Proximedia (BeUp, mkbclickservice, clickplus) krijgt de deksel op haar neus

Het is vandaag exact 1 jaar geleden dat ik de blog over Flexkom publiceerde. Een mooie gelegenheid om een samenvatting te schrijven over dit bedrijf. Helaas vond een ander bedrijf het nodig om mijn tijd op te eisen. De samenvatting over Flexkom houden jullie daarom nog tegoed.

Met de directeur van Proximedia had ik namelijk in mei en juni een paar keer contact via de mail. De directeur van dit bedrijf vond namelijk dat ik een paar berichten die ik geschreven had over dit bedrijf moest verwijderen van het internet. Ik vind dat niet nodig en vind daarnaast bovendien dat Proximedia een bizar beleid voert om veel geld los te kloppen bij ondernemers. Ik legde dat subtiel uit aan de directeur van Proximedia. Na een paar keer heen en weer mailen gaf de directeur het op. Een week later ontving ik een mail van zijn advocaat. Die stelde dat ze schaden leiden (met de korte ei schreef hij dat, ja.) en dat ik de berichten weg moest halen en anders zal ik een rechtszaak aan mijn broek krijgen.

Blijkbaar hadden ze bij Proximedia niet echt goed onderzoek gedaan naar hoe ik reageer op verzoeknummers van een advocaat. Als dank voor de brieven van hun advocaat heb ik vandaag een mooie blog gepubliceerd over de Praktijken van Proximedia. Alstublieft en veel plezier er mee.

Bekijk pagina 1 met reacties van lezers van deze blog.

105 gedachten over “Proximedia (BeUp, mkbclickservice, clickplus) krijgt de deksel op haar neus”

  1. Ook ik ben in zee gegaan met MKB Online adviseurs. Moest snel beslissen en was een aanbieding die ik niet kon laten lopen. Zogenaamd onder het mom dat ze kleine bedrijfjes nodig hadden om als referentie te dienen zodat ze later hiermee grotere bedrijven konden binnenhalen. Om van de aanbieding gebruik te maken moest ik dus wel na een aantal maanden deelnemen aan een tevredenheidsonderzoek. Het klonk allemaal heel aannemelijk, dus ik ben in die mooie praatjes getrapt.
    De landingspagina’s die ze maakten waren een letterlijke kopie van mijn bestaande website. Terwijl ze beloofden dat ze pagina’s zouden maken die seo proof waren. Toen ik zei dat ik niet met ze verder wilden gaan kreeg ik als antwoord dat ze al veel voor mij gedaan hadden, dus dat ik er niet meer onderuit kon. Het enige wat ze tot dan toe hadden gedaan was een pagina aangemaakt bij een gratis provider Jimdo. En mijn teksten hierop gekopieerd. Maar ja ik had getekend en zit er voor een jaar aan vast of moet een flink bedrag betalen. Ze zouden de teksten opnieuw schrijven, maar uiteindelijk kwam het erop neer dat ik de teksten zelf herschreven heb omdat er niets van klopte. Enkele weken na publicatie was de site niet vindbaar in google, mijn eigen site stond zelfs nog boven de aangemaakte site van MKB Online Adviseurs. Toen ik hierover belde zeiden ze dat er een adwords specialist op zouden zetten. Ze hadden er dus tot dan toe dus nog niets aan gedaan. De advertenties die vervolgens geplaatst werden voldeden totaal niet aan mijn verwachtingen hiervan. Ja , ze stonden bovenaan in google maar de teksten nodigen niet echt uit om erop te klikken. Belafspraken worden niet nagekomen. Er is iedere keer wel wat. We zijn nu inmiddels 4 maanden verder, maar de samenwerking heeft nog niets concreets opgeleverd. Al met al heeft het me alleen maar geld gekost en niets opgeleverd. En dat tevredenheidsonderzoek heb ik tot nu toe ook nog niet gezien. Maar ja , erg tevreden ben ik dus ook totaal niet!

    1. Inmiddels een prettig gesprek gehad met MKB Online Adviseurs en e.a. is naar tevredenheid opgelost. Ik heb inmiddels begrepen dat MKB Online Adviseurs en MKB Clickservice totaal andere bedrijven zijn. Hun verkooptechnieken leken hetzelfde vandaar dat ik hier heb gereageerd. Maar dat er meegedacht wordt aan een oplossing vind ik heel positief. Ik wens MKB Online Adviseurs dan ook het allerbeste toe.

  2. John van den Heuvel is langsgeweest bij Proximedia om een klant te helpen die gedupeerd was door BeUp / MKB Clickservice / Proximedia. Daar bleek opeens handjeklap gedaan te kunnen worden met de boete. De oplossing voor klanten is dus blijkbaar gewoon bij het kantoor naar binnen rennen met een camera en daar stennis gaan schoppen ?

    http://telegraafvandaag.nl/video/van-den-heuvel-haalt-recht-agressieve-verkoopmethode

    Mooi ook om te zien hoe het personeel van Proximedia / MKB Clickservice probeert om niet herkenbaar in beeld te komen. Ze weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn. Smerig.

  3. Ze verkopen SEO (zoekmachine optimalisatie) zonder aanwezigheid van een te optimaliseren website aan mensen die niet weten wat ze eigenlijk kopen middels mooie praatjes om vervolgens de betrokken MKB-ers arm te factureren en tot aan een failissement door te procederen voor hun eigen winstbejag.

    Dit gedrag is te niet anders te beschijven als oplichting omlijst met zoveel mogelijk juridische ‘cover your ass’ technieken ofwel een vorm van ‘witte boorden criminaliteit’. Tevens zouden de betrokken incasso bureaus zich diep moeten schamen om zaken te doen met dit bedrijf. Zij lopen het risico om betrokken te geraken in deze oplichtings praktijken.

    Ik ben pas onlangs in aanraking gekomen met deze vorm van oplichting en pas tevreden wanneer de verantwoordelijke person(en) bij MKB Clickservice ofwel Proximedia ofwel BeUp de betrokken MKB-ers schadeloos stelt en het bedrijf stopt met dit soort praktijken onder deze naam of welke toekomstige naam dan ook.

    Tevens zouden de verantwoordelijke personen voor deze zwendel een gepaste straf moeten krijgen danwel in de vorm van een boete of celstraf gecombineerd met een verbod van het uitvoeren van werkzaamheden in deze brance.

    In het verleden heb ik eerder ook te maken gehad met mensen die hulp inriepen bij wurgcontracten van zogenaamde Internet Bedrijvengidsen die ook met mooie praatjes en gouden bergen mensen oplichtte, gelukkig is die vorm van oplichting inmiddels grotendeels verdwenen. Toch jammer dat er weer mensen zijn die een vorm van deze oplichting blijven handhaven en dat er door overheden zo weinig actie tegen ondernomen wordt.

  4. Ook ik werd 2 jaar geleden benaderd door proximedia mkb clickservice, werd telefonische benaderd en een jonge man kwam hier om mij te overtuigen dat hun het voor mij gingen maken, met hun moest ik in zee gaan en mijn sieradenlijn ging lopen als een trein, kon niet missen.
    Het was gratis, helemaal niet het koste 279.00 per maand ex btw. ik trapte er in, mijn dochter had mijn website gemaakt erg mooi ,,maar hun gingen met de eer strijken, ze schreven glashard op mijn site, creatie van mkb click service niks is minder waar, ik vertrouwde op hem blindelings en dat had ik nooit moeten doen, maar goed oplichting is bij dit soort van bedrijven eigenlijk heel gewoon,
    ik kreeg een tablet en daarop zouden 5 landings pagina,s staan met mijn sieraden, nou niks, nada, een leeg tablet leverde ze hier af en zoek het maar uit, inmiddels was er ruim 400 euro van mijn rekening afgeschreven het bedrag van 400 euro ging naar een belgische bank, ook vreemd, ik heb het terug geboekt en hun gesommeerd door emails na te komen wat ze allemaal beloofd hadden, nog een heel vreemde bijkomstigheid was, dat hun beschikte over mijn telefoonnummer, wat ik onmiddellijk heb geblokkeerd en veranderd,
    om het verhaal niet te lang te maken want wat ik meemaakte staat hier op internet al door zoveel gedupeerde van dit bedrijf geschreven, mijn verhaal is daar gelijk aan.
    een recht zaak uiteraard die ik verloor.
    deurwaarder Nouta uit wateringen gaf mij de stukken en ik probeerde een betalingsregeling te treffen, heb hun alles gestuurd waarom ze vroegen maar kreeg geen antwoord, mijn beslagvrije voet moest uitgerekend worden maar dat deden ze niet, mijn beslagvrije voet is namelijk 1160.00 euro mijn inkomsten per maand inclusief vakantiegeld 1207.00 euro ik ben 73 jaar en heb AOW,
    de deurwaarder heeft in opdracht van mkb clickservice beslag willen leggen op mijn ing rekening maar die stond rood dus mislukt
    Nu hebben ze inmiddels zelf mijn beslagvrije voet vast gesteld en gaan ze vanaf 23 april 360.00 euro inhouden op mijn aow van 1107.00 euro. dit is dus grove machtsmisbruik.
    Als je de deurwaarder Nouta probeert te bellen krijg je geen gehoor, een bandje, op emails krijg je geen antwoordt,
    17 januari j l hebben we alle gevraagde gegevens zoals Nouta die wilde ontvangen opgestuurd aangetekend en per mail , nooit antwoordt,
    nu 3 maanden later krijg ik van hun ..hun vast gestelde beslagvrije voet en gaan ze dus 360,00 euro van mijn AOW-TJE innen’
    ze hebben recht op 47.00 euro per maand, gaan daar kennelijk niet mee akkoord blijkt wel en zeggen ook nog dat ze niks ontvangen hebben .
    Hopelijk lezen veel mensen mijn bericht ,,ga nooit met hun in zee, doen niet wat ze zeggen, je wordt er niet wijzer van wel een stuk armer, ik moet nu gaan vechten om mijn AOW terug te krijgen, graag ontvang ik reacties, Anne

  5. Wij zijn dus nu ook de dupe.
    Maar wij geven niet Op! Wij zijn ook op onderzoek en hele bizarre dingen gevonden. Ik zoek mensen die ook hiermee te maken hebben en via de rechtzaak toch moeten betalen en meer! Neem contact op, samen staan we sterk💪

      1. Hier hetzelfde verhaal.
        Gister gesprek gehad en verteld dat ik wil opzeggen.
        Kon niet werd mij vermeld moest 3 maanden van te voren en zitten nu op 2.5 maand. Uiteindelijk verplicht met jaar moeten verlengen.
        Leuke verkooppraatjes maar maken niks waar. Ook word er druk op je gelegd om zo snel mogelijk te tekenen waardoor je je contract niet kan doorlezen.

        Graag hulp met oplossen hiervan of mensen die dit opgelost hebben
        Gr Henk

        1. Wat je het beste kan doen is uitgebreid op internet je verhaal met je ervaringen met MKB Clickservice vertellen. Doe dat bijvoorbeeld op klacht.nl, op Google Reviews en dat soort plekken. Dan blijken ze bij MKB Clickservice vaak opeens wel bereid om je een hand toe te reiken om het wurgcontract te laten ontbinden.

  6. Ik heb ook problemen met Real Gen uit Pijnacker. Nu dacht ik het toch duidelijk met de verkoper besproken te hebben en die stelde dat ik het contract alleen maar hoefde op te zeggen, omdat de beloofde resultaten er niet waren en die opmerking liet ik ook erbij schrijven, maar dat is inmiddels twee jaar geleden. April 2016 of zoiets. Ik hoorde heel lang helemaal niets en toen toen een paar maanden later ineens een vraag om kernwoorden en informatie voor een (gratis) website. Ja ik zou kennelijk alleen betalen voor de resultaten om op de 1e pagina van google te komen. Dat was Augustus 2016 geloof ik. Toen ik hen liet weten dat ik al een website had en er niet nog een wilde (ze begonnen nu over landingpaginas). De verkopen had mij geselecteerd zgn. als demonstratie bedrijf om referenties te geneneren voor hun acquisitie van grote bedrijven. Ik verzocht hen om een nieuw bezoekje van de verkoper, maar die mocht van Real Gen niet komen, want die was kennelijk niet meer verantwoordelijk voor dit. Ik werd uitgenodigd om de website te komen bekijken en goed te keuren, maar ik ben niet gegaan. Ik zegde waar nodig het contract op, maar ze bleven fakturen sturen. Ik heb er geen enkele betaald, want daarmee zou ik een contract goedkeuren, dat frauduleus was. Nu twee jaar later zonder ooit iets mbt google te hebben geleverd en zich beroepend op een web site die ze gemaakt zouden hebben (en die gratis was, maar die ik dus niet wil) stuurden ze in Mei dit jaar een incasso bureau op me af. Daar reageerde ik op in trant als hierboven en weer hoorde ik niets meer. Nu vijf maanden later komen ze weer. Ik bereid me voor op gang naar de rechter en wens veel tamtam over Real Gen’s praktijken in de pers.

Geef een reactie