Proximedia (BeUp, mkbclickservice, clickplus) krijgt de deksel op haar neus

Het is vandaag exact 1 jaar geleden dat ik de blog over Flexkom publiceerde. Een mooie gelegenheid om een samenvatting te schrijven over dit bedrijf. Helaas vond een ander bedrijf het nodig om mijn tijd op te eisen. De samenvatting over Flexkom houden jullie daarom nog tegoed.

Met de directeur van Proximedia had ik namelijk in mei en juni een paar keer contact via de mail. De directeur van dit bedrijf vond namelijk dat ik een paar berichten die ik geschreven had over dit bedrijf moest verwijderen van het internet. Ik vind dat niet nodig en vind daarnaast bovendien dat Proximedia een bizar beleid voert om veel geld los te kloppen bij ondernemers. Ik legde dat subtiel uit aan de directeur van Proximedia. Na een paar keer heen en weer mailen gaf de directeur het op. Een week later ontving ik een mail van zijn advocaat. Die stelde dat ze schaden leiden (met de korte ei schreef hij dat, ja.) en dat ik de berichten weg moest halen en anders zal ik een rechtszaak aan mijn broek krijgen.

Blijkbaar hadden ze bij Proximedia niet echt goed onderzoek gedaan naar hoe ik reageer op verzoeknummers van een advocaat. Als dank voor de brieven van hun advocaat heb ik vandaag een mooie blog gepubliceerd over de Praktijken van Proximedia. Alstublieft en veel plezier er mee.

Bekijk pagina 1 met reacties van lezers van deze blog.

104 gedachten over “Proximedia (BeUp, mkbclickservice, clickplus) krijgt de deksel op haar neus”

  1. Mooi werk hoor, maar serieus…zelfs al heb geen verstand van het leven op de digitale snelweg, dan nog teken je niet zomaar? Je hebt toch een bedrijf en je weet wat ervan komt als je zomaar tekent. Het is het oude verhaaltje. En ja, ik blijf het maar raar vinden dat er mensen tòch intrappen.
    Hier hebben we overigens ook een keer een BeUpper over de vloer gehad. Werd te woord gestaan door een collega en draaide om. Dacht waarschijnlijk dat het hele bedrijf vol zat met Marokkaans sprekende randdebielen. Ach ja, teveel Jiskefet is niet goed voor Medelanders-met-acteer-achtergrond…

    1. Dat de ondernemers tekenen bij Proximedia dat is inderdaad iets dat ze zelf doen. Daarom staan ze ook erg zwak als het voor de rechter komt. Echter is het overduidelijk dat Proximedia/BeUp enorm veel druk uitoefent als ze langs komen. Ze verlangen dat je direct tekent, en dan druk ik het nog heel zacht uit. Het werk dat Proximedia vervolgens levert is om te janken. Een scholier fietst in een uurtje een betere site in elkaar dan dat Proximedia doet. En Proximedia vangt er 15.000 euro voor.

      1. Nou ja, helaas heb ik niks meegekregen van dat gesprek hier op kantoor. Maar echt, als iemand mij iets probeert te verkopen in mijn eigen bedrijf in mijn eigen kantoor en zet daarbij een grote mond op of doet een poging tot doordrukken dan heb ik een leuke oplossing. De deur.
        En ik begrijp echt niet hoe je het dan toch laat gebeuren in je eigen bedrijf dat je je laat commanderen.
        Lullig is het en dat soort praktijken mogen eigenlijk ook niet bestaan, maar helaas. Google dan ook gewoon!
        En ook ben ik van , opmerkelijke, mening dat ook een rechter ziet dat het een grote scam-zooi is. Kan het op papier wel kloppen, realiteit is heel anders. En dat moeten ze ook maar eens afstraffen. Want het lijkt nergens op. Niet op rechtspraak en niet op eerlijke handel.

  2. Hallo Wouter, wij zijn van plan om jan catrysse in de publiciteit te brengen bij tros radar ( Antoinette hertsenberg) dit mag en kan niet doorgaan. Heb jij het e-mail adres van jan catrysse?

    Ons tel.nr is 06-(weggehaald)

  3. Dag Wouter
    Wat ben ik ontzettend blij met je artikelen over be up.Helaas lees ik ze te laat. Ook ik was zo dom om te tekenen. Tja wat kan ik zeggen ontzettend stom en geloof nooit meer een ander levend wezen dat tegen over je zit wat hij of zij ook zegt. Want ja ik heb gevraagd of er nog andere kosten aan verbonden zijn en of ik maandelijk moest betalen.als er op zo m moment recht in je gezicht keihard tegen je wordt gelogen.de les van m’n leven vertrouw nooit meer iemand. En bijdeze hoop ik mensen te kunnen waarschuwen om niet met be up in zee te gaan. Het is nog erger dan een nachtmerrie je wordt er namelijk niet uit wakker.
    Nogmaals bedankt Wouter voor je uitgebreide verhaal ik voel me gesteund. Graag hoor ik tips hoe ik mensen waarschuwen kan tegen be up en proximedia.

    1. Je kan mensen het beste waarschuwen door op zo veel mogelijk forums en blogs waar Proximedia besproken wordt, jouw ervaring te delen, zoals je hier ook gedaan hebt.
      Doe dat bijvoorbeeld op Higherlevel.nl, Tros Radar en Webwinkelforum. Dat zijn fora die over het algemeen de berichten laten staan. Sommige andere sites, zoals bijvoorbeeld Klacht.nl, die zijn snel bang van een brief van een advocaat en verwijderen daarom nog wel eens berichten omdat Proximedia dat wilt.

  4. Dag Wouter Hol,
    In het kader van voorbereiding voor een artikel over BeUp kwam ik uw site tegen. Met belangstelling heb ik uw ervaringen met BeUp gelezen.
    Als digitale krant Ermelo van Nu hebben we vandaag kennis mogen maken met BeUp.
    Gisteren hadden wij een artikel geplaatst nav bezoeken van een vertegenwoordiger van dit bedrijf aan enkele ondernemers in Ermelo en vandaag ontvingen wij een telefoontje van dit bedrijf. We hadden niet zoveel zin in een telefonische discussie dus vroegen we hen om per mail een reactie te sturen. Dat ontvingen we uiteraard.
    Uiteraard hebben wij hun reactie in een vervolgartikel verwerkt. Van verwijderen van het artikel is natuurlijk geen sprake. Persvrijheid enzo

    bijgaand de link naar beide artikelen:
    http://ermelovannu.nl/actueel/1821-beup-verkoopt-praatjes
    http://ermelovannu.nl/

    met vriendelijke groet,
    Gert Hofsink

    1. Goed dat er meer aandacht komt voor de praktijken van Proximedia. Ik plaat ook even wat linkjes naar jullie artikel op Higherlevel.nl 🙂

      Ik zie trouwens dat BeUp meent dat men een klacht kan indienen via haar site. In jullie artikel staat “Op haar website geeft BeUp de mogelijkheid om klachten en ervaringen te delen”. Dat is niet waar. Als je een klacht invult op de site van BeUp, dan haalt BeUp die binnen een dag weer weg. Zie de laatste berichten op Higherlevel, waar men screenshots gemaakt heeft van Bizbook, een van de sites van BeUP:
      http://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=46;action=display;threadid=41755;start=360#lastPost

  5. Hallo,

    Ik heb net een half uur terug bezoek gehad van een vertegenwoordiger van Be up.
    Indien ik tegengas gaf aan zijn argumenten begon hij steeds harder te praten/schreeuwen.
    Het verhaal ziet er gelikt uit, echter hij is te drammerig en is maar op één ding uit direct een handtekening voor de order.
    Een contract voor 48 maanden voor 234,- per maand.
    Het is ook heel vreemd dat een heel jong persoon jouw als ondernemer de les komt leren,
    Bij navraag hoe groot be-up dan wel niet was, had hij geen antwoord en viel dus direct door de mand.

    Al met al, te glad om zaken mee te doen!!!
    .

  6. Wat ben ik blij met deze feedback over Be-up. Heb me zojuist telefonisch laten verleiden tot een afspraak, maar die ga ik dus meteen weer afzeggen. Dankjewel allemaal !

  7. Ze doen zich tijdens de verkoop graag voor als ‘certified Google partner’ , om schijnbaar indruk te maken , maar in werkelijkheid hebben ze waarschijnlijk niet veel meer dan het standaard Google Adword accountje. Ik kan me ook nauwelijks indenken dat Google hier actief aan mee zou willen helpen. Herkent iemand dit?

  8. Ik heb vorige maand mijn contract afgekocht. Het kost wel wat, maar beter 1x pijn dan de komende maanden elke keer de ergernis van de slecht resultaten van mijn Beup Campagne.

    Ik ben zelfs een keer daar op gesprek geweest om meer uit mijn campagne te proberen te halen. Dit was toen in hun ogen niet mogelijk, omdat ze 50% vangen gefactureerde kosten nodig schijnen te hebben voor hun kantoor en personeel. Dit is iets wat tijdens het verkooppraatje niet wordt verteld. Dus de campagne resultaten worden bewust op 50% gehouden. En het resultaat is en blijft niet echt meetbaar.

    Het was een leerzame en kostbare ervaring. Dus denk eerst logisch na en slaap er altijd een nachtje over. effe andere ervaringen Google-en is ook erg verstandig!

  9. Ik ben 2 jaar geleden ook door een handige verkoper vals voorgelicht, en heb ook getekend.
    Maar ik heb vanaf dag 2 gelijk aangegeven dat ik er weer vanaf wilde, nadat ik wat gegoogled had.
    Het enigste waar zij mee kwamen was een afkoopregeling van €3000,- .
    Belachelijk natuurlijk aangezien er niks was geleverd.
    Dit liep uit op niks, maar ik heb uiteindelijk toch maar een afkoopregeling getroffen, maar even door de zure dure appel heen bijten.
    Maar ik werd vorige week gebeld door mkc clickservice een partner van google, maar wijs genoeg gelijk afgewimpeld.
    Daarna toch maar weer even gegoogled en wat blijkt zijn zitten op hetzelfde adres als Beup dus mensen pas op als u door hen wordt gebeld, wees wijs en trap er niet in.

    1. Goed dat ik dit lees, zo gaan ze dus schijnbaar te werk. Ik ben helaas ook erin getrapt en heb ook mijn contract afgekocht, zeer zure appel, maar beter dat dan elke maand aan je stomme fout herinnerd worden :S. Nu ben ik dus deze week klaar met mijn afbetalingsregeling en je raad het al. Ik wordt zojuist gebeld duur MKB Clickservice, met exact hetzelfde agressieve telefoontje dat hij langs wil komen. Ik vertel hem net klaar te zijn met een zeer negatieve ervaring, dus dat ik geen interesse er in heb. Nog 5 argumenten moeten aangeven dat ik het niet wil, maar gewoon door blijven gaan om maar tot een afspraak te kunnen komen om bij je in je toko te zijn. Nadat ik NEE IK WIL HET NIET ongeveer door de telefoon riep, droop hij af met een heel onvriendelijke toon: wens u nog een prettige dag. Denk toch even google en wat schets mijn verbazing???? Het is een pot nat, vallen ook onder Be Up en Proximedia. Dit is toch eigenlijk te erg voor woorden. Dus mensen wees gewaarschuwd.

  10. “Ondanks mijn leeftijd en het feit dat ik geen ervaring had met sales, kreeg ik toch de kans om aan de slag te gaan.”

    Natuurlijk nemen ze mensen zonder ervaring aan, een echte Sales person die schaamt zich toch dood om dit soort inferieure producten te verkopen!

    https://www.mkbclickservice.nl/vacatures

    MKB Clickservice is hoogstwaarschijnlijk in het leven geroepen omdat ervaringen delen op fora goed werkt.
    Google maar eens: “beup” en bekijk de resultaten.

    Beup biedt oa. tot 3000 clicks per jaar aan. De vuistregel is ongeveer 2 conversies per 100 hits. Dit zouden dus max. 60 klanten per jaar zijn voor ruim €2800,- per jaar. Stel je hebt een webshop dan zijn de kosten per klant minimaal €47-. Dus als je marge 20 Euro is op een verkoop, dan ga je er €27 op achteruit + alle andere kosten.
    Dit is trouwens een positieve benadering.

  11. 3,5 jaar geleden heb ik helaas ook getekend voor 4 jaar Beup. Eind vorig jaar heb ik aangegeven het contract niet te willen verlengen. Dus nog even een paar maanden bloeden. Afgelopen week kwam iemand van mkb clickservice aan de deur. Leek in mijn ogen verdacht veel op Beup verkoopmethode. Uiteraard niets getekend. Op mijn vraag of hij wel eens van Beup had gehoord antwoord hij. ” ja wel eens van gehoord “. Later heb ik e.e.a. nagecheckt en bleek mkb clickservice hetzelfde adres te hebben als Beup, nog sterker zelfs, het was dezelfde vertegenwoordiger als 3,5 jaar geleden. Inderdaad waarschijnlijk door de slechte naam van Beup maar onder een andere naam verder gegaan. KIJK UIT !!!

  12. Ook ik heb vandaag (16-03-2015) een vertegenwoordiger van MKB clickservice op bezoek gehad.
    Ze wilde graag een afspraak maken voor aanstaande woensdag. Ik heb hiermee ingestemd.
    Toen de dame weg was heb ik nog eens goed naar het achtergelaten visitekaartje gekeken. Hier stond geen naam of mobiel nummer op.
    Ik vond dit raar en heb even gezocht op Google met dit bericht als resultaat.
    Ik heb gelukkig nog niks getekend en de afspraak voor woensdag gaat ook zeker niet door. Ze komen er niet eens in.

    Wat een walgelijke manier van zaken doen!

  13. Helaas kwam voor mij deze waarschuwing ook te laat. Ik had van te voren wel op ze gegoogled maar vond toen nog geen negatieve informatie over MKB-clickservice. Ik ben ook erg teleurgesteld over de resultaten. Hoe kom ik van dit 2-jarig contract af? Loopt nu een maand of 4.

    1. Juridisch gezien sta je niet sterk omdat je een waterdicht contract getekend heb. Op Higherlevel laat MKB Clickservice duidelijk een middelvinger zien naar ondernemers die getekend hebben. Dit is wat zij vertellen aan iemand die op vrijdag getekend heeft en op de dinsdag daarna wilt annuleren:

      Zoals u op de overeenkomst kunt terugvinden is er een afkoelperiode van drie dagen na ondertekening, waarbij de verzenddatum van de brief bepalend is (de postdatum).
      Als er bijvoorbeeld op vrijdag een overeenkomst wordt gesloten dan volstaat het om uiterlijk maandag een brief te sturen.

      Oftewel, MKB Clickservice zegt: “Fuck jullie en bedankt voor jullie geld.”

      Wat je in elk geval kan doen is ze alsnog een aangetekende brief sturen waarin je aangeeft dat je wilt annuleren, in het kader van niet geschoten, altijd mis. Daarnaast helpt het ook om op zo veel mogelijk plaatsen op internet te waarschuwen voor de praktijken van MKB Clickservice. Al is het maar om nieuwe slachtoffers te voorkomen.

      Veel succes.

      1. Beste Wouter,

        Wij gaan niet mee in de bewering dat wij ‘’duidelijk een middelvinger’’ aan onze klanten laten zien. In de rest van de reactie waar u uit citeert staat namelijk ook dat wij samen met de klant willen gaan zitten om te kijken naar een oplossing. Jammer dat die opmerking hier achterwege wordt gelaten. Wij willen onze klanten wel degelijk helpen, dat is voor ons vanzelfsprekend.

        Met vriendelijke groet,
        MKB ClickService

        1. Het feit dat jullie de deur dicht gooien als de klant 1 dag te laat is op een opzegtermijn die sowieso al te ridicuul voor woorden is (3 dagen, van vrijdag tot maandag..), zegt wat mij betreft al genoeg. Als jullie de klant echt zouden willen helpen, dan zouden jullie een genereuze opzegtermijn hanteren en niet kijken op een dag meer of minder te laat. Dat zou ook een wereld van verschil maken in het aantal negatieve ervaringen dat men nu met jullie heeft. Echter staan jullie daar totaal niet voor open. Een en ander is al voldoende toegelicht aan jullie directeur.

    2. Beste Sandra,

      Jammer om te lezen dat u teleurgesteld bent en van het contract af wil. Een van de medewerkers van onze klantendienst zal vandaag nog contact met u opnemen over de gang van zaken.

      Met vriendelijke groet,
      MKB ClickService

      1. @MKB Clickservice. Zo te lezen op diverse fora zijn jullie geen haar beter geworden, integendeel.
        Kijken jullie wel eens in de spiegel en vragen jullie je af, heeft mijn baantje wel toegevoegde waarde? Help ik startende ondernemers om te groeien? Het antwoord is helaas , NEE
        Mijn mening is dat bedrijven zoals Proximedia/beup/mkbclickservice en noem ze maar op in Beligie destructief werken voor ondernemers. Vol goede moed worden beginnende ondernemers gestrikt in 1 van de wurgcontracten, de nieuwe MKB Clickservice is een kopie van BeUp met een ander sausje. Het is genant om dan te beweren dat je je leven als onderneming hebt verbeterd, immoreel is een andere bewoording, een woord wat geen betekenis heeft bij Proximedia. Ik zie op tros radar dat er een vuist wordt vemaakt tegen Flexper, waarvan de eigenaar een ex medewerker is van Proximedia, wellicht kunnen gedupeerden van de Proximedia groep zich bij hen aansluiten?

  14. Gisteren ook iemand van MKB Clickservice op bezoek gehad, ik had al spijt van de afspraak, toen hij belde en ik vroeg wat me het ging kosten als ik op hun voorstel in zou gaan, kwam er een heel verhaal van dat hij dat allemaal persoonlijk wilde toelichten en dat het niet om de kosten gaat, maar om de geweldige omzetverhoging die ik kan genereren als ik op hun voorstel in zou gaan, een offer I can’t refuse!
    glad persoon met gladde praatjes, stond me direct al tegen.
    We zitten al lang in het vak en laten ons niet zomaar meer iets aanpraten,
    ik ben aan de dans ontsnapt en na wat gegoochel echt heel blij!

  15. Ook ik ben erien getrapt vorig jaar bij BeUp.
    Eerst haalt de vertegenwoordiger je onderuit met de opmerking dat je site niet zoveel bezoekers ontvangt en dat zij dat kunnen optimaliseren. Ook je website is niet zo best voor het aantrekken van klanten.
    Om korting te krijgen word je gevraagd 10 adressen aan te leveren van andere bedrijven. Wat voor bedrijven maakt niet uit. Zij gaan die bekijken. Vooral van dit laatste aspect heb ik enorm veel spijt.
    Heb bedenktijd gevraagd, als alleenstaande 68 jarige! wilde ik dit eerst met de kinderen bepraten. Dat kon allemaal als ik maar eerst tekende. En inderdaad wilde ik er vanaf na 8 dagen. 1 dag te laat. Vertegenwoordiger kwam meteen met de rechter op de proppen en de bijkomende proceskosten. Je wordt zo bang gemaakt en dat terwijl hij een fluwelen indruk maakt.
    Inmiddels ben ik toch met mijn bedrijf gestopt wegens lichamelijke klachten.
    Na een telefoontje met BeUp kreeg ik rap een voorstel tot afbetaling van de nog openstaande bedragen.
    Hoe het verder met het contract moet weet ik nog niet, maar ga het wel beëindigen.
    Wil de overkoepelende MKB organisatie via de KvK waarschuwen voor dit bedrijf.

    Heeft iemand een goed idee hoe het contract te beëindigen?

  16. Nog een aanvulling op het vorige.
    48 maanden klinkt lang niet zo lang als 4 jaar.
    Ook is het misleidind zoals ze binnen komen. er wordt de indruk gewekt dat je speciaal bent uitgekozen.
    Dat streelt natuurlijk.
    Toch denk ik dat binnen de colportage wet de regels zijn overtreden. Kan iemand mij helpen.

    Hoop dat iemand anders met dit commentaar wakker geworden is.

  17. Gister een telefoontje van mkb click srvice, anoniem nummer; eén bel ging al af..
    Wilde persé thuis afspreken; 2 e bel ging af… ik had een admin. dag en denk laat maar s komen, eens in de zoveel tijd stel ik mij eens open (als ik tijd heb) voor de nieuwste verkooptechnieken en die zijn in vele jaren weinig veranderd… maar worden alleen steeds agressiever.
    2 e reden is dat ik dan iemand een half uur laat rammellen, totdat ik de dollartekens in zn ogen zie en dan aan t eind meestal ineens afkap, en zonodig zelf ontzettend kwaad word (als act.) ze zijn dan zo weg. De reden is dat zo’n persoon dan niet een ander in die tijd kan lastig vallen.
    Ik walg namelijk van die lui en wil t een ander besparen.
    – als mensen bij je thuis willen afspreken is er al iets aan de hand..
    – gladde praatje kloppen ook zelden.
    – een speciaal aanbod alleen vandaag geldig is in 99,9% oplichterij.
    – als er 2 man/vrouw voor de deur staan kap het dan meteen af! ( ik moet naar mn opa voor n noodgeval oid) met 2 man is ook beproefde diefstaltechniek. laat er NOOIT 2 binnen, ook niet van post , meteropname oid, die komen nl altijd alleen.
    -google het bedrijf terwijl je aan de telefoon zit, of als diegene er al is ( even mn zieke moeder mailen oid..)
    Enfin, ik had al even 10 sites opengezet over mkb clickservice met geen enkele positieve….
    na een half uur belde ze op, t wordt een kwartier later… 5 kwartier later was ze er nog niet ik moest helaas weg.. de file zal zn werk wel hebben gedaan, ik werd nog wel gebeld, maarja.. niet opgenomen, zal ze wel begrepen hebben:)
    Aan de mensen in de “branche’ ;besef hoeveel leed je mensen aandoet met zo’n agressieve verkoop, schulden, scheidingen stress, ziekte, ruzies, schuldsanering etc. Ze zijn er zelf ingestonken, ja, en weten vaak niet binne 3 dagen aangetekend te cancellen als oplossing, als het al kan, heet leergeld, maar erg duur.
    Achter iedere commissie die je voor n verkoop krijgt zit gewoon erg veel leed.
    Een opzegging ook altijd aangetekend doen!

    -TIP; keukenboeren zijn veelal van hetzelfde caliber; zijn erop getraind niemand zonder handtekening ( op bijna blanco contract) de deur uit te laten gaan, hiervoor is de colportagewet ook niet van toepassing daar je zelf bent binnengegaan, van een insider hoorde ik eens dat ze meer verdienen(20% boete van bedrag) dan dat ze daadwerkelijk aan keukens verkopen… crimineel.
    ( een goede kennis had ik net te laat getipt hierover.. alleen door briefje van bevriende advocaat werd t meteen gecancelled…
    In mn vroege jeugd heb ik wel eens wat klein leergeld betaald (de halve wereld alléén over) maar vandaag de dag loopt dat leergeld in de 1000 den euro’s als ik t zo allemaal hoor. Heb altijd weinig geld gehad en moest heel zuinig doen, opletten hoort daarbij leerde ik al vroeg.
    -nog 2 omdat ik t niet kan laten; de taxigeldwisseltruc (overal ter wereld hetzelfde, alleen na vele taxi’s in Bangkok nooit meegemaakt,( zal met bhoedisme te maken hebben denk ik) ; rit is bv 8 euro, je geeft 20, hij gaat in zn portomonee rammelen en met moeite krijg je 2 euro… dan pauzeert ie.. veel mensen zijn dan al weg( haast) en hij heeft dan een 10 tje verdiend…
    -cafetruc; (veel in randstad en grote steden, vooral als je een zatte indruk maakt) bedrag is 12 euro, je geeft 50,- en krijgt 18,- terug… en jij heb t al in je zak en bent weg, barvrouw/man heeft dan snel 20,- verdient.
    Doe je maar eens wat aangeschoten voor en maak t mee!
    Altijd met open hand geld in ontvangst nemen en meteen heel HARD roepen; waar is de rest!! Oh sorry, een vergissing.. is vaak t antwoord en ze weten niet hoe snel ze je de rest moeten geven zonder morren.
    Beter is om na t te betalen bedrag gehoord te hebben ,(zonodig laat je ze schreeuwen) en dan t geldbriefje duidelijk voor de neus van barman te tonen met 2 handen, en dan zie je ze al chagrijnig kijken en krijg je altijd wel meteen correct terug.
    Wat kleine tips die je gewoon ontzettend veel geld (kunnen) schelen. Er zij er veel meer maar deze heb ik t meest vaak gezien.
    De laatste tip; heeft me ( met broer samen) in principe 7500,- gekost, ouders al lang uit elkaar, moeder eigen huis, werd ongeneeslijk ziek, ik mantelzorg voor 3 mndn, goed ingelezen in belastingdienst wat te verwachten bij overlijden maar niet goed genoeg….
    Aanslag 15000 erfbelasting voor broer en ik samen, als ik een zorgcompliment gehad had was t maar 7500 geweest.. Google; ZORGCOMPLIMENT! Dit was t eerste wat 2 bellastingconsullenten vroegen toen ik bij ze om advies kwam. We wilden t huis behouden en kregen eigenlijk geen uitstel. Consullent kostte wel wat maar had t in n week voor elkaar.
    Schakel meteen een belastingconsulent in als je nog eén ouder met eigen huis over hebt en die t niet meer lang gaat maken, de voorwaarden lijken streng maar is allemaal te regelen. laat voor die tijd ook diegene zn rekening overzetten op en/of rekening.
    De gewone man kan hierdoor gewoon veel besparen, vooral de ellende.
    Al t goede aan allen, ook aan die soort lui die ik beschreef, hopenlijk komt men eens tot inkeer.

    Groeten, Ed

  18. Ook ik eergisteren (23-06-2015) een afspraak met MKB Clickservice.
    Prachtige verhalen, dat dan weer wel. De vindbaarheid van mijn website laat idd te wensen over dus klonk het verhaal plausibel.
    Moest ook direct ondertekenen. Heb eerst het ‘contract’ doorgelezen en zag dat ik 3 dagen de tijd had één en ander te annuleren, hetgeen ik ook direct aangetekend en per mail heb gedaan na het (stom pas achteraf) googlen van het bedrijf.
    Ik laat nog weten hoe het is afgehandeld.

  19. Proximedia verliest de rechtszaak die ze hadden aangespannen tegen Visual Media:
    Uitspraak op Rechtspraak.nl

    Visual Media heeft een waarschuwing voor de praktijken van Proximedia en MKB Clickservice geplaatst op haar website. Proximedia vorderde dat die waarschuwing weggehaald zou worden op straffe van 50.000 euro boete.

    De rechter heeft bepaald dat de waarschuwing niet onrechtmatig is. Proximedia heeft de rechtszaak dus verloren en mag de proceskosten vergoeden aan Visual Media.

  20. MKB Clickservice is momenteel actief in Friesland. Wij werden gebeld en op het display zag ik dat het een nummer met kengetal 030 was. Dat alarmeerde mij niet direct. Het was een dame die zich voorstelde en namens MKB Clickservice belde. Zij sprak snel, ik verstond alleen MKB, en ons bedrijf was speciaal geselecteerd om mee te doen aan een actie zonder koop of investeringsverplichting. Want de bedoeling was dat beide partijen (wij en MKB……) elkaar zouden versterken in Friesland.
    Wij wilden hierover wel even van gedachten wisselen, dus afspraak werd gemaakt. Op het afgesproken tijdstip stopte er een zilveren volkswagen Golf op de oprit en een jonge meid stapt uit. Binnengekomen begon het joviale, snelle praatje. Toen hoorden wij dat achter het MKB verhaal nog “Clickservice” hoorde. Dat zei ons niets.
    Het meisje (korte rok, panty met ladder (?), rouwranden onder de nagels, afgebladderde nagellak) stalde een aantal attributen uit op tafel en begon haar algemene inleiding. Haar telefoon gaf een geluidje. Zij nam hem uit haar tas, deed er wat mee en zij legde hem tussen haar informatiemateriaal zodat wij hem niet meer konden zien. (wat raar…). Vervolgens wilde ze pas verder als wij een aantal vragen hadden beantwoord. De manier waarop het gesprek werd opgebouwd had bij ons inmiddels vraagtekens, alarmbellen, uitroeptekens gevormd. Wij waren erg op ons hoede. Het bleek niets te maken te hebben met MKB. Ja, het benaderen van ondernemers, maar de term MKB geeft het gevoel, althans dat deed het bij ons, dat het vertrouwd is.
    Het meisje vervolgde haar praatje dat nu inmiddels tot het punt was gekomen dat zij van ons 100% zeker wilde weten dat wij op haar speciale actie in zouden gaan. Omdat wij met z’n tweeën waren, moest zij 200% zekerheid hebben. Wij wilden eerst weten wat nu het financiële plaatje was, want inmiddels was wel duidelijk dat er wel een investering verwacht werd.
    Er kwam geen fatsoenlijk antwoord. Er werd omheen gedraaid. Wij waren er klaar mee en wij zeiden 200% NEE. Wij ruimden haar spullen op en ze kon gaan. Daar ging ze op haar hoge hakken, terug naar haar snelle autootje.
    Later eens even onderzoek gedaan naar dit meisje. Het blijkt te gaan om een studente, die ook bij een bloemenzaak (aha!) werkt en nu dus even snel haar centen wil verdienen via MKB Clickservice. Het is meer dan schandalig dat er mensen zijn die zich op deze manier verlagen. Over de ruggen van hardwerkende ondernemers. Wal-ge-lijk. Fatsoen en moraal zijn erg ver te zoeken bij dit soort studenten.
    Wij hebben een waarschuwing op Facebook gezet. Ondernemers opgelet. Trap er niet in. Word je gebeld: NEE, geen interesse. En, achterdochtig als wij nu (weer) zijn, vragen wij ons ook af of die mobiele telefoon was ingeschakeld om het gesprek op te nemen. Dat zullen we echter nooit weten.

  21. MKB Clickservice is ook actief in Groningen, ben er bijna ingestonken, afspraak gemaakt. Voelde meteen niet goed, googelen bevestigde mijn duistere vermoedens. Meteen de afspraak afgebeld. Opgelucht.
    Heb met stijgende verbazing de door MKB Clickservice vervaardigde websites bekeken.
    Aan alle mensen die er wel aan vast zitten, tijdelijk uiteraard, sterkte!

  22. 4 jaar geleden helaas ook contract afgesloten. Afgelopen juni vertegenwoordiger over de vloer om te kijken voor verlenging, maar dat wilden wij uiteraard niet. Oké meldden deze uiteindelijk. Dan houdt het in september op. Niet dus, we hebben nu weer een stilzwijgende verlenging aan onze broek, want dat was al van kracht bij dat verzoek hoorden we vandaag. Na een hoop gebel, heeft men ons gisteren telefonisch toegezegd dat de overeenkomst per eind december zou stoppen, maar dan moesten we wel akkoord gaan met een gesprek vandaag. Gezegd dat wij geen gesprek wilden, maar als we daarmee van het contract af kwamen, moest het dan maar. Komen er vandaag twee dames die de boel wederom verdraaien en die met een afkoopsom op de proppen komen. Daar is eerder niets over gemeld. Als we dan echt niets wilden, ging ze even haar directeur bellen. In andere ruimte, dus of ze echt gebeld heeft waag ik te betwijfelen. Maar nee, de directeur had gezegd gewoon betalen. Wij hebben ze toen verzocht te vertrekken.
    Iemand nog ideeën wat hier verder nog mee te doen is?

    1. Beste mevrouw Vos,

      Wij vinden het vervelend dat de zaken zo moeten lopen. Het is erg jammer dat u voor geen enkele dialoog, laat staan oplossing, open staat.

      Daarnaast is het een en ander niet gegaan zoals u het hier laat overkomen.
      Onze vertegenwoordiger heeft u geen enkele toezegging gedaan, net zomin als onze customer service. Het is nu eenmaal zo dat net zoals het merendeel van de zakelijke overeenkomsten u tijdig dient op te zeggen, want ook wij moeten tijdig de nodige voorzieningen treffen om een goede dienstverlening te garanderen.

      Pas na vier jaar horen wij voor het eerst dat u ontevreden zou zijn. Wij hebben u alle elementen aangereikt om een goede analyse te maken en onze customer service is zelfs (!) bij u op locatie geweest om alles uit te leggen, uw ontevredenheid te begrijpen en een passende oplossing te vinden.
      Dit bezoek is bijzonder moeizaam verlopen, een gesprek was niet mogelijk, maar u verwacht wel onze bereidwillige medewerking om kosteloos uw overeenkomst stop te zetten?

      Wij zijn in ieder geval nog steeds en met veel genoegen bereid om met u te spreken. Ons kantoor bevindt zich bijna bij u om de hoek en de koffie staat voor u klaar. Over onze koffie hebben we in ieder geval nog geen klachten ontvangen 😉

      1. Voorheen was jullie excuus dat als een klant niet binnen de extreem korte periode van 3 dagen na tekenen opzegde, dat jullie al heel veel kosten gemaakt zouden hebben en dat daarom die regel door jullie bedacht zou zijn.

        Nu heeft de klant al 4 jaar betaald -de kosten (welke jullie niet maken, laten we eerlijk zijn) zouden er dus allang uit moeten zijn- en dan nog naaien jullie de klant door er gewoon weer een forse periode aan vast te plakken. Je zou natuurlijk ook gewoon de overeenkomst kunnen ontbinden, jullie hebben al geld gekregen voor iets waar jullie letterlijk helemaal niks voor gedaan hoeven te hebben.

        Maar goed, jullie bedienen je dan ook graag van chantagepraktijken heb ik begrepen, dus dat zal jullie vast aan de spreekwoordelijke reet roesten..

        Hoeveel bedrijven en mensen moeten jullie nog kapot maken?

      2. Natuurlijk klopt het verhaal volgens be up niet. Wij hebben in 2013 ook al gemeld niet tevreden te zijn, maar een antwoord daarop tot op heden niet ontvangen. Maar dat zijn ze even vergeten. Nu willen we van ellende de afkoopsom betalen. Contract is op de vijfde van de maand getekend en natuurlijk proberen ze die hele maand ook nog mee te rekenen. Ook begint men nu onrust te zaaien dat ze onze domeinnaam niet meer gaan verlengen en dat we ren andere provider daarvoor moeten zoeken. Dit terwijl zij onze domeinnaam nog nooit in beheer hebben gehad. Het blijft een vervelend akelig werkend bedrijf.

  23. MKB Clickservice nu ook actief in Overijssel; vandaag een opdringerige, gladde verkoper aan de telefoon die mijn man toch een afspraak wist te ontfutselen later deze week. We zullen de heren eens trakteren…… 😉

    1. Beste Karin,

      Wij zijn benieuwd wat u bedoelt met ”trakteren”, hopelijk bedoelt u koffie of thee en geen alcohol, want anders wordt onze vertegenwoordiger te glad 😉 Maar even zonder gekheid, geef ons even een belletje. Een betere vindbaarheid op het internet is voor de meeste ondernemers echt noodzakelijk, maar als u daar geen prijs op stelt, kunnen we de afspraak beter annuleren.

      We horen graag van u.

      Met vriendelijk groet,
      MKB ClickService

  24. Vandaag bezoek gehad van MKB clickservice. Ze zeggen nu een vestiging in Tilburg te hebben en vanuit daar Brabant te bezoeken. Wij zitten in Roosendaal.
    Het verhaal was erg goed en aannemelijk! We hadden er dus daadwerkelijk interesse in. Toen het contract op tafel kwam en zei dat ik het eerst rustig door wilde lezen (ik dacht dit in het weekend te doen, 4 pagina’s vol). Echter zeiden zei; ga je gang… Uhmm hoe bedoel je? Het was nu of niet!! Toch nog getwijfeld maar niet gedaan :).
    Nu even op internet en kom ik deze site tegen. Er blij dat dat er niks ondertekend is!!

  25. ik heb a.s vrijdag een gesprek. Ik ben vrijdags altijd vrij. Ik verheug me nu al op het bezoek van MKB Clickservice.. Heb me lekker lopen in lezen de afgelopen dagen. Eens kijken hoeveel tijd ik kan verprutsen van die Hufters..

    1. Top!

      Als het kan, leg het dan ook vast op video of audio, zodat we kunnen publiceren wat voor toezeggingen de vertegenwoordigers van dit vreselijke bedrijf allemaal doen.

      1. Wouter, we vinden het erg jammer dat u ondernemers vraagt om dit soort dingen te doen. Wij hebben u meerdere malen gebeld en gevraagd om langs te komen en u te laten zien hoe we hier daadwerkelijk te werk gaan. Waarom hebt u camera’s nodig als u een dagje met ons mee kan lopen en met eigen ogen kunt zien dat wij een goed functionerend bedrijf zijn met veel aandacht voor onze klanten? U bent toch niet bang om tot de conclusie te komen dat onze klanten erg tevreden zijn en onze medewerkers mooi werk leveren?

        1. Jullie hebben mij één (1) keer gebeld en dat was een jaar nadat jullie mij bestookt hebben met brieven via jullie advocaat waarin jullie dreigden met rechtszaken en dure schadeclaims, als ik niet twee specifieke posts met een citaat van jullie directeur (je weet wel, waarin jullie directeur meldt dat elke klant 8 dagen opzegtermijn heeft) weg zou halen. Jullie wisten net zo goed als ik dat dat een volstrekt kansloze actie was, want toen ik schreef dat jullie maar met die rechtszaak moesten komen als jullie die twee posts weg wilden hebben, bleef het stil.. tot aan het telefoontje waarmee jullie hoopten mij over te kunnen halen om niet te gaan schrijven over jullie nieuwe handelsnaam waarmee jullie ondernemers gingen afzetten benaderen, MKB Clickservice.

          Onder het mom van ‘gezellig met onze directeur uit eten’ (waarom belt Jan mij niet zelf maar moest het een medewerker/stagiair zijn, trouwens?) wilden jullie mij overtuigen dat MKB clickservice niet zo’n ramp ging worden als haar voorgangers. Maar wat denken jullie zelf nou? Verwachten jullie echt dat ik even gezellig uit eten ga met iemand die zijn advocaat op mij af stuurt en met de meest verschrikkelijke dingen komt dreigen?

          Het mag duidelijk zijn na de vele klachten over MKB clickservice het afgelopen jaar, dat er sinds Proximedia, BeUp en alle andere handelsnamen die jullie gebruikt hebben, nog geen steek veranderd is aan jullie business model: Het door een ondernemer onder zeer hoge druk laten tekenen van een juridisch waterdicht contract voor een dienst waar jullie geen ene moer voor uit hoeven te voeren. Walgelijk.

    2. Laat ons nog even precies weten waar we moeten zijn, onze collega zal dan zorgen voor de juiste make-up en een niet te missen voorstel! Zorgt u dan voor goede koffie met iets lekkers erbij? 😉 Maar serieus, laat ons even weten wie u bent, want als er geen serieuze bedoelingen zijn, kunnen we iedereen dit ongemakkelijke moment beter besparen. Het moet niet gekker worden toch?

      1. Jullie zweten al peentjes begrijp ik. Jullie weten dondersgoed wat er gebeurd tijdens zo’n gesprek met 1, meestal 2 vertegenwoordigers. De verhalen op het internet en de getuigenissen tijdens de vele rechtszaken die jullie tegen jullie klanten voeren, schetsen allemaal precies hetzelfde beeld. Agressief, onder hoge druk en mooie beloftes die handtekening afdwingen, zodat de ondernemer er jarenlang aan vast zit.

        Tijdens de rechtszaken kan de gedupeerde klant niet aantonen wat er gezegd is tijdens het verkoopgesprek en hoe dat gesprek verlopen is. Het is dan het woord van de klant tegen het woord van MKB Clickservice. Achteraf valt er dan niet zo veel meer te bewijzen.
        Slechts het feit dat er getekend is onder het dure contract, valt aan te tonen. De klant verliest dus in de regel de peperdure rechtszaak en moet die kosten dus ook nog eens dragen, naast te exorbitant hoge kosten van het MKB Clickservice contract.
        Met de komst van videomateriaal van zo’n verkoopgesprek van MKB Clickservice zouden die rechtszaken wel eens een geheel ander verloop kunnen gaan hebben. Ik ben benieuwd!

  26. Ook wil ik graag nog even extra benadrukken dat MKB Clickservice hier wederom aan het liegen is. Ze stellen dat ze meerdere keren gebeld zouden hebben en mij uitgenodigd zouden hebben om een dag mee te lopen. Dat is klinkklare onzin, oftewel gelogen, zoals ik in een vorige post reeds beschreven heb.

    Eerder dit jaar verkondigde MKB clickservice ook al keiharde leugens door dit te stellen:

    De negatieve publiciteit die gevraagd is om te verwijderen ging om onjuiste informatie en niet expliciet om kritiek. Wij hebben geen moeite met kritiek die online wordt geplaatst, maar wel met ongegronde informatie betreffende onze firma. Daarom is er gevraagd om dat soort informatie te verwijderen.

    Verder van de waarheid kon dat niet liggen. Het ging immers om citaten van hun eigen directeur dus dat kon onmogelijk ongegronde en/of onjuiste informatie zijn.

    Deze leugen werd hier verkondigd en gelijk door mij ontmaskerd.

    Het zou kunnen zijn dat diegene die de webcare van MKB Clickservice doet en hier dus ook de reacties tikt, enorme bullshit gevoerd wordt door zijn/haar baas, en dus domweg niet beter weet. Dat doet echter niet af aan het feit dat deze berichten gedaan worden vanuit MKB Clickservice en dat ze dus beter de feiten hadden moeten checken.

    Nu we vastgesteld hebben dat ze meermaals, in ieder geval tweemaal, niet de waarheid verkondig hebben op internet, zouden we kunnen stellen dat bij alles wat MKB Servicedesk de wereld in helpt, we sterk kunnen twijfelen of dat wel waar is. Eens een leugenaar…

    Goed, gaan we gelijk even kijken hoe het er voor staat met onze boefjes van MKB Clickservice. Eens zien wat de score is op Klacht.nl.

    Daar meten we vandaag 6 klachten over MKB Clickservice in totaal. 1 uit april dit jaar, 1 uit september, (beide aangemerkt als opgelost, volgens MKB clickservice is het contract ontbonden) en 1 uit oktober, die nog open staat. Vervolgens zien we 3 klachten van afgelopen week: 8 december, 15 december en 16 december.

    Dat is een vreemde spreiding van klachten. 3 over een heel jaar en vervolgens opeens 3 in 1 week, en ook nog eens stom toevallig afgelopen week! Dat suggereert dat MKB Clickservice ook op die site flink met de bezem bezig is geweest om klachten weg te laten halen. Het is bekend dat MKB Clickservice zelfs bereid is om te chanteren om negatieve berichtgeving weg te laten halen, dus wie zal zeggen hoeveel klachten ze wel niet weggepoetst hebben?

    Laten we de openstaande klachten in de loop van komende tijd eens een voor een gaan behandelen, eens zien welk beeld dat schetst van MKB Clickservice. Daarnaast kunnen we zien of de klachten dan nog steeds online staan.

  27. En opeens is de klacht uit oktober verdwenen van klacht.nl. De fijne mensen van MKB Clickservice hebben de klacht blijkbaar offline laten halen. Heel fijn was het niet wat deze jonge onderneemster overkomen is. Gelukkig heb ik een backup van alle klachten die op Klacht.nl gestaan hebben. Dit is de klacht die door MKB clickservice weggehaald is:


    Ook ik ben helaas te impulsief geweest….

    Ik werd gebeld of er vrijdag een medewerker kan langskomen om de voordelen van MKB clickservive te bespreken. Er werd erg op vrijdag aangedrongen, maar omdat ik niet kon op vrijdag hebben wij de afspraak op de maandag gezet. (nu weet ik dus waarom ze zo graag op vrijdag wilde…)

    Ik dus een afspraak met een medewerker van MKB Clickservice.
    Deze vertelde zijn verhaal. Achteraf allemaal te mooi om waar te zijn..
    Er werd heel snel gepraat, en wanneer ik naar de resensies vroeg kwam er een map te voorschijn waar hij heel snel door heen bladerde.

    Ik kwam in tijd nood, want ik had van te voren aangegeven ik heb een uur / max. ander half uur de tijd i.v.m. mijn volgende afspraak.
    Deze meneer heeft gewoon zitten rekken tot er geen tijd meer was en ik dus heel erg in tijdsnood kwam. Ik dus snel het contract getekend omdat ik die vent mijn huis uit wilde.. hij was elke keer onodige telefoontjes aan het plegen, dacht ik klaar te zijn moest ik ook nog 10!!!!! bedrijven opschrijven met alle gegevens erbij zodat zei deze mensen ook konden benaderen… (sorry daarvoor…:( gelukkig hebben deze mensen allemaal slim gehandeld en de hoorn erop gegooid…)

    Nu komt het dus… er werd aan mij beloofd, dat ze voor mij een mooie website gingen maken, ik zou bovenaan in google komen te staan, ik zou een tablet krijgen met een of andere “super-app” er op.. (kun je gewoon gratis downloaden in de app store)
    En kwam een lijstje te voorschijn met wat ik allemaal zou krijgen, er werd vanalles doorgestreept alle bedragen die het “normaal” zouden kosten werden op 0 gezet, aan het einde van het lijstje kwam te staan : te betalen: 0,- en dan kreeg ik “al die prachtige mogelijkheden” de man die zijn verhaald deed leek net een robot zo erg zat dat verhaaltje in zijn hoofd gestampt hij bleef maar dooratelen, er was ook geen enkele sec. vrij dat ik iets kon vragen.. WANT toen de man weg was wist ik eigenlijk helemaal niet wat ik nou kreeg en waar ik voor getekend had.. wat is dit eigenlijk voor bedrijf???

    Ik ben 22 jaar vorig jaar ben ik mijn eigen bedrijfje begonnen het gaat eigenlijk best goed ik werf veel klanten via flyers, mond op mond reclame en facebook. Maar moet er echt keihard voor knokken om wat geld binnen te krijgen.

    Ik log in op mijn rabobank account om wat dingen te checken. Tot mijn grote verbazig staat er dat er 1x 230 euro, 1x 45 euro en 1x 90 euro van mijn bank zijn gehaald door……. PROXIMEDIA…..!
    Waarom zoveel??? Dit hadden we toch niet afgesproken meneer de vertegenwoordiger?? Ik zou volgens deze meneer rond de 50 per kwartaal kwijt zijn! Koopje toch?!?? Dus het komt er nu op neer dat ik even elke maand 284,35 moet afrekenen..! DIT VERDIEN IK NIET EENS ELKE MAAND?!
    Nu dus een ongeveer 3 maanden verder, wil ik echt heel graag nog steeds van het contract af.. en elke keer als ik bel “ik ga even overleggen, u word z.s.m. terug gebeld” Ik word niet terug gebeld!
    Ik krijg een scheinheilige mail, waar ze mij er op wijzen als ik het contrast wil opzeggen dat ik dan nog even 1.672,- EXCLUSIEF!! BTW

    Ik heb ze verteld, dat ik dit niet kan betalen, punt! Als er geen geld is kan ik het ook niet zomaar ergens vandaan toveren, er is gewoon geen geld hiervoor!

    Nadat ik elke keer een mail stuur moet ik bijna een WEEK!! wachten op antwoord, en dan moet ik tussendoor nog een mail sturen of ze nu a.u.b. even willen reageren.. Pas daarna krijg ik een mail

    Er is nog niks geleverd, ik merk totaal niks van die Google Adwords campagne, calltracking en landingspagina’s!
    Al mijn klanten die ik heb, heb ik zelf binnengehaald via Facebook en mijn flyers!

    Nu had ik dus de mail gestuurd dat ik het contract wilde beëindigen omdat ik er niks van merkte en er wel elke maand geld van mijn rekening word afgehaald, krijg ik een mail terug met: “Uw Google-Adwords-campagne heeft er voor gezorgd dat er in de afgelopen tijd maar liefst 71 potentiële klanten de weg naar uw landingspagina’s hebben gevonden” nu komt het…. “die landingspagina’s” staan nog niet eens online!! Sorry MKB-Clickservices jullie zijn nu echt door de mand gevallen. Mijn vertrouwen in jullie is weg, en al helemaal nadat ik al deze resensies, klachten en waarschuwingen heb gelezen.

    Ik hoop dus nu via deze weg, dat er echt een oplossing komt.

    Gewenste Oplossing:
    Einde contract zonder extra kosten

    Oordeelt u vooral zelf over hoe MKB Clickservice om gaat met jonge ondernemers en welke consequenties een bezoek van deze club heeft voor een onderneming zoals die van bovenstaand slachtoffer.

    1. Beste Wouter, het is altijd fijn om weer van je te horen. Laat ons beginnen met jou een zalige kerst toe te wensen – beter laat dan nooit – en alvast onze beste wensen voor het nieuwe jaar! In 2015 heeft het nog niet helemaal mogen lukken, maar 2016, dat wordt het jaar, daar zijn wij zeker van. Nieuwe kansen, nieuwe prijzen.

      Erg attent dat je de kerstgedachte met jouw bericht hoog houdt, dat is nu net waar iedereen op zat te wachten. Want laten we eerlijk zijn, er zijn belangrijke zaken in de geschiedenis die niet vergeten mogen worden en een trap na linksom of rechtsom… dat kan niet anders dan die grote knappe ogen van je net dat extra streepje zonlicht te laten uitstralen.

      Gelukkig zijn we met deze klant tot een oplossing gekomen en heeft de klant zelf zijn klacht gesloten, wij kunnen dat namelijk zelf niet. Zo zie je maar, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Zie het als een leermomentje, toch?
      Fijne feestdagen Wouter, wij gaan er ook van proberen te genieten!

      1. Gelukkig zijn we met deze klant tot een oplossing gekomen en heeft de klant zelf zijn klacht gesloten, wij kunnen dat namelijk zelf niet.

        Jullie die toezeggen de klant niet voor de rechter te slepen en de boete van 1600 euro te minderen naar misschien een paar honderd euro als de klant haar berichten op het internet weghaald, is niet een klant die de klacht weghaalt omdat ze zo tevreden is over de afhandeling daarvan.

        Dat jullie hier dan vervolgens ook nog eens quasi-vriendelijk, ik zou het bijna passief agressief noemen, reageren en spreken over kerstgedachte onderstreept alleen maar jullie nare bedoelingen met jullie businessmodel.

  28. Zelfs op een fatsoenlijke manier reageren lukt deze oplichters niet, de narigheid druipt werkelijk van hun reacties af.
    Opnieuw petje af voor jou Wouter, altijd goed onderbouwde en correcte reacties.
    Ik wens je oprecht een prettige jaarwisseling en een mooi en succesvol 2016 toe!

  29. Ook ik ben helaas in de mooie praatjes getrapt van Be Up / Proximedia.
    ik heb in februari 16 jaar mijn bedrijfje en toen het in 2012 niet zo best ging kwam er een vertegenwoordiger over de vloer.
    ik ben tot oktober 2015 aan het procederen geweest en helaas verloren en de door hen gemaakte website is nooit on line geweest.
    nu kan ik mijn bedrijfje als verloren beschouwen en ook prive gaat het niet best.
    ik kreeg met kerst nog een mail van proximedia met een bedankje voor de prettige samenwerking echter stel ik me bij een samenwerking toch iets heel anders voor.
    Ook ben ik nu het vertrouwen volledig kwijt mede dankzij hun.
    En niet onbelangrijk: ik heb schuldsanering aangevraagd want ik was aan de slag met behoud van een wajong uitkering zij hebben me mijn lust en mijn leven afgepakt!

  30. Leuk dit allemaal te lezen.
    Ik ben jaren geleden bijna in de be-up val getrapt.
    Omdat het om een redelijk bedrag ging (35.000 euro op 4 jaar) vroeg ik enkele garanties op papier, zoals bv een gegarandeerde top 5 positie in google. Indien ze dit niet zouden naleven dan eiste ik dezelfde schadevergoeding als zij vroegen als ik het contract niet zou naleven. Was allemaal geen probleem…
    “Teken al even dit blanco contract, mijn leidinggevende zal dit achteraf wel invullen”
    ???

    Uiteraard niets getekend, ik werd nadien minstens 2 keer per jaar opgebeld door hen op 2 vennootschappen. Telkens maakte ik een afspraak, liet ik ze half uurtje wachten en zei ik dat ik het niet haalde en maakte een nieuwe afspraak. ?

    Laatste afspraak had ik mijn twee honden (duitse doggen) los op de oprit gelaten en de automatische poort weer gesloten toen ze op mijn oprit kwam, haar auto stond buiten de poort en ik deed mijn voordeur niet open. Dat was pas lachen, jammer dat ik toen nog geen camerasysteem had ???

    Nu sta ik op hun zwarte lijst denk ik want ik hoor sindsdien niets meer ?

  31. Hoi ik denk zal ook maar eens reageren had nog geen tijd en zin gehad om dit te doen.
    Ook ik ben in November benaderd door MKB Clickservice en ze wilden graag op een vrijdag middag langs komen.
    Op zich is dit niet ongewoon voor ons wij krijgen regelmatig vertegenwoordigers over de vloer.
    Door de telefoon werd door de dame gezegd “zonder investering en zonder abonnementskosten. Dit was voor ons een reden om hem te laten komen. Echter toen de persoon er was kwam er een heel mooi verhaal dat ze een officieel Google partner zijn en dat onze website natuurlijk slecht vindbaar was enz.
    Maar aan het einde van het gesprek waren er op eens wel kosten en ik moest gelijk beslissen., dit hebben we natuurlijk niet gedaan. Maar nu is het mooie dat wij alle telefoongesprekken opnemen, en ik heb het nog eens nageluisterd en er wordt heel duidelijk gezegd dat het ons niks kost.
    Ik den dat wij MKB Clickservice hier aan gaan houden desnoods via de rechter.

    Voor iedereen die heeft getekend je kan er wel onder uit en wel als er sprake is van wanprestatie.
    En het is duidelijk dat ze een wanprestatie leveren.
    Wat moet je doen? Je stuurt een aangetekende brief dat ze de werkzaamheden niet uitvoeren zoals afgesproken en voorgespiegeld in deze brief geef je ze 10 werkdagen de tijd om het werk als nog naar behoren te doen. Doen ze dit niet dan moet je gelijk na die 10 werkdagen weer een aangetekende brief sturen en je stelt ze in gebreke en je eist dat ze het binnen 3 werkdagen als nog naar behoren opleveren. In deze brief geef je gelijk aan dat indien het geheel niet word uitgevoerd zoal overeengekomen dat het contract dan wordt ontbonden. In dit laatste geval kan je ook een schadevergoeding eisen van minimaal het bedrag wat je aan hun hebt betaal vermeerderd met wettelijke rente en eventuele kosten voor juridisch advies. Het is raadzaam om dit samen met een aantal andere slachtoffers te doen, ze zou den dan samen met een deurwaarder over kunnen gaan tot een faillissementsaanvraag. (werkt in 99,9% van de gevallen) of ze gaan over tot betalen of de rechter gaat er in mee en verklaart ze failliet.
    Sterkte er mee

  32. Onlangs hebben mijn collega en ik getekend bij MKB Click service. Wij waren blij met wat wij hoorde.
    Helaas is er van mijn kant een situatie ontstaan waarbij ons bedrijf niet meer aan de betalingen zouden kunnen voldoen.
    Wij hebben gebeld naar MKB Clickservice en hebben een afspraak gemaakt om bij hen op kantoor langs te komen.
    Wij hebben onze situatie uitlegt en hebben samen met hen een oplossing gevonden. Wij hebben ons contract opgezegd omdat wij het nu gewoon niet kunnen betalen.
    Het was een fijn gesprek en mensen houden echt rekening met je. Het zijn geen mannen in pakken die daar met een wetboek gaan zitten en je een gaan vertellen waarom jij aan je contract vast zit. Het zijn heel aardige mensen die met je mee denken.

    Wij hebben positieve ervaringen met MKB Clickservice!

  33. 4 jaar aan het procederen.Nu in hoger beroep, wat keer op keer uitgesteld wordt.
    Meest zeer doet als “dom” beschouwd te worden. Men weet zo goed hoe het allemaal moet!
    Echter de sluwheid waardoor je even een handtekening zet wordt(offerte) onderschat!

    Niets wordt nagekomen, na mailen,bellen, altijd” alles verloopt prima”,

    Vorige week gebeld door beup, een afkoopregeling was mogelijk!?
    Tijdens de rechtsgang 3 keer proberen te schikken, was niet mogelijk, nu tijdens het hoger beroep wel?

    1. Wat goed werkt, en wat je zojiust gedaan hebt, is je verhaal doen op internet.
      Het blijkt steeds dat Proximedia/BeUp/MKB Clickservice opeens heel welwillend is als blijkt dat je je verhaal op internet gezet hebt of van plan bent te gaan zetten.

      Ik zou Proximedia een tegenvoorstel doen; Proximedia vergoedt alle proceskosten die je tot dusver hebt moeten maken en ontbinden de overeenkomst, zonder verdere kosten.

      Dat is een nette en billijke manier van het oplossen van dit probleem.

    1. Sure, these are the same people as MKB Clickservice, all brands of Proximedia. They use the exact same, agressive, aquisition method to gain ‘customers’..

      1. Hello Wouter.Thankyou for your info.My wife,a thai national was conned into signing one of their contracts.When we were hit by terrorist attacks in Belgium we decided not to make any further investment and asked to cancel our contract.Bizbook have not been helpfull at all and initially asked to pay the total sum of 3500 euro.After i refused to pay they then said i nwould have to pay 500 euro,”minnelijk schikking”;I have still refused to pay and now said they will take the matter to “gerechtsdeurwaarder”———What is your advice please?

        1. Well, you don’t have many options. The contract that’s signed is legally binding, meaning that Proximedia/bizbook has the right to demand that you pay the full amount. They are more than happy to take matters like this to court, ruining many business and personal lives of their ‘customers’.

          What you could try is to make lots of noise on the internet. Write your experience with Bizbook on as many sites as you can. When you do that, make sure you keep it polite but detailed. Proximedia does not like that kind of attention, as it makes the aquisition of new customers more difficult. On several occasions, Proximedia has made a settlement of some kind with the customer, when the customer had placed their complaint on internet.

  34. Ook ik ben een aantal jaren geleden erin gestonken. Veel geld kwijt, een website uit het jaar kruik met een vindbaarheid van lik me vestje.

    Afgelopen jaar benaderd door een nw bedrijf die websites maakt en een hoge Google positie beloofde. Ondanks me slechte ervaring met beup toch het nw bedrijf de voordeel gegeven van de twijfel.

    Was een goed gesprek, helder en veel referenties. Heb nu een mooie website die op de 1st pagina staat met een resultaatplicht contract ipv een inspanningsplicht. Haal er veel werk uit en ben goedkoper uit dan de gehaaide beloftes van beup.

    Zo kan het dus ook..

  35. De hufters van MKB Clickservice blijven er alles aan doen om ondernemers te naaien kapot te maken.

    Volgens de webcare van Proximedia/MKB Clickservice bestaat de ontbindingsboete alleen uit een percentage van de kosten die MKB Clickservice zelf rekent en dus zou maken. Op Higherlevel vermelden ze expliciet dat ze geen percentage van de SEA maandbudgetten zouden vragen op het moment dat je het contract ontbindt.

    Echter, in de rechtszaken die ze voeren doen ze dat wel. Ze vragen daar doodleuk 40% van het budget dat uitgegeven zou gaan worden aan AdWords, als zogenaamd door MKB Clickservice geleden forfaitaire schade. MKB Clickservice meent dus dat geld dat eigenlijk voor Google gereserveerd is, opeens aan MKB Clickservice zou toekomen. Omdat het contract ontbonden is, menen ze daar een schadevergoeding over te moeten eisen.
    De MKB hufters jochies blijven maar liegen en bedriegen. Je zou je kapot moeten schamen als je voor deze firma werkt.

  36. Nou ook zij zijn zo stom geweest om met dit zieke bedrijf in zee te gaan, Ze hebben totaal niet gedaan wat er overeen gekomen was. wat is dit een oplichters bende. Alleen al als je kijkt naar het aantal rechtszaken wat er tegen dit bedrijf is, Niet meer normaal, Ze verstaan totaal niets van het werk wat ze beloven. Ze waren niet eens in staat advertenties aan te passen binnen een maand was er nog niets gebeurt. Op mail werd pas naar een week gereageerd . Ik raad niemand ook maar iets met die mensen te ondernemen

    1. Ik ben vandaag benaderd door een verkoper van MKB klik. Had mijn webdesigner gelijk uitgenodigd voor advies. Heb gelukkig op zijn advies geen handtekening gezet.

      De voorbeelden die ze presenteren zijn niet terug te vinden op internet. Mocht ook de folder of het contract niet bewaren om door te lezen. Dat mag pas als je tekent.

      Ik heb nu 2 sites zonder Adwards waar ik 200 per kwartaal voor betaal.
      Met de ‘aanbieding ‘ kom ik uit op ongeveer 1200 per kwartaal.

      Kan dat verschil beter in Adwards steken

  37. Ook ik heb hier een slechte ervaring mee . Zij zouden mijn website hoog houden bij Google voor elektriciteitswerken . Wel op 4 jaar heb ik een werkje via deze weg binnen gehaald voor 69euro . Je moet aangetekend je contract op zeggen volgens paragraaf 8 drie maanden voor het einde . (volgens paragraaf1 kunnen zij dat kosteloos ). Ik heb al twee brieven aangetekend opgestuurd dat ik het wil opzeggen . De eerste was te laat binnen de drie maanden . Tot op heden heb ik alleen maar gewoon per post een antwoord gekregen dat ik te laat was en dat het stilzwijgend verlengd is . Zij spelen het inderdaad keihard op de kleine letter . Ze zorgen ervoor dat ze bij u langs komen op het meest ongeschikte moment (liefst onder de middag of op de werkvloer) omdat ze weten dat je dan niet veel tijd hebt . Ze beloven dan veel (wat zo niet nakomen ) maar zetten daar niets van op papier . Ze zorgen er ook voor als je de kleine letters wilt lezen dat je steeds afgeleid wordt . Ze hebben nu zelfs het lef als je je contract wil opzeggen van je dan op te bellen via een vierde naam die ze hebben van een frans berdijf dat ze hebben overgenomen om een nieuw contract te verkopen en beloven je dan aan de telefoon dat ze het vorige wel kunnen regelen . ( PS nog staads op dezelfde manier ; kunnen we afspreken op de werf of onder de middag ) .
    DUS iedereen hier is verwittigd dat ze constant van naam veranderen .
    Vr. Gr. : Karel

  38. Jaren geleden ben ik benaderd door Proximedia. Een gladde verkoper met een fout pak is op bezoek geweest met het meest fantastische verhaal. Toen ik om bedenktijd vroeg voerde de vertegenwoordiger de druk op. Ik was speciaal uitgekozen en moest onmiddellijk tekenen. Nou, niet dus. Na jaren is deze oplichtersbende dus nog steeds actief. MENSEN TRAP HIER NIET IN! Hulde aan Wouter voor al het werk wat hij verricht.

  39. Ik lees hier niets over het bedrijf MKB online adviseurs in Lemmer. Hun strategie is namelijk identisch aan de verhalen die ik hier lees. Weet iemand of het hier gaat om dezelfde ?

    1. Ik ben inmiddels door MKB Online adviseurs benaderd. Na een heel prettig telefoongesprek is de zaak opgelost. Dit is vanuit mijn zicht een heel positief teken. Ik vind het alleen jammer dat MKB Online Adviseurs dezelfde verkooptechnieken toepassen als de bovengenoemde bedrijven. Ik zou graag willen zien dat ze overgaan op een andere manier van verkoop. Geef je potentiele klanten de gelegenheid om over een aanbod na te denken i.p.v ze een gehaaste handtekening te laten zetten. Dit kan nooit de bedoeling zijn van een serieus bedrijf. Helemaal omdat zzp’ers nergens steun kunnen verwachten als het een keer mis gaat.

      Verder kan ik niets negatiefs over dit bedrijf berichten. Ik wens MKB Online Adviseurs dan ook het allerbeste voor de toekomst en hoop nog vele positieve ervaringen te mogen lezen.

    2. Ik ben inmiddels een overeenkomst aangegaan met MKB online advisuers en ben zeer ontevreden. Kan mij helemaal vinden in de verhalen hierboven en probeer momenteel ook van de overeenkomst af te komen. Een heel mooi verhaal, moest het meteen tekenen en het was een perfecte aanbieding.
      Nog steeds zijn ze hun mooie praatjes niet nagekomen en hebben slechts slappe aftreksels van mijn eigen site gemaakt. Ik ben echt heel teleurgesteld en dit raakt mij hard, aangezien mijn omzet hun kosten nog niet eens kan dekken.
      Niet ingaan op de ‘geweldige aanbieding’!’

      1. Inmiddels heb ik contact gehad met MKB online adviseurs en is het probleem heel goed opgelost. Ze hadden een fout gemaakt en hebben deze erkend. Ik ben heel tevreden over hun afhandeling en wens ze veel succes in de toekomst.

  40. Bij deze voeg ik een gelijksoortig bedrijf aan het lijstje toe: Real Gen uit Pijnacker
    Zit helaas ook vast aan een overeenkomst waar niet onderuit te komen is zonder afkoopsom.
    Helaas biedt het (nog) geen oplossing voor ons kleine ondernemers, en kunnen deze geldwolven gewoon hun gang blijven gaan.

    Dank aan Wouter om hierover te schrijven. Want ik denk dat dit voor nu de het beste werkt: zoveel mogelijk het nieuws verspreiden zodat anderen gewaarschuwd zijn.

Geef een reactie