Proximedia (BeUp, mkbclickservice, clickplus) krijgt de deksel op haar neus

Het is vandaag exact 1 jaar geleden dat ik de blog over Flexkom publiceerde. Een mooie gelegenheid om een samenvatting te schrijven over dit bedrijf. Helaas vond een ander bedrijf het nodig om mijn tijd op te eisen. De samenvatting over Flexkom houden jullie daarom nog tegoed.

Met de directeur van Proximedia had ik namelijk in mei en juni een paar keer contact via de mail. De directeur van dit bedrijf vond namelijk dat ik een paar berichten die ik geschreven had over dit bedrijf moest verwijderen van het internet. Ik vind dat niet nodig en vind daarnaast bovendien dat Proximedia een bizar beleid voert om veel geld los te kloppen bij ondernemers. Ik legde dat subtiel uit aan de directeur van Proximedia. Na een paar keer heen en weer mailen gaf de directeur het op. Een week later ontving ik een mail van zijn advocaat. Die stelde dat ze schaden leiden (met de korte ei schreef hij dat, ja.) en dat ik de berichten weg moest halen en anders zal ik een rechtszaak aan mijn broek krijgen.

Blijkbaar hadden ze bij Proximedia niet echt goed onderzoek gedaan naar hoe ik reageer op verzoeknummers van een advocaat. Als dank voor de brieven van hun advocaat heb ik vandaag een mooie blog gepubliceerd over de Praktijken van Proximedia. Alstublieft en veel plezier er mee.

Bekijk pagina 1 met reacties van lezers van deze blog.

Op dit bericht kwamen veel reacties over andere bedrijven die een vergelijkbare werkwijze als MKB Clickservice hanteren. Dat vervuilt de discussie en geeft mij onnodig extra werk. Daarom heb ik de discussie hier gesloten. Mocht je ook jouw ervaring met MKB Clickservice willen delen of je gedachten er over willen uiten, dan kan dat op Higherlevel.

148 gedachten over “Proximedia (BeUp, mkbclickservice, clickplus) krijgt de deksel op haar neus”

  1. Ook ik ben in zee gegaan met MKB Online adviseurs. Moest snel beslissen en was een aanbieding die ik niet kon laten lopen. Zogenaamd onder het mom dat ze kleine bedrijfjes nodig hadden om als referentie te dienen zodat ze later hiermee grotere bedrijven konden binnenhalen. Om van de aanbieding gebruik te maken moest ik dus wel na een aantal maanden deelnemen aan een tevredenheidsonderzoek. Het klonk allemaal heel aannemelijk, dus ik ben in die mooie praatjes getrapt.
    De landingspagina’s die ze maakten waren een letterlijke kopie van mijn bestaande website. Terwijl ze beloofden dat ze pagina’s zouden maken die seo proof waren. Toen ik zei dat ik niet met ze verder wilden gaan kreeg ik als antwoord dat ze al veel voor mij gedaan hadden, dus dat ik er niet meer onderuit kon. Het enige wat ze tot dan toe hadden gedaan was een pagina aangemaakt bij een gratis provider Jimdo. En mijn teksten hierop gekopieerd. Maar ja ik had getekend en zit er voor een jaar aan vast of moet een flink bedrag betalen. Ze zouden de teksten opnieuw schrijven, maar uiteindelijk kwam het erop neer dat ik de teksten zelf herschreven heb omdat er niets van klopte. Enkele weken na publicatie was de site niet vindbaar in google, mijn eigen site stond zelfs nog boven de aangemaakte site van MKB Online Adviseurs. Toen ik hierover belde zeiden ze dat er een adwords specialist op zouden zetten. Ze hadden er dus tot dan toe dus nog niets aan gedaan. De advertenties die vervolgens geplaatst werden voldeden totaal niet aan mijn verwachtingen hiervan. Ja , ze stonden bovenaan in google maar de teksten nodigen niet echt uit om erop te klikken. Belafspraken worden niet nagekomen. Er is iedere keer wel wat. We zijn nu inmiddels 4 maanden verder, maar de samenwerking heeft nog niets concreets opgeleverd. Al met al heeft het me alleen maar geld gekost en niets opgeleverd. En dat tevredenheidsonderzoek heb ik tot nu toe ook nog niet gezien. Maar ja , erg tevreden ben ik dus ook totaal niet!

    1. Inmiddels een prettig gesprek gehad met MKB Online Adviseurs en e.a. is naar tevredenheid opgelost. Ik heb inmiddels begrepen dat MKB Online Adviseurs en MKB Clickservice totaal andere bedrijven zijn. Hun verkooptechnieken leken hetzelfde vandaar dat ik hier heb gereageerd. Maar dat er meegedacht wordt aan een oplossing vind ik heel positief. Ik wens MKB Online Adviseurs dan ook het allerbeste toe.

  2. John van den Heuvel is langsgeweest bij Proximedia om een klant te helpen die gedupeerd was door BeUp / MKB Clickservice / Proximedia. Daar bleek opeens handjeklap gedaan te kunnen worden met de boete. De oplossing voor klanten is dus blijkbaar gewoon bij het kantoor naar binnen rennen met een camera en daar stennis gaan schoppen ?

    http://telegraafvandaag.nl/video/van-den-heuvel-haalt-recht-agressieve-verkoopmethode

    Mooi ook om te zien hoe het personeel van Proximedia / MKB Clickservice probeert om niet herkenbaar in beeld te komen. Ze weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn. Smerig.

  3. Ze verkopen SEO (zoekmachine optimalisatie) zonder aanwezigheid van een te optimaliseren website aan mensen die niet weten wat ze eigenlijk kopen middels mooie praatjes om vervolgens de betrokken MKB-ers arm te factureren en tot aan een failissement door te procederen voor hun eigen winstbejag.

    Dit gedrag is te niet anders te beschijven als oplichting omlijst met zoveel mogelijk juridische ‘cover your ass’ technieken ofwel een vorm van ‘witte boorden criminaliteit’. Tevens zouden de betrokken incasso bureaus zich diep moeten schamen om zaken te doen met dit bedrijf. Zij lopen het risico om betrokken te geraken in deze oplichtings praktijken.

    Ik ben pas onlangs in aanraking gekomen met deze vorm van oplichting en pas tevreden wanneer de verantwoordelijke person(en) bij MKB Clickservice ofwel Proximedia ofwel BeUp de betrokken MKB-ers schadeloos stelt en het bedrijf stopt met dit soort praktijken onder deze naam of welke toekomstige naam dan ook.

    Tevens zouden de verantwoordelijke personen voor deze zwendel een gepaste straf moeten krijgen danwel in de vorm van een boete of celstraf gecombineerd met een verbod van het uitvoeren van werkzaamheden in deze brance.

    In het verleden heb ik eerder ook te maken gehad met mensen die hulp inriepen bij wurgcontracten van zogenaamde Internet Bedrijvengidsen die ook met mooie praatjes en gouden bergen mensen oplichtte, gelukkig is die vorm van oplichting inmiddels grotendeels verdwenen. Toch jammer dat er weer mensen zijn die een vorm van deze oplichting blijven handhaven en dat er door overheden zo weinig actie tegen ondernomen wordt.

  4. Ook ik werd 2 jaar geleden benaderd door proximedia mkb clickservice, werd telefonische benaderd en een jonge man kwam hier om mij te overtuigen dat hun het voor mij gingen maken, met hun moest ik in zee gaan en mijn sieradenlijn ging lopen als een trein, kon niet missen.
    Het was gratis, helemaal niet het koste 279.00 per maand ex btw. ik trapte er in, mijn dochter had mijn website gemaakt erg mooi ,,maar hun gingen met de eer strijken, ze schreven glashard op mijn site, creatie van mkb click service niks is minder waar, ik vertrouwde op hem blindelings en dat had ik nooit moeten doen, maar goed oplichting is bij dit soort van bedrijven eigenlijk heel gewoon,
    ik kreeg een tablet en daarop zouden 5 landings pagina,s staan met mijn sieraden, nou niks, nada, een leeg tablet leverde ze hier af en zoek het maar uit, inmiddels was er ruim 400 euro van mijn rekening afgeschreven het bedrag van 400 euro ging naar een belgische bank, ook vreemd, ik heb het terug geboekt en hun gesommeerd door emails na te komen wat ze allemaal beloofd hadden, nog een heel vreemde bijkomstigheid was, dat hun beschikte over mijn telefoonnummer, wat ik onmiddellijk heb geblokkeerd en veranderd,
    om het verhaal niet te lang te maken want wat ik meemaakte staat hier op internet al door zoveel gedupeerde van dit bedrijf geschreven, mijn verhaal is daar gelijk aan.
    een recht zaak uiteraard die ik verloor.
    deurwaarder Nouta uit wateringen gaf mij de stukken en ik probeerde een betalingsregeling te treffen, heb hun alles gestuurd waarom ze vroegen maar kreeg geen antwoord, mijn beslagvrije voet moest uitgerekend worden maar dat deden ze niet, mijn beslagvrije voet is namelijk 1160.00 euro mijn inkomsten per maand inclusief vakantiegeld 1207.00 euro ik ben 73 jaar en heb AOW,
    de deurwaarder heeft in opdracht van mkb clickservice beslag willen leggen op mijn ing rekening maar die stond rood dus mislukt
    Nu hebben ze inmiddels zelf mijn beslagvrije voet vast gesteld en gaan ze vanaf 23 april 360.00 euro inhouden op mijn aow van 1107.00 euro. dit is dus grove machtsmisbruik.
    Als je de deurwaarder Nouta probeert te bellen krijg je geen gehoor, een bandje, op emails krijg je geen antwoordt,
    17 januari j l hebben we alle gevraagde gegevens zoals Nouta die wilde ontvangen opgestuurd aangetekend en per mail , nooit antwoordt,
    nu 3 maanden later krijg ik van hun ..hun vast gestelde beslagvrije voet en gaan ze dus 360,00 euro van mijn AOW-TJE innen’
    ze hebben recht op 47.00 euro per maand, gaan daar kennelijk niet mee akkoord blijkt wel en zeggen ook nog dat ze niks ontvangen hebben .
    Hopelijk lezen veel mensen mijn bericht ,,ga nooit met hun in zee, doen niet wat ze zeggen, je wordt er niet wijzer van wel een stuk armer, ik moet nu gaan vechten om mijn AOW terug te krijgen, graag ontvang ik reacties, Anne

    1. Ik leef erg met u mee, bij mij zijn ze net de deur uit. Ik vroeg bedenk tijd, gelukkig en zit nu even te googlen naar dit bedrijf. Wat ben ik blij dat ik toch niet heb getekend!!
      Ook ben ik blij dat u de tijd heeft genomen u verhaal te delen zodat ik deze fout niet bega.
      verder wens ik u graag veel sterkte en uithoudingsvermogen om deze achterbakse daden te boven te komen.

  5. Wij zijn dus nu ook de dupe.
    Maar wij geven niet Op! Wij zijn ook op onderzoek en hele bizarre dingen gevonden. Ik zoek mensen die ook hiermee te maken hebben en via de rechtzaak toch moeten betalen en meer! Neem contact op, samen staan we sterk💪

      1. Hier hetzelfde verhaal.
        Gister gesprek gehad en verteld dat ik wil opzeggen.
        Kon niet werd mij vermeld moest 3 maanden van te voren en zitten nu op 2.5 maand. Uiteindelijk verplicht met jaar moeten verlengen.
        Leuke verkooppraatjes maar maken niks waar. Ook word er druk op je gelegd om zo snel mogelijk te tekenen waardoor je je contract niet kan doorlezen.

        Graag hulp met oplossen hiervan of mensen die dit opgelost hebben
        Gr Henk

        1. Wat je het beste kan doen is uitgebreid op internet je verhaal met je ervaringen met MKB Clickservice vertellen. Doe dat bijvoorbeeld op klacht.nl, op Google Reviews en dat soort plekken. Dan blijken ze bij MKB Clickservice vaak opeens wel bereid om je een hand toe te reiken om het wurgcontract te laten ontbinden.

  6. Ik heb ook problemen met Real Gen uit Pijnacker. Nu dacht ik het toch duidelijk met de verkoper besproken te hebben en die stelde dat ik het contract alleen maar hoefde op te zeggen, omdat de beloofde resultaten er niet waren en die opmerking liet ik ook erbij schrijven, maar dat is inmiddels twee jaar geleden. April 2016 of zoiets. Ik hoorde heel lang helemaal niets en toen toen een paar maanden later ineens een vraag om kernwoorden en informatie voor een (gratis) website. Ja ik zou kennelijk alleen betalen voor de resultaten om op de 1e pagina van google te komen. Dat was Augustus 2016 geloof ik. Toen ik hen liet weten dat ik al een website had en er niet nog een wilde (ze begonnen nu over landingpaginas). De verkopen had mij geselecteerd zgn. als demonstratie bedrijf om referenties te geneneren voor hun acquisitie van grote bedrijven. Ik verzocht hen om een nieuw bezoekje van de verkoper, maar die mocht van Real Gen niet komen, want die was kennelijk niet meer verantwoordelijk voor dit. Ik werd uitgenodigd om de website te komen bekijken en goed te keuren, maar ik ben niet gegaan. Ik zegde waar nodig het contract op, maar ze bleven fakturen sturen. Ik heb er geen enkele betaald, want daarmee zou ik een contract goedkeuren, dat frauduleus was. Nu twee jaar later zonder ooit iets mbt google te hebben geleverd en zich beroepend op een web site die ze gemaakt zouden hebben (en die gratis was, maar die ik dus niet wil) stuurden ze in Mei dit jaar een incasso bureau op me af. Daar reageerde ik op in trant als hierboven en weer hoorde ik niets meer. Nu vijf maanden later komen ze weer. Ik bereid me voor op gang naar de rechter en wens veel tamtam over Real Gen’s praktijken in de pers.

    1. Beste Aart,
      Ik ben ook totaal niet te spreken over de handelswijze van Real Gen. Ik heb ze een ultimatum gesteld en ik ben opzoek naar lotgenoten.
      Hoe is het afgelopen tussen Real Gen en jou of loopt dat nog?

      1. Ook ik ben niet te spreken over Realgen… dit loopt al vanaf januari 2018. Ik heb binnen 24 uur het contract schriftelijk en aangetekend opgezegd. Ze hebben tot maart/april geprobeerd te incasseren. Hebben een incassobureau op me afgestuurd. Mijn advocaat erop gezet en tot december niks van hen vernomen. Toen kwamen ze ineens met SEO rapporten en facturen die ik tot op heden niet betaald heb. Via mijn advocaat dreigen ze met een rechtszaak….

          1. Beste Isabel, Anoesj en Aart,
            Via Facebook heb ik contact met andere slachtoffers van Realgen. Wij zijn bezig om stappen te ondernemen tegen Realgen. Mochten jullie je willen aansluiten, dan hoor ik dat graag.

        1. Beste Nicole,
          Sorry voor de late reactie. Ik krijg geen melding als iemand reageert. Zit je op Facebook? Dan kan ik je aan messenger-groep toevoegen.
          Groet,
          Marcel

        2. Beste mevrouw van Lunteren,

          Wat vervelend om te lezen!
          Indien dit het geval is vernemen wij graag wat er beloofd is en niet nagekomen wordt.
          Wij kijken graag naar een passende oplossing.
          U kunt contact met ons opnemen via 085 4011 834 of info@realgen.nl

          Bij voorbaat dank.

        1. Sorry voor de late reactie. Ik krijg geen melding als iemand reageert. Zit je op Facebook? Dan kan ik je aan messenger-groep toevoegen.
          Groet,
          Marcel

    2. Ik ben zelf ook al ruim anderhalf jaar in de clinch met RealGen. Dat van die selectie als demonstratie bedrijf vertelden ze mij ook! Desondanks leverden ze een zodanig wanproduct dat ik het contract onmiddellijk naar aanleiding daarvan buitengerechtelijk heb ontbonden. Het leek wel door een kleuter aan elkaar geplakte wiki teksten te zijn. Ik bood echter aan om als minnelijke tegemoetkoming de eerste factuur te betalen. Toen kreeg ik een enorm verongelijkte reactie en de facturen werden gewoon maandelijks afgeschreven. Ik storneerde de stortingen telkens totdat ze daarmee ophielden.

      Vervolgens werd er nu eens gedreigd, dan weer zogenaamd gezegd dat er naar een oplossing gezocht zou worden. Ik gaf daarop nogmaals aan dat ik er geen vertrouwen in had dat ze iets naar wens zouden kunnen leveren. En dat ik vond dat ze geen recht hadden op een afkoopsom à ruim 2000E. Daarna hoorde ik een aantal maanden niets meer, totdat plotseling een paar maanden geleden een incassobureau de zaak overnam, om de allereerste factuur te innen. Overigens een bureau dat zelf ook niet echt van grammatica en spelling heeft gehoord. Ik zette al mijn bezwaren nog eens op een rijtje. De reactie daarop kwam er eigenlijk op neer dat RealGen zich niet gehouden voelt aan mondelinge afspraken, noch aan hun eigen marketing uitingen, en dat ik in feite zelf het product had moeten leveren!

      Toen kreeg ik een mail waarin diezelfde incasso plots werd gekarakteriseerd als een afkoopsom. Nadat ik, zonder overigens verschuldigdheid te erkennen, akkoord was gegaan om deze te betalen in termijnen, enkel om erger voor beide partijen te voorkomen, bleek dat dit nog maar de eerste factuur was en dat ze nu alle volgens hen achterstallige facturen willen innen à 3400E, tenzij ik akkoord ga met annuleringskosten à ruim 1000E. Aangezien ik op bijstandsniveau leef is geen van beide een optie voor mij. Ik ben nu bezig met het inschakelen van een advocaat.

      Een bevriende advocaat vertelde mij dat alleen al aan de niet-kloppende volgnummers van de facturen te zien is dat er van alles niet in de haak is met die lui. Mocht iemand naar de pers stappen hiermee dan ben ik zonder meer bereid om mijn verhaal te doen.

      1. Graag sluit ik me ook aan bij deze groep.

        Ik lig al anderhalf jaar overhoop met Real Gen. Onze afspraken worden vaak niet na gekomen. Ik zou graag het contract willen ontbinden. Heeft er iemand tips?

    3. Beste Aart,

      Vervelend om te lezen dat alles niet gelopen is zoals gewenst.
      Wij kunnen helaas momenteel uw bedrijfsnaam niet achterhalen, dus willen u vragen contact met ons op te nemen. Zodat wij er samen op een goede manier uit kunnen komen.
      Dit kan middels info@realgen.nl of 085 4011 834.

      Bij voorbaat onze dank!

  7. Hier nog een gedupeerde. In 2017 getekend onder valse voorwendselen en hoge druk. Mohammed Yaya was de verkoper die daarna nooit meer te bereiken was.
    Heb er nooit 1 cant aan verdiend, alleen maar heel veel stress gehad en veel geld kwijt. Heb al snel opgezegd en moet de boete betalen. Ze lijken er plezier in te hebben dat je lijdt.

  8. Zojuist een vertegenwoordiger van MKB Clickservice over de vloer gehad. Met zijn handgemaakte sheets en een wat gedateerd verhaal geprobeerd om ons te overtuigen dat we met deze kans moesten meedoen. Ook wij waren door het bedrijf geselecteerd voor een gratis opmaak van 5 landingspagina’s, Google AdWords campagne e.a. tools om de SEO te verbeteren. Allemaal gratis! Wel ga je per maand 220€ betalen en zit je hier 2 jaar aan vast.
    Ik moest NU beslissen. Ik gaf aan dat ik echt niet nu ja ga zeggen, en mij eerst ga laten informeren etc. Hij gaf aan, dat ik er dan niet 200% voor wil gaan, bla bla en de kans aan ons voorbij gaat. Geen bedenktijd mogelijk, absoluut niet. VREEMD!
    En nog vreemder: de folder die meneer voorlegde ging direct weer terug in zijn aktetas.

  9. Ook ik ben zo dom geweest een overeenkomst met Real Gen te sluiten. Er werd me verteld dat het enige verschil tussen een succesvol bedrijf en een niet succesvolbedrijf de ranking positie op de Google machine was, en dat klinkt logisch. Er werd me toegezegd dat ik binnen een jaar op de eerste pagina van Google terecht zou komen met de zoekkopdrachten van mijn keuze. Ik moest zelf de teksten voor de landingspagina’s aanleveren waar vervolgens in iedere zin ‘in Den Haag en omgeving’ ingeplakt is en naar mijn website geüpload is, het zag er niet uit! Het leek alsof het door een dronkenlap in elkaar gezet was. Onnodig om te vermelden dat ik zelfs niet op de eerste twintig pagina’s voorkom. Wel een deurwaarder achter mijn broek aan met een claim van bijna 5000 euro, en nu een gang naar de rechtbank. Ook ik ben lid van de messenger groep en ik hoop dat we samen de oplichterspraktijken van Real Gen kunnen stoppen!

    1. Hi Jan,

      Goedendag! Ik ben erg benieuwd of de contract met de MKBClickService ontbindende is? Ik heb hier een contract met hun met alle belooft van dien. Mijn Nederlandse taal is nog niet erg fantastisch zeker betreft kleine letters. Ik heb dus tegen hun account manager uitgelegd betreft het gebrek aan mijn Nederlandse taal. Voor mij is het van belang als startende ondernemer wanneer begint het incasseren van de 270 plus euro. Ze zei “dat ze zullen voor mij een website maken en als die klaar is dan gaan ze beginnen met het incasseren” waar ik uiteraard logisch vind. Omdat zonder website kunnen nergens iemand clicken.

      Helaas was de website nog niet opgestart en begint al de rekeningen. Fors rekeningen van de 24 maanden contract. Helaas verwijzen ze mij naar een gedeelte van het contract waarin staat dat de ingang van de contract is op de datum dat ik hem getekend heb. Dit gedeelte heb ik dus echt gemist en met alle vertrouwen aan deze lieve dame mevrouw Keppel dat ze mij de juiste informaties aan het geven.

      De rekeningen komen op de doormat en het lijkt alsof dat ik hier niet meer uit kunnen komen. Ik voel me ontzettend misbruikt. De reden dat ik ook akkoord ben gegaan met deze MKBClickService omdat mijn Nederlandse is gewoon onvoldoende om een website te maken met het gebruikt van juiste Nederlandse woorden.

      Heb je nog tips voor mij hoe ik hier uit kunnen gaan? Iemand heeft tips?

      Graag tot horens en ik zou het zeer waarderen. Ik heb echt geen idee dat deze zijn malafide bedrijf
      is 🙁

      Trouwens mevrouw Keppel is hier eind Sept 2021
      Rekening start al voor maand Sept eind Oktober 2021
      Ik heb meteen gebeld en ik krijg geen fatsoenlijke antwoord
      Begint november 2021 heb ik email gestuurd
      Helaas geen antwoord
      Gisteren heb ik mijn klacht ingediend via klacht.nl zoiets en het antwoord is dat het op mijn contract staat de start datum van de betalingen

      alvast bedankt!

      gr. Sy

  10. De general manager van Weeconomy voor Benelux en frankrijk de opvolger van Flexkom Pascal Sagaert ( op fb Pascal sagaert prive) woont en licht nu mensen op in Sofia Bulgarije , Wie ook door deze man opgelicht is mag me ( Paul Cochez )een berichtje zenden , U bent niet de enige….

  11. Ik dank jullie voor het openhartige verhaal over RealGen. Ben gisteren ook benaderd om als ‘demo’ voor hun te dienen, gratis, voor andere bedrijven. Inmiddels de afspraak om het te bespreken maar gecanceled.
    Succes, en veel gezondheid in deze tijd!

    1. Wat over het algemeen heel goed werkt bij dat soort bedrijven is uitgebreid je ervaring delen op het internet. Plaats je review op sites zoals klacht.nl, tros radar en andere sites waar men ervaringen met bedrijven kan delen. Zorg dat je heel feitelijk blijft en niet emotioneel wordt in je verhaal. Roep dus niet hoe stom ze zijn maar vertel duidelijk hoe Real Gen te werkt gaat en wat er gebeurd is, en waarom je je gedupeerd voelt.

      Bedrijven die de methode van acquisitie gebruiken zoals Proximedia dat doet, zijn er extreem gevoelig voor als mensen daarover op het internet publiceren. Ik ben er van overtuigd dat dat bij Real Gen niet anders is. Vaak blijken ze dan opeens wel bereid om je een hand te reiken en een oplossing te bieden, al dan niet in ruil voor verwijdering van je verhaal. Of je je verhaal naderhand verwijderd als ze je schadeloos gesteld hebben is uiteraard aan jou.

  12. Ik heb pas een rechtszaak verloren tegen Proximedia, ze logen letterlijk voor mijn neus tegen de rechter. “Onze verkopers werken op een wijze dat dit soort dingen niet voorkomen.”

    Proximedia betwist dat ze het woord “gratis” benoemen, uiteraard wordt dit alleen aan de telefoon gezegd. (had ik toen maar mijn opnamestand aanstaan)
    Ze betwisten nog wel meer…. Bij MKB Clickservice gaat het alleen om zoveel mogelijk geld binnenharken. Anders kun je toch niet voor zo’n partij werken? Na een tijdje ga je dit toch merken?

    Ik zou urenlang kunnen schrijven over hun aanpak…. maar op dit moment neem ik het gewoon op me en ga de “boete” betalen. De rechter heeft het bepaald.

    Dit vind ik wel grappig: https://www.mkbclickservice-ondernemers.nl/2019/09/02/hoe-herkent-u-acquisitiefraude-of-oplichting/

    Ze behoeden dus mensen voor acquisitiefraude en oplichting. Terwijl dit één van hun grootste valkuilen is.

  13. In de comments hier lees je veel mensen die nare ervaringen hebben met Real Gen die op dezelfde manier opereren als Proximedia. Ook Real Gen levert een nutteloos product tegen veel te hoge prijzen aan ondernemers die het contract niet kunnen ontbinden. Veel mensen omschrijven hun ervaring met Real Gen als dat ze zich opgelicht voelen.

    Real Gen kreeg recent van Tim Hofman van het programma Boos omdat er zo veel geklaagd wordt over Real Gen. Genieten maar!
    https://www.youtube.com/watch?v=xHUsQd0IZho

    1. Ook gedupeerd door Realgen!! Ik kan niet van me contract af. Ik geef geen info meer en wil me graag aanmelden bij de gedupeerden. Wat is hier voor nodig?

      AFZ Senna.

  14. Ook wij zijn gedupeerd door mkb klik service graag kom ik in contact met mensen die ook een recht zaak willen starten tegen dit malafide bedrijf ik zelf lig er in voor 8000 euro wie wil zich als gedupeerde aan sluiten voor een recht zaak

Laat een antwoord achter aan Wouter Reactie annuleren