heel veel succes met de uitrol..geen winkel zal ook maar 1 euro overmaken aan een firma die FlexKom heet…

    Akser Renze Fred Gerda… wat wordt jullie volgende avontuur..?? Hoeveel mensen gaan jullie dan duperen???

    Ps. zou Karl Roller bij zijn ontslag niet een concurrentiebeding hebben moeten ondertekenen??? http://www.kiskapital.com

    Nee dus…weet je waarom..hij was niet in dienst en is vrijwillig opgestapt…haal de feiten zou Renze zeggen..dat is dus niet bij FlexKom maar bij Karl Roller zelf.. Die stopte omdat FK helemaal niets had..niets..alleen licenties..met FlexMoney’s..

    WAKKER WORDEN GTMer.. anders verkopen ze je straks weer een POS die geen winkelier wil ontvangen..en ookal gaat het werken..wil jij met mensen werken die jou zo hebben voorgelogen??? en Misleid??? Of ben je zelf integer en trek je de stekker eruit??

    Wees slim want de TV programma’s zullen in de rij staan, journalisten smullen hiervan.. ben jij dan onderdeel van de Bende..of ben je net op tijd uitgestapt…

    SUCCES met jouw besluit..het is net een rouwproces maar het zal je zoveel voldoening geven als je weer voor jezelf kiest en eerlijke mensen om je heen hebt staan. Aanpakken die lui!

    Oproep aan iedereen die zijn licentiegeld terug wil
    mail naar askerrenzefredgerda@gmail.com

    Gezamenlijk krachten bundelen, dan huren we dat grote advocaten kantoor aan de A10 in 😉

    1. Leuk, maar aan een kansspelletje meedoen is vrijwillig. En de top van FK is niet de top van de organisatie…die zitten echt hogerop in de boomtop te lachen met een milkshake, gekocht van jouw geld.

      1. Ik zou er inderdaad ook van uitgaan dat Sakinmaz en Ehliz niet de top zijn. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de bedrijfsregistraties in Zwitserland dan zie je dat er een hele zwerm van bedrijfjes omheen gebouwd is.

    2. Tsjonge, en dan te bedenken hoeveel patenten en awards dit bedrijf al niet toebedeeld zijn. Dat geeft wel een indicatie hoe geweldig het concept is en hoe goed het straks wel moet gaan als alles op de rails staat….
      Worden er nog nieuwe inschrijvingen geaccepteerd?

      1. Er zijn nog altijd wekelijks bijeenkomsten die georganiseerd worden door onder andere Francis Vermeulen en Liesbeth Bakker. Die gaan dus vrolijk verder met het winnen van zieltjes.

    3. Goeie post. Dit komt duidelijk van een incrowder (Marcel?) Een hoop interessante info, die het beeld wel bevestigd wat ik van Flexkom heb.
      Een kleine kanttekening: de poster lijkt er van uit te gaan dat slecht management en domheid de oorzaken van de ellende zijn. Ik ben er echter van overtuigd dat daarvan geen sprake is. Dom zijn ze zeker niet, en het zgn slechte management zijn eerder doelbewust opgezette vertragingen. Dit alles om te voorkomen dat Flexkom aan fase 3 zou moeten beginnen. Dan vallen ze immers direct door de mand.

      Een piramidespel draait erom dat moment (van door de mand vallen) zolang mogelijk uit te stellen. Zodat zoveel mogelijk licentiegeld binnengeharkt kan worden. En sorry als het een beetje cynisch klinkt, maar dat spel heeft Flexkom uitstekend gemanaged.

      1. Ik ben het met je eens. Het hele stuk ademt de sfeer dat de schrijver nog steeds niet beseft te zijn opgelicht, maar dat het door een verkeerde aanpak verkeerd is gelopen.

        Inderdaad zou het Marcel wel eens kunnen zijn, die nog steeds in de veronderstelling is dat het concept zélf wel werkbaar is. Of anders een andere Beeper die bij Flexkom vandaan komt. Welbeschouwd zou Beep natuurlijk ook nog steeds opgericht kunnen zijn met goede bedoelingen zonder dubbele agenda’s.

    4. Sowieso even een klacht indienen bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM) en de Kansspelautoriteit.

      https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-meldingen/uw-tip-of-melding-doorgeven-aan-acm/

      http://www.kansspelautoriteit.nl/ik-wil/klacht-indienen/klachtenformulier/

      Ook denk ik dat programma’s als Opgelicht wel interesse zouden hebben in dit verhaal:

      http://www.opgelicht.nl/contact/

      Voorheen zocht ook deze website naar slachtoffers van Lyoness, wellicht zijn ze ook geïnteresseerd in de slachtoffers van Flexkom (aangezien die twee toch wel aan elkaar verwant lijken):

      http://cc-lyoness.blogspot.nl

  21. Ter info..13 of 15 januari moeten alle Regio Coördinatoren hun slachtoffers..de lokale ondernemer of investeerder, meenemen naar een groot Event..en dan gaat het echt gebeuren…nog meer mensen die geld steken in een half fabricaat..

    Wie heeft zin om daar even te flyeren om mensen wakker te maken, vooral de ondernemer die meekomt?

    Wij raden iedereen aan om NU zelf in de auto te stappen naar Leipzig, alle 103 bedrijven in de App direct zonder afspraak vooraf te bezoeken.

    Ben jij nog gelovig..
    14-7 App live met Call, Hotel, Holiday is dat zo??
    26-10 Grand Opening 8 Landen.. is dat zo??
    26-10 Grand Opening in UK..is dat zo?? Waar zijn alle Engelse filmpjes van hele tevreden winkeliers..waar zijn die van Graz en Leipzig??? Oja alleen die van Amerikanen met Asker Sakinas..toen was de transactie ook nog niet rond, maar wel lachen op de film en zeggen dat visie realiteit is..ja in zijn portemonnee klopt dat aardig.

    Oja 5000 licenties in Trinidad, met 1,5 mio inwoners…En de App werkt daar niet hahaha..nee geen internet..ook niet in 95% van alle winkels..net als in Kenya..Internet..wat is dat..daar komt vast FlexBreedband of FlexGlasvezel..dat heeft Cengiz nog wel uit zijn vorige concepten klaar liggen om zo uit te rollen..wel eerst betalen, dan gaan ze daarna van jou geld wel ontwikkelen en kijken of het ze lukt..

    Ben je nog niet wakker, dan zit je nog in narcose blijkbaar…kijk eens naar de mensen die gestopt zijn..hebben die ooit tegen jou gelogen of je misleid.. Zou wijs zijn om eens met deze mensen contact op te nemen..Sluit je aan, je bent niet alleen..honderden gingen je al voor in NL en Duizenden in Turkije en ruim 1000 in de UK… en nu ook al in Leipzig worden de rechtszaken voorbereid…

    Hoelang blijf jij achter mensen aanlopen die je een jaar lang aan het lijntje houden met het ene mooie verhaal na de andere, maar nog niets hebben waargemaakt?

    Succes met je besluit…maar kijk er niet vanop als er in 2014 niets meer is… van heel FlexKom niet…First Mover naar een tropisch eiland..en heel slim schuiven ze een gelover naar voren die de capaciteiten bezit om de rest nog aan boord te houden..

    1. “Wij raden iedereen aan om NU zelf in de auto te stappen naar Leipzig, alle 103 bedrijven in de App direct zonder afspraak vooraf te bezoeken. ”
      Suggereer je nou je dat Flexkom daar winkeliers betaald om zich bij gelegenheid valselijk te vermommen als flexkobi? Dus eigenlijk mee in het complot zitten?

      “en heel slim schuiven ze een gelover naar voren die de capaciteiten bezit om de rest nog aan boord te houden..”

      Wat bezielt hem om gewoon door te gaan? Hij is toch ook volledig op de hoogte? En het viertal waar je je alias aan ontleent? Zijn dat volgens jou ingewijden in het complot of worden zij mogelijk ook voor de gek gehouden? (van Asker en Renze lijkt me het wel duidelijk trouwens)

      1. 5000 licenties verkocht in Trinidad en Tobago. Wat een drama. Ik was er al bang voor, want in dat soort landen is de naiviteit nog veel groter dan hier. Wat zouden die licenties daar gekost hebben?
        Daar kan zo’n land wel haast kapot aan gaan. In Albanië is in de jaren ’90 een halve burgeroorlog uitgebroken n.a.v. een piramidespel. Oost-europa is ook veel kwetsbaarder voor dit soort oplichting als wij hier. Alleen Griekenland zal immuun blijken voor Flexkom. Daar zullen de glibbers vanwege hun Turkse afkomst geen voet aan de grond krijgen.
        Beep daarentegen…

        1. Ik heb inmiddels via Facebook contacten begrepen dat ze in Oost-Europa juist veel minder gevoelig zijn voor MLM oplichting. Ze hebben er veel ervaring mee en er is veel media aandacht voor geweest.
          Hier is er maar weinig media aandacht voor dit soort scams, vreemd eigenlijk. Tros opgelicht zou hier best wel eens iets aan mogen doen.

          Maar in Trinidad is het dus een echte slachtpartij. Het eiland is de laatste jaren economisch flink gegroeid, en dat is Flexkom nu aan het afromen. De Trinidadianen (zo heten ze dus echt) zijn op scam gebied nog zo groen als gras, en verkeren nu nog in zalige onwetendheid en Flexkom hallelujah stemming. Het Flexkom drama gaat daar inslaan als een bom.

  22. Webinar Nieuws, omdat Fred niet weet hoe hij de mollen moet vangen blijven er gaten zitten in het veld..

    Renze Deelstra, gaat nog even door met zijn Stammtisch draaien, in 2x 90 dagen..hahaha..dat is een half jaar..heeft hij een sprintplan..lijkt eerder een marathon..en daarna gaat hij in Spanje ook nog wat sprintjes trekken…op to the olympics..

    Renze liet zien dat de 2000 licentiehouders gezamenlijk wel 180 POS systemen hebben besteld a € 300,-..ze lopen weer binnen..maar fenomenaal is het aantal..giga wat gaat dat hard zeg..poeh poeh..

    Nog voor 31-12-2014 hebben ze wel 250 winkels aangesloten volgens Renze..

    Na het tweede kwartaal zijn ze klaar in NL, dan hebben ze het maximaal aantal licenties verkocht en is er nog geen winkel die draait..
    IEDEREEN DIE 10 POS BESTELT EN AFNEEMT HEEFT EEN GRATIS LICENTIE..DUS DAT BETEKENT DAT ELKE GTMER ER NU DUS GEWOON 10 KADO KRIJGT, WAT EEN MOOI GEBAAR..OF ZIJN DEZE NU GEWOON DE KLOS EN KRIJGEN ZE NIETS EN IS DIT WEER OM NIEUWE ZIELTJES TE WINNEN?? GENAAMD DE ONDERNEMER??

    Nu nog niet wakker, dan ben je niet meer te redden volgens mij..

  23. Licenties bijna 2000 in NL wat ze zeiden..of er is opgelicht of wordt opgelicht laten wij aan de rechter over..

    FlexKom maakt nu iedereen bang dat ze hun licentie kwijtraken en verwijzen naar Algemene Voorwaarden…echter Niemand heeft deze voorwaarden kunnen ondertekenen, want er zijn nieuwe voorwaarden gekomen toen de Firma verhuisde naar Zwitserland..en die voorwaarden kon je niet lezen, alleen maar accepteren..alleen dan kon je in de fantastisch nieuwe backoffice komen.

    Kortom FlexKommer laat je niet lam leggen door deze fabeltjes, concurrentiebeding heb je niet. Stap op nu je nog zelf kan opstappen.

    Wij zullen kijken of we kunnen achterhalen waar alle meetings gehouden worden en zullen deze locaties inlichten over met wie ze te maken hebben.

    Nog een fijne Vrijdag de 13e
    ARFG

    1. 2000 licenties maar? Ik had iets meer verwacht, omdat ze dit aantal in België ook al zeggen te hebben gehaald. Maar ook met 2000 licenties zitten ze al onder hun zelf gestelde norm van 1 licentie per 10.000 inwoners. Dan zitten ze nu in NL op 1 licentie per 8500 inwoners. Voor België zelfs al op 1 per 5500 inwoners! De beloofde bescherming voor hun GTM’s is dus ook een leugen.

      Niet dat ze zich hiervan ook maar iets zullen aantrekken, want het is duidelijk dat ze maar één ding willen: zoveel mogelijk licenties verkopen voordat de zaak uit elkaar klapt.

      Daarbij geloof ik niet dat ze hier in NL nog veel licenties zullen verkopen. Flexkom is hier totaal afgebrand, dus veel slachtoffers zullen ze hier niet meer maken.

  24. Francis Vermeulen?Liesbeth Bakker?wat is de rol dan van Dina Vandenbranden ?Kan iemand daar een zinnig antwoord op geven?(Dina is Mevr Vermeulen) ,ook met dat rijk worden heb ik mijn twijfels, op meetings (foto,s fb) zijn ze goede maatjes.
    Mijn ZIELTJE hebben ze alvast niet gewonnen.

  25. Terugkomend op de Licenties, Renze Deelstra en Asker Sakinmaz wilden liefst nog tot 10.000 licenties verkopen in Nederland, Renze gaat dan ook 6 maanden lang koffie drinken en stammtisches draaien om dit nog even te doen. Of het nu mensen worden of ondernemers, het maakt ze helemaal niets uit… Ze denken aan de Pareto regel…20/80..

    Ze stellen 10.000 GTM in NL doen allemaal hun Kapper, of Bakker..en de rest wordt dan door 2000 mensen gedaan, want 8000 vinden het toch te moeilijk..maar die verdienen dan wel over die ene winkel..een heel vermogen..laten we zeggen max 50euro per maand.

    In Turkije zijn meer dan 30.000 licentiehouders geweest..nu al niet meer, want ze zijn in Izmir weer begonnen met licentieverkoop en ze gaan de hele kust bij langs..de persoonlijke lijfwacht van Asker..de heer Batin (supermarktondernemer in Amsterdam) gaat weer polshoogte nemen in Izmir en gaat langs de kust uitverkoop houden..
    Dit terwijl 30.000 licentiehouders wel 2.000 winkels hebben aangesloten.. Zouden er dus 30.000 minimaal moeten zijn en daarna zouden dan 6 tot 8000 volop winkels moeten zijn gaan aansluiten..

    Ongelooflijk ook dat er nog mensen zijn die denken dat zij het wel gaan redden met FlexKom. Het wordt steeds complexer gemaakt, zoals de POS 4s en de kaart met QR code..waardeloos, zal geen normale winkelier tijd voor willen nemen, want tijd is geld voor een ondernemer.

    En dan te bedenken dat vele zielen hun VIP pakket hebben genomen met 800 euro bij te betalen. Nu kunnen ze lezen dat de Amerikanen beter af zijn..die krijgen bij dat Pakket, die daar nog goedkoper is ook.. 2 POS 4s systemen twv 1000 Dollar..inkoop 80 Dollar..maar goed..FlexKom moet ook wat verdienen natuurlijk.

    Of FlexKom nu wel of niet levert mensen..word wakker, je bent al een jaar lang voorgelogen, misleid, etc. En daar werk jij dan voor…slimme zet..

    Beerputten gaan nog open, onderzoeken worden afgerond, juridische stappen voorbereid en media informatie klaargemaakt….

    Kan iemand iets melden over Titan en of een van de Top van FlexKom daar iets mee van doen heeft??

Laat een reactie achter op Einstein Reactie annuleren