BeepXtra neemt het stokje van Flexkom over

In de discussies over Flexkom komt BeepXtra vaak ter sprake. Om de discussies beter te kunnen focussen schrijf ik deze blog over BeepXtra, zodat er hier over BeepXtra gediscussieerd kan worden en er in de Flexkom blogs de focus op Flexkom gehouden kan worden.

Uit de as van Flexkom is een nieuw concept opgestaan. BeepXtra weet vele gedupeerden van Flexkom over te halen om hun geluk nog een keer te beproeven in het volgende piramidespel “biljante concept” voor het MKB. Het doel; met zijn allen veel gratis geld krijgen als “passief inkomen” en natuurlijk gaat dit concept het MKB redden van de ondergang. Net als Flexkom kent BeepXtra weinig bescheidenheid. Op hun website staat bijvoorbeeld “The speed of growth will astound people around The World”. Je kan maar zelfverzekerd zijn. Ook zeggen ze “Beepxtra is a fantastic combination of concepts that have historically already been proven to work and the company is dedicated to increasing wealth of people and businesses globally, for free… Today!” Maar natuurlijk, Flexkom is een knallend succes en we gaan iedereen gratis rijk maken. Euh..

Hoe goed is dit “nieuwe” concept nou werkelijk?

BeepXtra is vrijwel identiek aan Flexkom, op een paar punten na. Voor de volledigheid zal ik het businessmodel toch nog even uitleggen. Dit is het businessmodel zoals BeepXtra het uitlegt:

Je kan je gratis aanmelden bij BeepXtra. Dit doe je via een zelfstandige vertegenwoordiger. Je krijgt dan een klantenkaart waarmee je ‘cashback’ krijgt bij aangesloten winkels. Vervolgens kan jij andere mensen aanmelden bij BeepXtra en ben jij ook een vertegenwoordiger van BeepXtra geworden. Naast dat je andere mensen kan aanmelden, kan je ook winkels aansluiten. Een bij BeepXtra aangesloten winkel krijgt via het systeem van BeepXtra (blijkbaar) extra klanten/omzet. De winkel moet 235 dollar betalen (artikel 2, punt B) om aangesloten te worden, waarna het systeem in 1 tot 2 maanden geleverd wordt. Verder dient de winkel 2,75% (artikel 1, punt A) van haar omzet af te dragen aan BeepXtra.

Als vertegenwoordiger van BeepXtra krijg je een deel van de omzet van de winkels en mensen die jij aangemeld hebt uitbetaald. Hoeveel? Nou dat hangt puur en alleen af van de hoeveelheid mensen die je ingeschreven hebt. Zie het compensatie en inkomsten plan van BeepXtra. De kenner ziet gelijk; dat is hetzelfde schema als dat van Flexkom. Heb je 3 mensen ingeschreven, dan ga je een stapje omhoog. Hebben elk van die 3 mensen ook weer 3 mensen ingeschreven, dan ga je weer een stapje omhoog. Om de hoogste schaal te bereiken moeten er zich minimaal (3*3*3*5*5=) 675 mensen na jou inschrijven. En dat is dan het meest ideale geval. Want het moet ook nog precies zo zijn dat jij 5 mensen heb ingeschreven die ook elk weer minimaal 5 mensen ingeschreven hebben, welke ieder weer minimaal 3 mensen ingeschreven moeten hebben, welke ook weer 3 mensen moeten hebben ingeschreven, welke dan ook ieder weer 3 mensen moeten hebben ingeschreven. Alleen dan zit je in de hoogste schaal. Als er iemand in al die schakels in piramide van mensen niet genoeg mensen inschrijft, telt die hele lijn al niet meer mee. In de praktijk zullen vele duizenden mensen zich moeten inschrijven voordat zo’n situatie, waarin iemand zich GSC kan noemen, zich voordoet. Maar goed, een gemiddelde “Beeper” is waarschijnlijk niet zo ambitieus en neemt ook al genoegen met een van de lagere rangen, dus het geeft vast niet dat de bovenste rangen in de praktijk volstrekt onmogelijk zijn om te behalen voor de gemiddelde licentiehouder.

Gratis
Laten we dan gelijk doorgaan naar het grootse speerpunt van BeepXtra en het grote verschil met Flexkom en Lyoness. Het is gratis. Althans, dat is het nu. We zouden natuurlijk kunnen speculeren of dat zo blijft of niet (en BeepXtra zich zodoende alsnog ontpopt als een ordinair piramidespel), maar laten we dat niet doen. Laten we gelijk een stap verder gaan. Betekent het feit dat het gratis is, ook dat het goed is? Welnu, met het feit dat het gratis is, komt ook het volgende feit;
Iedereen kan instappen. Je buurman, je oma, je maffe collega van je “echte” werk. Maar ook daklozen, veroordeelde criminelen, je kleine nichtje, alle scholieren van de lokale middelbare school, zelfs jij kan gewoon instappen. Er is geen enkele barrière om mee te doen. Lees dit Engelstalige artikel over business zonder barrières eens. Je weet nu dat een business waar geen barrières om in te stappen zijn, nooit een goede business is. Je hebt namelijk duizenden concurrenten die precies hetzelfde doen als jij. Dus je weet nu dat het feit dat het gratis is, voor jou geen goed gegeven is als je van plan bent om er daadwerkelijk wat geld aan te verdienen.
Dan voor het bedrijf zelf. Heeft BeepXtra er profijt bij dat het gratis is en dat dus ieder ongekwalificeerd, onbeschoft en dom persoon zichzelf kan aanmelden als vertegenwoordiger van het bedrijf? Wel, ik denk dat deze vraag zichzelf zojuist al beantwoord heeft. Nee, het is niet slim om een heel leger aan zombies te hebben die jouw bedrijf vertegenwoordigen. Het zou zomaar kunnen zijn dat die mensen niet op een gepaste wijze reageren als ze geconfronteerd worden met kritiek of teleurstellingen, zoals in de reacties op de blogs over Flexkom maar al te duidelijk werd. Laat staan dat ze het verhaal van het bedrijf goed door kunnen vertellen. Met hele schakels van vertegenwoordigers die verhalen aan elkaar door vertellen wordt het verhaal gegarandeerd aangepast en aangedikt. Gevolg: er ontstaan geruchten en vooral veel onwaarheden over jouw bedrijf. Bovendien zorgen deze mensen zodoende voor een slechte naam voor jouw bedrijf.
Vervolgens dien je als bedrijf zijnde al deze mensen geld te geven zonder dat ze er iets voor terug doen. BeepXtra belooft namelijk een gedeelte van de omzet van de mensen en winkels die jij aangesloten hebt, uit te betalen aan jou. Dit is het zogenaamde “passieve inkomen”. Inkomen waar je niets voor hoeft te doen. Jij sluit eenmalig een paar winkels aan en gaat vervolgens op je krent zitten om gratis geld te krijgen. Als bedrijf zijnde heb je niets meer aan zulke mensen, maar je moet ze nog wel telkens geld uit betalen. Een enorme kostenpost waar je niets voor terug krijgt. Reken maar uit; duizenden licentiehouders vermenigvuldigt met honderden, misschien zelfs duizenden euro’s per maand. Bedrijfseconomisch gezien is dat heel erg onhandig. Concurrenten die geen gebruik maken van deze constructie kunnen hun dienst veel goedkoper in de markt zetten en/of hebben meer geld om te investeren hun service, marketing, producten en techniek.
Dus nee, als bedrijf  met daadwerkelijk een goed product of dienst zijnde is het geen goed idee om je product of dienst middels MLM in de markt te zetten.

Een veelgehoord argument om wél voor MLM te kiezen is dat het, volgens sommigen, de snelste en goedkoopste manier zou zijn om je product/dienst aan een groot publiek aan te bieden. Mocht je dat daadwerkelijk denken, dan wil ik je graag welkom in 2013 heten. Er is nu TV, er is nu radio, er is nu internet. Het is niet meer nodig om een leger aan zombies te hebben om er voor te zorgen dat mensen horen over jouw product of dienst. Een enkel persoon kan via internet in een paar uur zo’n beetje de complete beroepsbevolking van Nederland bereikt hebben. Hoezo heb jij duizenden vertegenwoordigers nodig? Je argument dat MLM de juiste strategie is, houdt geen stand.

De winkelier
Goed, dus voor jou als gratis licentiehouder en voor BeepXtra zelf ziet het er al niet zo goed uit. Maar wat dan voor de winkelier? Heeft de winkelier wat aan BeepXtra? Welnu, BeepXtra claimt dat ze al een werkend systeem hebben. Daar is tot op heden nog niets over te vinden. Flexkom kwam nooit verder dan een tablet en een smartphone met een app die niet eens een simpele rekensom kon oplossen, laat staan dat het een daadwerkelijk werkend systeem was. Ik mag hopen dat BeepXtra iets meer voor ons in petto heeft. BeepXtra belooft op 1 december, dus al vrij snel, een werkend systeem te kunnen laten zien. Ik ben benieuwd, Ik zal tzt. deze alinea updaten om mijn visie over het systeem van BeepXtra te geven.
Wel is al duidelijk dat het systeem je nu al 235 dollar kost en dat BeepXtra 2,75 procent van je omzet wilt hebben. Dat is een heel groot deel van de omzet van een winkel. Ik ben benieuwd wat BeepXtra daar voor terug denkt te kunnen geven.

Wel zou je alvast over het volgende na kunnen denken:
Stel dat Beepxtra inderdaad een werkend systeem heeft en dat er inderdaad meer klanten in een winkel komen. Wat houdt de winkelier dan tegen om bij het afrekenen niet het Beepxtra kaartje te gebruiken? Want als de winkelier dat doet, dan houdt hij 2,75% meer omzet over! De winkelier zou dat zelfs kunnen delen met de klant. De klant 1% meer korting, de winkelier 1,75% meer omzet. Gevolg is dat zowel Beepxtra als de licentiehouder geen geld krijgen. Flexkom had precies dezelfde zwakte en niemand kon daar een antwoord op verzinnen. Ik ben benieuwd hoe Beepxtra er over denkt en hoe ze dit probleem gaan tackelen.

Ik heb de verdeelsleutel van de bruto inkomsten van Beepxtra nog niet kunnen vinden, dus ik weet niet of het volgende stand houdt. Maar wat als jij als Beeper een winkel bezocht hebt. De winkelier is op zich enthousiast en denkt er nog even een dagje over na. Vervolgens heeft de winkelier bedacht om eerst zichzelf als privépersoon in te schrijven om vervolgens zijn eigen winkel in te schrijven, want dan krijgt hij meer omzet van Beepxtra terug. Hoogst waarschijnlijk is het zelfs verstandiger als hij eerst zijn vrouw inschrijft, die dan vervolgens haar oudste zoon inschrijft. Vervolgens schrijft die oudste zoon hun jongere zoon in. De jongste zoons schrijft vervolgens de vader in, welke op zijn beurt zijn eigen winkel inschrijft. (want zoals je weet, er is geen barrière om in te stappen!) Jij als licentiehouder vangt dan mogelijk een (veel) kleiner deel van de omzet van die winkel terwijl de familie van de winkelier een groter deel van de omzet terug krijgt.

(Voorlopige) Conclusie
Het feit dat BeepXtra gratis is maakt veel goed. Het zorgt er niet voor dat het opeens een goed idee is om er aan mee te doen, maar het zal er wel voor zorgen dat je, financieel gezien, geen risico loopt. Ook zorgt dat er voor dat er hier, naar mijn idee, niet direct sprake is van een piramidespel. Er hoeft namelijk niet betaalt te worden om mee te doen en dus hoef je je geen zorgen te maken over de (on)mogelijkheid om je inleg terug te winnen. Neemt niet weg dat het feit dat het gebaseerd is op de klassieke structuur van MLM er voor zorgt dat het naar mijn idee gedoemd is te mislukken, net als Flexkom en Lyoness. Of er bij BeepXtra ook sprake is van kwade opzet dat weet ik niet, maar er is naar mijn mening op zijn minst sprake van een zeer ondoordacht businessmodel.

Ik ben benieuwd naar de visie van Beepers over dit concept en wat zij vinden van mijn bevindingen. Wellicht hebben zij nog aanvullingen of correcties op mijn blog? MIsschien zit ik er wel naast met mijn mening dat BeepXtra gedoemd is te mislukken? Ik ben benieuwd naar jullie onderbouwde reacties.

In dit artikel ga ik ook wat in op MLM in algemene zin. Wellicht heeft dat bij jou de behoefte gecreëerd om wat te gaan vertellen over MLM. Misschien wil je vertellen dat MLM een goede business kan zijn. Voordat je zulke onzin wilt gaan verkondigen, verzoek ik je met klem om deze twee Engelstalige artikelen te lezen en te begrijpen:
http://www.vandruff.com/mlm.html
http://www.mlmmyth.org/summary-of-common-mlm-myths/
Dan zijn de meest hardnekkige geruchten en misvattingen omtrent MLM alvast ontkracht. Scheelt jou tijd, scheelt mij tijd. Dankjewel.

403 gedachten over “BeepXtra neemt het stokje van Flexkom over”

  1. Fijne vent, die baas van BeepXtra.

    Lyndon Farrington wil naar eigen zeggen liever kadootjes geven dan ontvangen, zijn doel is om honderden mensen te helpen succesvol te worden. En iedereen die vervelende dingen over hem of zijn bedrijf blogt zal worden aangeklaagd door zijn ‘very skilful team’.

    http://www.lyndonfarrington.co.uk/lyndon-farrington-general-statement

    Na het lezen van deze megalomane tekst zou een beschuldiging aan het adres van deze man een beetje overkill zijn…

  2. Nou…

    Ik wil NIET zeggen dat Beepextra het antwoord is waar iedereen op zit te wachten MAAR :

    1. je conclusies zijn niet sluitend.
    2. ken je die kleine firma… GROUPON? ook veel tegenstanders maar ze hebben toch maar mooi geld verdiend. En hier was de handelaar minstens 70% van zijn omzet kwijt (op diensten)

    Mijn conclusie : ALS het systeem technisch werkt en men het MLM systeem zo kan afstellen dat er geen wilde cowboys worden losgelaten in naam van BEEP kan dit lukken… Je vraag, wat voor handelaars? Als je een onlineshop gecentraliseerd opzet met de deelnemende winkels, mailings kunt uitsturen naar de vele kaarthouders ,… of betalen vele bedrijven (facebook) iet enorm veel geld voor contactgegevens?

    Oordeel niet te snel.. zolang er geen licentiegeld betaald moet worden en voor de handelaars een -laat ons eerlijk wezen- een kleine som betaald moet worden zou ik dit niet afschieten…

    1. Nou…

      Jouw conclusie is ( ook ) niet sluitend. Het hele systeem is allang besproken en uitgemeten en afgekeurd op het blog.
      En als je een kleine som betalen niet erg vindt dan wil ik je wel mijn zakelijke rekening geven hoor. Mag je maandelijks 1% van je maandinkomsten op storten.

    2. Geef gerust aan welke conclusies je niet sluitend vind en met name waarom, en dan zal ik je verdere uit leg geven.
      Groupon werkt ten eerste niet met een MLM model en ten tweede hebben zij zeer grote moeite om winst te draaien. Dat komt onder andere omdat Groupon enorm veel geld kwijt is aan marketing. Groupon is daarom vrij bekend, iets dat je van BeepXtra niet kan zeggen. Alleen BeepXtra vertegenwoordigers kennen het bedrijf vooralsnog.

      Reden om wat sneller te oordelen is het aan Flexkom gelijkende businessmodel en de vele ex-flexkommers die er aan mee doen. Ik neem aan dat jij het met mij eens ben dat heel veel mensen heel veel geld verloren hebben aan Flexkom. Zoals in de MLM wereld gebruikelijk is springt men snel naar het volgende bedrijf zodra het vorige bedrijf ingestort is. Dat proces blijft zich oneindig herhalen.

      Maar dat betekent niet dat ik zeer benieuwd ben naar BeepXtra en dat ze tot nu toe in elk geval proberen om zich van haar beste kant te laten zien. We wachten geduldig af.

      1. Kennen jullie Hamburg-Manheimer nog?

        MLM + Kleine vergoeding voor de “Licentiehouders”
        Héél veel commotie en slechte commentaren, remember.. Nu is dit opgenomen in de ERGO group.. niet bepaald een kleintje..

        En inderdaad, zoals bij ELK MLM organisatie zijn er veel die er snel weer uit zijn, je moet er uiteraard ook iets voor doen..

        1. Ik ken dit bedrijf niet echt, maar het behoorde altijd al tot de ERGO groep en heeft een paar jaar terug zijn naam veranderd naar dat van haar moederbedrijf. Als ik op Google zoek dan bleken de producten van HM niet echt jofel te zijn, net als haar vertegenwoordigers. Voor zo ver ik heb kunnen zien hebben ze het MLM model laten varen. Dat was het blijkbaar toch niet.

          Verder misschien algemene discussies over MLM voeren op andere fora die daar meer geschikt voor zijn?

      2. Je hebt gelijk als je zegt dat Flexxcom aan vele mensen geld heeft gekost.
        En dit verhaal kan evengoed oplichterij zijn.. Ik zeg enkel dat het systeem op zich niet fout is, dit hangt helemaal af van de instelling van de oprichters. Dit systeem van loyalty cards kan werken.

        Voor de handelaars kost dit inderdaad iets, wederom beslist hier de werking van het systeem erover of dit gerechtvaardigt is.. een banner online plaatsen kost je ook algauw enkele honderden euro’s..

        Mijn persoonlijke mening? Als het je niets kost heb je worst case enkel tijd verloren.. niet dan?

        1. Mensen die zich gratis bij BeepXtra aangemeld hebben, hebben een aanbieding ontvangen om te investeren in het aan BeepXtra gelieerde KaratBars. Op deze manier kun je dus wel degelijk geld verliezen.

          1. Inderdaad. Dus zo lang je je niet laat meevoeren door enthousiaste beepers die je in andere schema’s mee willen laten doen, dan gaat het op zich nog niet verkeerd.

        2. Hoezo is Beep een loyalty card? Aan wat wordt je loyalty dan gebonden?

          In ieder geval niet aan een bepaalde winkel, zoals bij de AH bonuscard of de BP freebeescard, en ook niet aan een bepaald produkt, zoals bij de DE-zegeltjes die mensen al 100 jaar trouw uit de koffiepakken knippen. Met Beep hobbelt de consument op zijn best de winkel in die de hoogste korting geeft op een produkt dat iemand toevallig nodig heeft, maar als een niet-Beep winkelier een hogere korting geeft aan de klant -wat onder andere mogelijk is omdat de Beepkortingen dubbel moeten worden uitgekeerd- dan hobbelt een Beepcardhouder net zo makkelijk een concurrerende winkel binnen. Tel uit je winst voor de deelnemende ondernemers.

          Nee, de Beep-vertegenwoordigers denken allemaal rijk te kunnen worden van de kortingen die de Beep-winkeliers aan deze vertegenwoordigers geven op de produkten die zijzelf kopen en waardoor het MKB en passant van de ondergang wordt gered. Maar ondertussen gaan de ‘gewone’ klanten hun inkopen doen bij de goedkopere winkels die hun kortingen niet dubbel hoeven af te dragen.

          Een gezondere branche vormen door je marge weg te geven, hoe kom je op het idee…?

  3. Beste Teamleden,

    In aansluiting op de uitnodiging voor a.s. maandag om met onze groep (Amsterdam) bij elkaar te komen, zijn wij (Caroll, Yvon en Jacob) met waardevolle input van Ivan Temkov, tot het volgende overzicht gekomen van waar we nu staan.
    Ook Jeroen Wiersma die in 40 POS4 heeft geinvesteerd en dit samen met Gert Jan Louwe en Marja Olff in Amsterdam willen gaan wegzetten, hebben ons ook duidelijk gemotiveerd hiertoe.

    Zoals jullie weten zijn er op dit moment erg mooie ontwikkelingen binnen Flexkom Nederland waarmee wij ons voordeel kunnen doen. Graag willen wij aanstaande maandagavond gebruiken om met elkaar tot een plan te komen voor Amsterdam waarbij de strategie voor aansluiting van Den Haag geen schade oploopt. De volgende punten achten wij als RC’s hierbij van belang, onder meer:

    1) De POS4 apparaten zijn nu geleverd (wat is besteld en betaald)(70 –80 in Amsterdam)

    2) Zoals jullie bekend gaat er een grote operatie komen in Den Haag om daarmee als eerste regio in Nederland een brandpunt te creëren. Volgens Paul v M: Staan en Opvallen zodat alle negatievelingen de mond gesnoerd gaan worden.

    3) Er zijn al winkeliers operationeel verspreid in Nederland waar we ervaringscijfers kunnen verzamelen; het systeem blijkt ook in Nederland te werken.

    4) Er is een investeerder die bereid is om 5000 POS systemen te bestellen voor Nederland, zodat wij dit niet hoeven te voorfinancieren.

    5) Er is negatieve berichtgeving op het internet waar sommige Teamleden en winkeliers toch wel last van blijken te hebben.

    Graag willen wij met elkaar een modus vinden om gedurende de zomer deze ontwikkelingen maximaal te benutten zodat we allemaal inkomen kunnen gaan opbouwen.

    Als jullie RC’s hebben wij enerzijds de taak om de richtlijnen van de organisatie te volgen en anderzijds om onze regio samen met de teamleden maximaal te helpen ontwikkelen.

    Hiertoe willen wij jullie ondersteunen met informatie, raad en daad.

    Na gesprekken met enkelen van ons zijn de volgende doelstellingen geformuleerd voor de korte termijn:

    1) We willen allemaal zo snel mogelijk ons inkomen gaan opbouwen, echter zonder daarbij ontevreden winkeliers of klanten te maken die vanwege tegenvallende resultaten door onvoldoende begeleiding, weer gaan afhaken en Fk een negatieve naam gaan meegeven.

    2) we willen graag optimaal gebruik maken van de ontwikkelingen in het land zodat we onze eigen regio goed kunnen gaan invullen en supporten.

    3) We streven er naar dat iedereen die in Flexkom heeft geïnvesteerd ook kan profiteren op zijn of haar eigen wijze (echter wel met inachtneming van de hoofdstrategie).

    4) we willen graag samenwerken met positieve energie om onszelf, de winkelier én de consument te helpen.

    5) Niemand zal ergens toe gedwongen worden om tegen haar of zijn zin te moeten doen. Door echter nu dingen te doen die niet altijd even makkelijk zijn, zul je het later makkelijk hebben. De meeste mensen hebben het nu moeilijk omdat ze het eerder makkelijk wilde hebben…

    6) We werken volgens de regels en gaan hier slim en creatief mee om zodat we Flexkom in Amsterdam tot een mooi succes maken.

    7) we laten ons niet tegenhouden door negativiteit (op het internet) en we beschermen onszelf en onze winkeliers hiertegen zodat we er geen last van hebben.

    8) iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening en daar respecteren we elkaar in. Dus respect voor en naar elkaar. We roepen hierbij de bloggers op om dit ook te doen… met knipoog 😉

    Dit zijn nogal wat punten en ook best wel ambitieus, maar de gehele visie van Flexkom is een ambitie waar wij achter staan.

    Aansluitend willen nog even inzoomen op de plannen voor aansluiting van Den Haag

    De resultaten hiervan zijn erg belangrijk voor ons allemaal:

    De Senior RC van Zuid Nederland en dus ook van Den Haag beschouwt het welslagen van de aansluiting van de 500 POS in Den Haag zelfs als de basis voor succes in heel Nederland en Belgie. Deze actie is ook zichtbaar bij Flexkom Duitsland waardoor we de kans hebben om Nederland Internationaal op de kaart te zetten.
    Deze actie in Regio Den Haag is niet alleen noodzakelijk. Door hier aan mee te werken biedt het ons in Amsterdam enorme voordelen waaronder de volgende:

    1) je bouwt direct inkomen op zonder voorfinanciering

    2) je kunt je netwerk opbouwen met andere getalenteerde teamleden

    3) Je doet ervaring op en kunt je eigen vaardigheden doorontwikkelen.

    4) je krijgt direct informatie uit de praktijk waardoor je in Amsterdam beter beslagen ten ijs komt en dus aan de ondernemer praktijkinformatie en cijfers kunt leveren

    5) Vele handen maken licht werk en in Den Haag ga je een groep vormen met ruim 100 teamleden!! Dit is inclusief trainingen voor de ondernemers en personeel

    6) in Den Haag wordt geïnvesteerd in marketing (tram, billboard etc) waardoor het geheel zichtbaar wordt.

    Het is uiteraard geen verplichting om aan deze actie mee te doen!

    Als jullie RC’s zijn we ons bewust dat er gelukkig in regio Amsterdam ook al veel gesprekken gaande zijn met de winkeliers. Er zijn ook al toezeggingen gedaan voor het plaatsen van de POS, dus ga hier in goede coördinatie met de betreffende RC gewoon mee door.

    Zoals eerder gezegd, biedt de actie in Den Haag een extra kans om sneller en makkelijker inkomen op te bouwen zonder investeringskapitaal te moeten reserveren. Dus als je daar wat tijd voor kunt vrijmaken dan horen wij dat graag.

    De volgende stap is dat we in Amsterdam slim gebruik gaan maken van deze ontwikkelingen zodat jullie ook hier je werk kunnen doen en tweemaal het wiel hoeven uit te vinden.

    Als jullie RC’s doen we het volgende strategische voorstel hiervoor:

    1) We gaan in Amsterdam de POS apparaten plaatsen die we ontvangen hebben. (Belangrijk: geef de aantallen die jij nu tot je beschikking hebt per omgaande aan ons door aub). Bij de aansluiting hoort ook de ondersteuning van de ondernemer en ook het maken van klanten ([250] consumenten die de app downloaden) (We zullen de winkelier daar echt bij moeten helpen tot het punt dat hij het zelf wil en kan)

    2) We houden dit onder de radar om geen negatieve blogs aan te wakkeren.

    3) We gaan de ondernemers in Amsterdam regelmatig informeren hoe de actie in Den Haag loopt. Misschien willen sommige ondernemers een kijkje nemen, dan kunnen we een Roadshow organiseren of iets dergelijks, laten we hier praktisch en creatief in zijn.

    4) we houden de druk op Amsterdam en zoeken ’de krenten uit de pap’(maar bij voorkeur wel zo dicht mogelijk bij elkaar), echter wel in een leuke relaxte setting. We hoeven niet te stressen. De piek operatie vindt immers plaats in Den Haag. We hebben nu de unieke kans om een selectie te maken van de winkels en de straten die wij aantrekkelijk vinden. De ondernemers betalen er niet voor, wij investeren in de ondernemers!! Dus dat is een andere mindset, we komen niets verkopen. Dus we zoeken 60 tot 80 ondernemers verspreid over enkele geconcentreerde gebieden in de stad.

    5) We nemen onze tijd die wij nodig hebben om dit met elkaar goed te doen. Dus we helpen elkaar waar we kunnen, ook bij het maken van de klanten (uitdelen apps)

    Hier hebben we deze zomer de tijd voor.

    Dit doen we ‘onder water’ parallel aan wat er in Den Haag gebeurt.

    Wij horen dus graag jullie beschikbaarheid voor enerzijds Den Haag en anderzijds jullie wensen voor Amsterdam, zodat we een planning kunnen maken.

    We gebruiken het Haagse model, maar we vertalen dat dus wel naar de Amsterdamse situatie. En dat doen we dan stap voor stap.

    Als we na de zomer onze 60-80 aansluitingen hebben, kunnen we het team van Den Haag uitnodigen om de rest van Amsterdam te helpen aansluiten.

    Ook krijgen we dan de medewerking van de investeerder waardoor we 500 POS (of meer) apparaten (gratis) in Amsterdam kunnen gaan plaatsen.

    Wij zullen zelf dus deels in Den Haag meelopen en deels ook voor Amsterdam beschikbaar blijven.

    Wij verheugen ons erop om dit idee maandag met jullie door te nemen en te verfijnen.

    Ter info: Het plan Den Haag in een notendop

    Omdat de leiders in Den Haag reeds hebben nagedacht over het welslagen van hun plan en daarvoor een aantal zaken hebben uitgewerkt, lijkt het mij niet onverstandig om dit over te nemen.

    In grote lijnen ziet het er als volgt uit:

    1. Bepaal in welk winkelgebied zich de meeste warme contacten bevinden onder de GTMmers die hun POS willen plaatsen.
    2. Doe een enquette onder winkelend publiek in de winkelstraten waar je winkels wil aansluiten om te bepalen welke winkels in de top 5 staan van best aangeschreven winkels zodat deze na de warme contacten kunnen worden aangesloten.
    3. Vorm verschillende koppels van twee personen die de kwaliteiten hebben om:
    a. winkeliers het Fk concept te verkopen.
    b. alle technische zaken rond de POS en de app, incl. de SEPA kennen en ervoor zorgen dat de POS binnen de kortste keren bij de winkelier geïnstalleerd wordt en dat de winkelier in de app op een representatieve manier zichtbaar is.
    c. minimaal 250 apps voor iedere aangesloten winkel deelt met bestaande of nieuwe klanten.
    4. Verder dienen we in het bezit te zijn van:
    a. brochures die de klant uitleggen wat de voordelen van Fk zijn en bij de winkelier op de toonbank komt te staan.
    b. brochures die de winkelier uitleggen wat de voordelen zijn voor hem.
    c. raamstickers met de QR code van de winkel erop.
    d. bij voorkeur een banner voor elke winkel waarop staat dat hij een Fk acceptatiepunt is.
    e. representatieve visitekaartjes.
    5. Verder wordt er in Den Haag een zogenaamd commando centrum te worden opgezet waar minimaal 2 mensen alle activiteiten zoals genoemd onder 3 en 4 hierboven gaan coördineren.

    6. Er dient een invullijst te komen waarop de beschikbare GTMmers met hun kwaliteiten en beschikbare uren worden ingevuld.

    7. Nadat het gebied bepaald is waar de kansen op een geconcentreerde aansluiting van winkels het grootst is, worden de warme contacten en de meest populaire winkels in kaart gebracht en bepaald welke koppels deze winkels gaan bezoeken en ze aan te sluiten.

    8. Voor elke aangesloten winkel zijn minimaal 2 mensen nodig om gedurende 3 – 5 dagen de 250 apps aan te sluiten.

    Tot zover.

    Wij stellen het op prijs als jullie voor a.s. maandag 12 uur, jullie commentaar, ideeën etc. willen aanleveren, zodat we dit maandagavond kunnen meenemen en snel to the point kunnen komen.

    Fijn weekend,

    Caroll, Yvon en Jacob

    1. Beste Jakobus, je moet GEEN flexkom mailtjes posten op het Beepxtra blog!!!
      Wel netjes blijven, Beepxtra is ABSOLUUT geen Flexkom !!!!

    2. Maar euh.. waarom beginnen jullie niet in Apeldoorn? Daar is het enorme megalomane gigantische Hoofdkantoor toch gevestigd? Oh wacht, da’s veel te logisch. Bovendien kunnen de kwaaie ondernemers dan verhaal komen halen…

    1. Oei, daar gaan ze toch flink de mist in.

      Bekijk dit filmpje even vanaf ongeveer 5 minuten:
      https://www.youtube.com/watch?v=rVgvo8ZtC6I

      Daar staat oprichter Farrington te vertellen dat hij geld gekregen heeft van 12 mensen om te beginnen en hij staat op te scheppen dat mensen hem spontaan opbelden om miljoenen te bieden voor aandelen in Beep.

      En ondanks dat gaat Beep toch aandelen verkopen aan haar volgers, terwijl er nog geen enkel bewijs is dat het systeem van BeepXtra zou werken, laat staan dat er een financiele bijsluiter bestaat waarin staat wat de opbrengst, omzet enzovoort van BeepXtra is. Mensen wordt een zak lucht aangeboden voor honderden tot duizenden euro’s..

      1. Farrington hamert erop dat iedereen die in Beep geinteresseerd is, binnen 24 uur zijn uitnodiging doorstuurt naar vijf vrienden/kennissen, die het op hun beurt weer binnen 24 uur moeten doorsturen. Hij hamert er ook op dat die vijf vrienden/kennissen geen nee zullen zeggen, ‘Because It Is Free’. Dit is een uitspraak die hij blijft herhalen: “Because It Is Free !!!”

        Een belegger zal nooit in een bedrijf als Beep investeren, een bedrijf dat werkelijk niets gepresteerd heeft, waar inderdaad geen prospectus van is, en wat verbonden is aan KaratBars waarvoor de AFM al gewaarschuwd heeft.

        Farrington zal echter inmiddels wel een flink email-adressenbestand hebben opgebouwd van mensen die snel ja zeggen, “Because It Is Free”. Als maar 1 procent hiervan toehapt en niet gehinderd door enige kennis aandelen koopt van Beep, loopt hij toch aardig binnen.

      2. Langer dan 5 minuten trek je dergelijke MLM-filmpjes toch niet meer? Wat een fantast die Farrington, hij spreekt zichzelf op alle fronten tegen en raaskalt er maar wat op los. Heeft ie vast afgekeken van zijn ex-Flexkom collega’s Pipo Tsjengiz en Sakinaz.

        En dan die cijfertjes die ze op de website laten zien; in 180 landen 37.000 geregistreerde leden. Hoeveel zijn er daarvan actief? 1336 Beepstores op de kaart is gemiddeld 7(!) per land en 0,036 per geregistreerde Beeper. Daar kan je mee thuiskomen. Uiteraard moet je als altijd de door MLM- ‘bedrijven’ gepubliceerde gegevens met een emmertje zout nemen, dus de daadwerkelijke cijfers zullen op alle fronten nog lager liggen.

        Je moet een flinke hersenkronkel hebben om te denken dat er aan Beep voor de gemiddelde Beeper ooit wat te verdienen valt en om ook maar een seconde erover na te denken aandelen van iets dergelijks te kopen.

        Valt verder opvalt is dat bij de ‘board’ https://www.beepxtra.com/en/board-of-directors Michael Willstrop als commercieel directeur alweer verdwenen is. Dat leek me de persoon met ‘de pegels’ te zijn… https://www.linkedin.com/in/mikewillstrop.

      1. Ze vergeten te vermelden dat die up2date-site laat zien dat je je nog kunt aanmelden ( voor het te laat is ) voor het grote LeadersWebinar op 24 mei 2014 … Ze goed zijn ze al!

        Ik zit nu al mijn miljoenen te tellen …. O_o

  4. Beep beep, beep beep yeah! Bestaat deze club nog? Of is dit piramidespel ook inmiddels ten grave gedragen? En zijn hier dan geen grote verliezers, zoals bij Flexkom?

  5. Ik had het compleet gemist, maar ook BeepXtra doet (of deed) mee aan de cryptocurrency hype.

    Ze brachten een niet bestaande crypto, genaamd BeepXcoin, op de markt. De coin was nergens geregistreerd of te verhandelen, anders dan via het systeem van BeepXtra zelf. Uiteraard hing er een piramidespel aan vast. Je kon anderen via jou de coins laten kopen en dan kreeg jij een deel van hun inleg.

    Engelstalige review van meer dan een jaar oud:
    http://behindmlm.com/mlm-reviews/beep-xcoin-review-beep-xtra-launches-cryptocurrency-mining/

Geef een reactie